|

العالم فی 60 ثانیة

از بیماری پادشاه عربستان تا هشدار السودانی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الامارات الیوم، الخلیج اونلاین، الصباح، خبرگزاری رسمی عراق و عکاظ عربستان.

از بیماری پادشاه عربستان تا هشدار السودانی
خبرنگار: ذلفا معیل

عکاظ:

 پادشاه عربستان در بیمارستان بستری شد

ملک سلمان، پادشاه ۸۸ ساله عربستان، روز یکشنبه به توصیه پزشکان به دلیل انجام برخی آزمایش‌های پزشکی در بیمارستان بستری شده است. دیوان پادشاهی اعلام کرده که علت بستری شدن وی، عفونت ریه بوده است. پیش از این نیز در تاریخ ۳۰ اردیبهشت به همین دلیل در بیمارستان بستری شده بود.

 

الصباح: 

هشدار نخست وزیر عراق درباره خطری که اقتصاد جهان را تهدید می‌کند

محمد شیاع السودانی نخست وزیرعراق  بار دیگر عواقب منفی تداوم تجاوزات اسراییل  به غزه و لبنان و احتمال گسترش جنگ و تأثیر آن بر کل جهان به ویژه اقتصاد جهانی هشدار داد و تاکید کرد منطقه نشان دهنده ریه ای است که جهان از آن انرژی می گیرد.

این در حالی است که وزارت مهاجرت و آوارگان از تهیه یک طرح اضطراری برای تخلیه عراقی های مقیم بیروت و اسکان شهروندان لبنانی آواره خبر داد.

نخست وزیر عراق در سالروز حوادث 7 اکتبر و در پیامی خطاب همه دوستان به ویژه رئیس جمهور امریکا و کشورهای اروپایی، گفت: مرحله کنونی نیازمند این است توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان در راس اولویت ما قرار گیرد.

 

خبرگزاری رسمی عراق:  

وزارت برنامه‌ریزی عراق اعلام کرد که نرخ تورم سالانه در عراق از 3 درصد فراتر نمی‌رود

عبدالزهره الهنداوی، سخنگوی وزارت برنامه‌ریزی عراق گفت که از برخی دلایل افزایش نرخ تورم در برخی اوقات، وجود حجم زیاد پول در گردش در معاملات تجاری و بازار است.

وی افزود که اگر بخواهیم این نرخ را با نرخ تورم در برخی کشورها مقایسه کنیم، قابل مقایسه نیست چرا که تورم بالایی در برخی کشورها وجود دارد اما نرخ 3 درصد در سایه وضعیت عراق، عادی و منطقی است.

الهنداوی گفت که اقداماتی که دولت در خصوص حمایت از سبد غذایی اتخاذ کرده، موجب حفظ قیمت‌ها در بازارهای داخلی و جلوگیری از افزایش آن شده است.

 

الخلیج اونلاین: 

نخستین مجوز راه‌اندازی بازی‌های قمار در امارات 

«وین ریزوروتس» فعال در زمینه راه‌اندازی کازینو‌ها خبر داد که اولین مجوز راه‌اندازی بازی‌های تجاری در امارات را از سازمان کل تنظیم مقررات بازی‌های تجاری (قمار) در این کشور دریافت کرده است.

رویترز به نقل از این شرکت امریکایی اعلام کرد که هم اکنون در حال توسعه یک اقامتگاه مجلل در «جزیره مرجان» در راس الخیمه است.

شرکت وین ریزوروتس افزود این پروژه که همچنان در حال احداث است، با شرکت‌های وابسته به آن و هلدینگ هتلداری مرجان و راک مشترک خواهد بود.

این امر در حالی صورت می‌گیرد که در ماه گذشته، امارات یک سازمان را برای تنظیم مقرارت بازی‌های قمار تاسیس کرد و گرو‌هی از افراد با تجربه امریکایی در این بخش را برای مدیریت آن به کار گرفت.

 

الامارات الیوم:

 توافقنامه مشارکت اقتصادی امارات با صربستان "پلی گذر" برای صادرات امارات به قلب اروپا است

وزیران و مقامات دولت امارات متحده عربی و رهبران دولت در مقامات محلی بر اهمیت توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع با جمهوری صربستان به عنوان یک گام راهبردی با یک شریک مهم اقتصادی تاکید کردند و خاطرنشان کردند که این توافق پلی برای صادرات امارات به قلب اروپا است 

آنها تاکید کردند که صادرات خدمات را افزایش می دهد و از جایگاه رهبری جهانی امارات در انرژی های تجدید پذیر حمایت می کند. 

موافقت نامه های مشارکت اقتصادی جامع امارات متحده عربی با کاهش تعرفه های گمرکی به تسریع جریان تجارت و سرمایه گذاری کمک می کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها