|

ممنوعیت نوشگاه‌های شبانه در پایتخت چک

پراگ در جستجوی گردشگر فرهیخته‌

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

پراگ در جستجوی گردشگر فرهیخته‌
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

دور دنیا در یک دقیقه

از امیدواری بیماران مبتلا به سرطان دهانه رحم در بریتانیا آغاز می‌کنیم. سپس خبری دیگر درباره پرونده رسوایی شان دیدی می‌خوانیم. در انتها هم علت ممنوعیت نوشگاه‌های شبانه را در پراگ جویا می‌شویم.

 

مبتلایان به سرطان دهانه رحم امیدوارتر می‌شوند

پزشکان و محققان علوم پزشکی با بررسی داده‌ها و نمونه‌ها به این نتیجه رسیده اند روش جدید درمانی سرطان دهانه رحم تا ۴۰ درصد بیشتر خطر مرگ و میر فرد مبتلا را کاهش می‌دهد.

در این روش دوره‌ کوتاهی از شیمی‌درمانی را پیش از درمان رادیو - شیمی درمانی برای بیمار انجام می‌دهند. این بزرگترین دستاورد محققان برای سرطان دهانه رحم در ۲۵ سال گذشته است.

سرطان دهانه رحم چهارمین سرطان شایع برای زنان در سراسر جهان است. سالانه ۶۶۰هزار زن به این بیماری مبتلا می‌‌شوند و ۳۵۰ هزار نفر هم جان خود را از دست می‌دهند.

 

رسوایی سلبریتی‌‌ها؛ شش شکایت جدید علیه شان دیدی

شش شکایت جدید به جمع شاکیان و معترضان پرونده شان دیدی اضافه شده است. شاکیان به طور ناشناس شکایت خود را در نیویورک ثبت کرده اند.

نام شان دیدی چهره عرصه سرگرمی و موسیقی آمریکا این روزها با یک رسوایی بزرگ و هولناک گره خورده است؛ تجاوز به کودکان و قاچاق انسان‌ها به قصد سوء استفاده جنسی و … 

دیدی مدتی پیش دستگیر شده و در این مدت جزییاتی از پرونده او به بیرون درز کرده است. نام‌های آشنا و بسیار معتبری در این رسوایی اخلاقی دیده می‌شود. دیدی در ماه می سال بعد محاکمه می‌شود.

 

چک؛ ممنوعیت کلاب‌های شبانه و جذب توریست فرهیخته

مقامات شهری پراگ به این نتیجه رسیده اند نوشگاه‌های شبانه را در پایتخت چک محدود و ممنوع کنند. چک در پی گردشگر فرهیخته‌تر و ثروتمند‌تر است.

معاون شهردار پراگ می‌گوید ما دنبال این هستیم گردشگرانی را جذب شهر کنیم که مدت زمان بیشتری در این شهر اقامت کنند و تنها برای یک شب نوشیدن وارد پراگ نشوند.

پراگ با یک میلیون و سیصد هزار نفر همواره مقصد محبوب دوستداران نوشگاه و کلاب خاصه بریتانیایی‌ها بوده است. اما حالا دیگر می‌خواهد از این محبوبیت بکاهد.

 

کانادا؛ اعتراف زن چینی به قاچاق لاک‌پشت‌

سرانجام وان یی اتهام خود را در قاچاق لاک‌پشت‌های شرقی پذیرفت. او در ماه ژوئن در حالی که سوار بر یک قایق لاکپشت‌ها را حمل می‌کرد دستگیر شد. ۱۰ سال زندان و ۲۵۰ هزار دلار جریمه در انتظار اوست.

خانم وان یی از ورومونت سوار بر قایقی ساده مسیر دریچه والیس را به سمت کانادا حرکت می‌کرد. پلیس کانادا او و قایقش را متوقف و لاک‌پشت‌ها را توقیف می‌‌کند.

لاکپشت‌های شرقی از جمله خزندگان کمیاب و محافظت‌ شده هستند و با رنگ‌های زرد و نارنجی روی لاک‌ قهوه‌ای شناخته می‌شوند. این لاک‌پشت‌ها در بازار سیاه چین هزار دلار معامله می‌شوند.

 

آمریکا؛ تبلیغ کو‌ کلوکس‌ کلان‌ها روی بسته شمع؟

به نظر می‌رسد شرکت بث اند بادی ورکس دوباره دسته گل به آب داده است. طراحی روی یکی از شمع‌های این شرکت شبیه به نماد KKK شده است؛ کو کلوکس‌ کلا‌ن‌ها!

کو کلوکس کلان‌ها گروهی از افراطی‌هایی هستند که برای برتری‌طلبی سفید‌ها تلاش می‌کنند. آنها لباس‌‌های سفید به تن می‌کنند و کلاهای نوک‌تیز به سر می‌گذارند و … 

کمپانی بث اند بادی ورکس از این طراحی عذرخواهی کرده است. این محصولات از فروشگاه‌ها جمع‌آوری خواهد شد. آنها پیش از این هم در تبلیغات محصولات خود بی‌احتیاطی کرده بودند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها