|

پای تجارت کوکائین در میان است

المپین کانادایی ساقی از آب درآمد!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌‌کنیم.

المپین کانادایی ساقی از آب درآمد!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

دور دنیا در یک دقیقه

از دبستان‌‌های بریتانیا شروع می‌کنیم که قرار است مبارزه با زن‌ستیزی را در دستور کار قرار دهند. سپس به کرانه باختری می‌رویم و علت کاهش کوکا و پپسی را جویا می‌شویم. در آخر هم ماجراهای المپین کانادایی را دنبال می‌کنیم.

 

مبارزه با زن‌ستیزی؟ از دبستان شروع کنیم!

ایده شهردار لندن این است که برای مبارزه با زن‌ستیزی، دبستان‌های لندن باید کمک کنند. در واقع آموزش در این زمینه بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود.

صادق خان معتقد است همانطور که دانش‌آموزان انگلیسی و ریاضی می‌آموزند، مقابله با زن‌ستیزی را هم باید یاد بگیرند. آنها باید نشانه‌ها را در فضاهای مجازی بشناسند.

شهردار لندن می‌گوید هیچ‌وقت برای آموزش رفتارهای درست زود نیست. کودکان ما پیش از آن که وارد فضای مجازی شوند باید با رفتارهای زن‌ستیزانه و توهین‌آمیز آشنا باشند و راه‌های مقابله با آن را بیاموزند.

 

پپسی و کمبود قوطی و شکر در کرانه باختری

با این که گفته می‌شد فروش و تولید نوشابه‌های برند پپسی و کوکاکولا در سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری کاهش پیدا کرده، حالا اتفاقی دیگر این دو نام را سر زبان‌ها انداخته است؛ کاهش قوطی و شکر!

دسترسی کارخانه تولید نوشابه‌های پپسی و کوکاکولا پس از کشته شدن چند غیر نظامی اسرائیلی در مرز اردن به قوطی‌ها و شکر کاهش پیدا کرده است. مرز بسته است و کالایی رد و بدل نمی‌شود.

بیش از یک ماه است که این وضعیت در مرزهای کرانه باختری برقرار است و ذخایر کالاهای وارداتی از اردن رو به اتمام. آنها تلاش می‌کنند از مسیرهای دیگر کالاهای مورد نیاز را تامین کنند.

 

هوش مصنوعی و کودکان؛ اوج سوء استفاده!

کارشناسان و محققان فضای آنلاین و کودکان هشدار می‌دهند سوءاستفاده هوش مصنوعی از کودکان خاصه در زمینه مسائل جنسی به اوج رسیده است.

مرکز دیده‌بان اینترنت می‌‌گوید در شش ماه گذشته محتوای جنسی تولید شده از کودکان به دست هوش مصنوعی به نسبت سال پیش افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

آنها معتقدند راه‌‌هایی که تا کنون برای کاهش و توقف این فعالیت‌ها به کار گرفته شده، ناکارآمد بوده است و باید به شکلی دیگر عمل نکرد.

 

المپین کانادایی قاتل و ساقی مواد است!

پلیس امنیت فدرال آمریکا نام رایان ودینگ را در لیست افراد مورد پیگرد و بازداشت قرار داده است. او قهرمان اسنوبرد المپیک زمستانی ۲۰۰۲ است.

ودینگ در ۴۳ سالگی به مدیریت یک حلقه توزیع کوکائین متهم است. این کوکائین‌ها در سراسر ایالات متحده توزیع و باعث مرگ ۴ نفر شده است. علاوه بر توزیع اتهام قتل نیز برای ودینگ ثبت شده است.

پلیس امنیت فدرال آمریکا، FBI برای شناسایی و تحویل این شهروند کانادایی ۵۰ هزار دلار جایزه تعیین کرده است. او و گروهش کوکائین را از کلمبیا به مکزیک می‌‌برند و سپس در آمریکا و کانادا توزیع می‌کنند.

 

حمایت زنان اروپایی از ژیزل پلیکو

همزمان با ادامه دادگاه و محاکمه دومنیک پلیکو در فرانسه، زنان و فعالان اجتماعی در سراسر اروپا به جمع حامیان ژیزل پلیکو می‌پیوندند و او را برای شجاعتش تحسین می‌کنند.

زنان در اتریش و بلژیک هم در حمایت از ژیزل به خیابان آمده و به او قوت قلب داده اند. پیشتر فرانسوی‌ها در سراسر این کشور حمایت خود را از این زن آسیب دیده اما شجاع اعلام کرده بودند.

ژیزل همسر دومینیک پلیکو طی ۷ دهه مورد تجاوز مردان غریبه‌ای قرار گرفته که از سوی همسرش به خانه دعوت می‌شدند. ژیزل درخواست داده محاکمه همسرش عمومی باشد تا باعث آگاهی زنان دیگر شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها