|

ریخت و پاش ماسک در پنسیلوانیا

به ترامپ رای دهید و روزی یک میلیون دلار برنده شوید!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

به ترامپ رای دهید و روزی یک میلیون دلار برنده شوید!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

دور دنیا در یک دقیقه

به ولز می‌رویم و ماجرای بازگشت کتابی به کتابخانه را پس از یک قرن می‌خوانیم. سپس به کوبا می‌رویم و به خاموشی‌های اخیر می‌پردازیم. دست آخر هم سری می‌زنیم و به یک تشییع جنازه در لهستان.

 

ولز؛ بازگشت کتاب به کتابخانه پس از ۱۱۳ سال

سرانجام کتابی که در سال ۱۹۱۱ و یک سال قبل از پایان جنگ جهانی اول از کتابخانه مدرسه‌ای در کامبریای بریتانیا قرض گرفته شده بود، به همان کتابخانه بازگشت؛ با بیش از یک قرن تاخیر!

این کتاب نسخه‌ای از اشعار لرد بایرون است. دانش‌آموزی به نام لئونارد ایوبانک این کتاب را از کتابخانه مدرسه قرض می‌گیرد، اما سرانجام در سال ۱۹۱۶ در میدان نبرد در بلژیک کشته می‌شود.

مردی در کارمانتنشایر ولز جنوبی این نسخه از اشعار بایرون را پیدا و در بخش مشخصات به نام قرض‌‌گیرنده و کتابخانه توجه کرده و سرانجام آن را به مدرسه بازگردانده است!

 

آمریکا؛ روزی ۱ میلیون دلار جایزه ماسک به حامیان ترامپ

ایلان ماسک مدیر پلتفرم ایکس برای تشویق شهروندان به حمایت از ترامپ برنامه مالی جدیدی در دستور کار خود قرار است؛ روزی یک میلیون دلار جایزه به رای‌دهندگان به ترامپ!

کسانی که طومار حمایت از ترامپ را در پنسیلوانیا امضا کنند و دیگران را به رای به ترامپ تشویق کنند، در قرعه‌کشی شرکت می‌کنند و در صورتی که نامشان بیرون بیاید، مشمول این جایزه خواهند شد. 

ماسک مدتهاست واضح و روشن پرچم حمایت از جمهوریخواهان خاصه ترامپ را به دست گرفته و به یکی از بزرگترین حامیان مالی این حزب در ایالات متحده تبدیل شده است.

 

کوبا؛ دومین خاموشی سراسر در ۲۴ ساعت

خاموشی گسترده و سراسری روز شنبه کم‌کم برطرف و چراغ بیمارستان‌ها و دیگر مراکز بهداشتی و بخشی از مناطق پایتخت کوبا یکی یکی روشن می‌شوند.

این دومین خاموشی سراسری کوبا در ۲۴ ساعت گذشته است. جمعیت ۱۰ میلیونی این کشور روز شنبه در خاموشی فرورفت، کارها متوقف شد و در هم پیچید؛ از بلبشو سر چهارراه‌ها تا تعطیلی نانوایی‌ها و …

نخستین خاموشی این کشور روز جمعه و فقط در یک جزیره رخ داد، اما ناگهان همه کشور این وضعیت را تجربه کرد. دولت درباره کمبود انرژی هشدار داده و کارگرها و مدارس را پیشتر تعطیل کرده بود.

 

بریتانیا؛ آلودگی هوا باعث زوال عقل می‌شود؟ 

محققان بریتانیایی مطالعه‌ای را در دستور کار خود قرار داده اند تا به پرسش‌های خود درباره زوال عقل و عوامل منجر به آن پاسخ دهند.

یکی از پرسش‌ها نقش آلودگی هوا در این بیماری است. جواب این پرسش بسیار حیاتی است و مشخص می‌‌کند کیفیت هوایی که تنفس می‌کنیم تا چه حد باعث بروز زوال عقل یا دمانس مغزی می‌شود.

آلودگی هوا یکی از موثرترین و مخرب‌ترین عوامل سلامت انسانها به شمار می‌رود. بسیاری از بیماری‌‌ها از جمله انواع سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و قندی و تنفسی را متاثر از آلودگی هوا بروز می‌‌کند.

 

لهستان؛ وقتی جسد از خودروی نعش‌کش بیرون می‌افتد

شهروندان ساکن استالوا ولای لهستان روز جمعه‌‌ای در حال رانندگی وسط اتوبان بودند که ناگهان جسدی را روی زمین دیدند. یکی از راننده‌‌ها می‌‌گوید پارچه سفیدی هم روی شیشه جلوی خودرویش فرود آمده!

ماجرا از این قرار است که قفل در عقب خودروی حمل جنازه یکی از موسسات کفن و دفن لهستان خراب شده و هنگام حمل، در باز می‌شود و جنازه موجود در خودرو سقوط می‌کند.

باد می‌زند و پارچه سفید هم روی خودروی پشتی می‌افتد… این اتفاق وحشت زیادی میان رانندگان و افراد حاضر در اتوبان ایجاد می‌کند. موسسه کفن و دفن عذرخواهی کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها