|

ادعای رئیس‌جمهور اوکراین

سربازان کره شمالی برای روسیه می‌جنگند

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

سربازان کره شمالی برای روسیه می‌جنگند
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

دور دنیا در یک دقیقه

از دانشگاه کمبریج لندن شروع می‌کنیم و به پروژه مکالمه انسان با حیوانات مرده می‌پردازیم. سپس به هند می‌رویم و از حواشی قانون جدید جویا می‌شویم. در آخر هم خبری از رهبری ارکستر به وسیله ربات‌های سه بازو خبری می‌گیریم.

 

بریتانیا؛ در کمبریج با اسکلت حیوانات حرف بزنید

هوش مصنوعی در تازه‌ترین اقدام به لاشه تاکسیدرمی حیوانات و یا به اسکلت آنها صدا بخشیده است. آنها که سری به دانشگاه کمبریج می‌زنند می‌توانند این اتفاق را تجربه کنند.

این حیوانات به وسیله گوشی‌های همراه با مخاطبان ارتباط می‌گیرند و داستان خود را به اشتراک می‌گذارند. هوش مصنوعی این فرصت را مهیا کرده است.

اسکلت و لاشه حیوانات تاکسیدرمی شده از شرایط سختی که در جغرافیای زیست بر آنها رفته می‌گویند و مخاطبان خود را نسبت به تنوع زیستی و تغییرات آب و هوایی هوشیار می‌کنند.

 

هند؛ تبعیض علیه مسلمانان در رستوران‌ها

اجرای قانون جدید در دو ایالت هند واکنش مسلمانان را در پی داشته است. این قانون می‌گوید اسامی کارگران رستوران‌ها باید روی سینه آنها درج شود.

نمایش نام کارگران و کارمندان مسلمان دردسرهایی برای آنها درست کرده و حتی باعث باعث شده آنها کارشان را از دست بدهند.

نام‌ها در هند ارتباط تنگاتنگی با مذهب دارند. نمایش اسامی روی سینه در محیط‌های کاری خاصه در رستوران‌‌ها باعث واکنش افراد تندرو و متعصب علیه مسلمانان می‌شود.

 

اوکراین؛ سربازان کره شمالی برای روسیه می‌جنگند!

زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین ادعا می‌کند رابطه کره شمالی و روسیه فراتر از تبادل تجهیزات نظامی و تسلیحات است. کره شمالی حتی نیروهای خود را در اختیار روسها قرار می‌دهد.

۹۶۴ روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد. جنگ از تب و تاب چند ماه ابتدایی خود افتاده است، اما همچنان ادامه دارد.

استفاده روسها از نیروهای نظامی کره شمالی در اوکراین باعث شده طرف اوکراینی هم از متحدان خود بخواهد تجهیزات و تسلیحات بیشتری در اختیارش بگذارند. اوکراین در حال حاضر مرز مواجهه روسیه با غرب است.

 

آلمان؛ رهبری ارکستر با ربا‌ت‌های سه بازو

آلمانی‌ها برای نخستین بار ربات سه‌بازو را به خدمت گرفته اند تا از پس یک کار پیچیده بر بیایند؛ رهبری ارکستر!

ماریا پرو اس، ربات سه بازوی آلمانی‌هاست که قرار است قطعه‌ موسیقی پیچیده‌ای را که رهبران ارکستر خوب از پس آن بر نمی‌آیند، اجرا کند. رقیب انسانی ماریا هم البته همان قطعه را اجرا خواهد کرد.

ماریا پرو هیجان‌زده نمی‌شود، به وجد نمی‌آید و به اندازه بازوهایش را برای هماهنگی گروه ارکستر بالا و پایین می‌برد. البته ربات سه بازو قرار نیست برای همیشه جایگزین انسان شود.

 

آمریکا؛ بازداشت مرد مسلح در نزدیکی ترامپ

پلیس کالیفرنیا موفق شده مردی مسلح را در حوالی نشست انتخاباتی ترامپ بازداشت کند. او خود را وم میلر و ساکن لاس وگاس معرفی کرده است.

در گزارش‌ها آمده این مرد همراه با یک اسلحه، کارت جعلی خبرنگاری و مجوز حضور در منطقه VIP مشغول عبور از گیت بوده که ماموران پلیس او را بازداشت می‌کنند.

پلیس میلر را پس از ضبط سلاح و کارت جعلی به قید وثیقه ۵ هزار دلاری آزاد کرده تا زمان برگزاری دادگاه. پلیس گمان می‌‌کند میلر عضو یک گروه راست افراطی ضد دولتی است

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها