|

دور دنیا در یک دقیقه

ترامپ و سرو سیب‌زمینی سرخ‌کرده در مک‌دونالد

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

ترامپ و سرو سیب‌زمینی سرخ‌کرده در مک‌دونالد
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

از برزیل و لغو سفر رئیس‌جمهور به روسیه شروع می‌کنیم. سپس به فرودگاه نیوزیلند می‌رویم و به قوانین جدید وداع می‌‌پردازیم. در آخر هم سیب‌زمینی‌ سرخ کردن ترامپ را در مک‌دونالد دنبال می‌کنیم.

 

 

برزیل؛ خونریزی مغزی و لغو سفر لولا به روسیه

با مشورت پزشکان و به توصیه آنها لولا داسیلوا رئیس‌جمهور برزیل سفرهای طولانی مدت خود را لغو می‌‌کند. او مشکلی برای انجام وظایف روزانه خود ندارد.

لولا داسیلوا خونریزی مغزی کوچکی را پشت سر گذاشته است. این اتفاق چندی پیش برای رئیس‌جمهور برزیل رخ داد؛ لولا زمین خورده و سرش شکسته و خونریزی داشته است.

نشست سران کشورهای عضو بریکس در روسیه برگزار می‌شود و لولا هم باید شرکت می‌کرد. او ۷۸ ساله است. 

 

نیوزیلند؛ از بغل کردن طولانی در فرودگاه بپرهیزید!

خداحافظی‌ و در آغوش‌ گرفتن‌های طولانی مدت در سالن‌های پرواز فرودگاه نیوزیلند سرانجام باعث شد تا قانونی جدید نوشته شود؛ بغل کردن زیر سه دقیقه!

روی دیوارهای سالن‌های پرواز فرودگاه نیوزیلند نوشته شده:« حداکثر سه دقیقه می‌توانید یکدیگر را بغل کنید. برای بغل کردن‌ بیشتر به پارکینگ بروید»!

مدیران فرودگاهی می‌گویند شهروندان با خداحافظی‌های طولانی نظم عبور و مرور و ایمنی و دیگر فعالیت‌ها را مختل می‌کنند. 

 

کوبا؛ قطعی برق و کلافگی شهروندان ادامه دارد

کوبا در آستانه فروپاشی قرار گرفته است؟ قطعی برق سه روزه سرگردانی شهروندان هاوانا و دیگر شهرها را در پی داشته است. این وضعیت همچنان ادامه دارد.

زندگی روزمره مختل شده است. دولت هرچه تلاش می‌کند شبکه سراسری برق را بازیابی کند، نمی‌تواند. عدم توسعه و کمبود انرژی به اوج خود رسیده است.

نه تنها خاموشی که کمبود مواد غذایی و خانه‌های نمور و خفه‌کننده بیش از پیش حوصله مردم را سر برده و آنها را وادار کرده از خانه بیرون بزنند. کوبا تنها ۱۰ میلیون جمعیت دارد.

 

آمریکا؛ ترامپ در مک‌دونالد و تمسخر هریس

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده برای این که کامالا هریس را دست بیاندازد، در فیلادلفیا به یکی از شعبات مک‌دونالد رفت و برای مشتری‌ها سیب‌زمینی سرخ‌کرده سرو کرد.

پیشتر کامالا هریس گفته بود در مک‌دونالد کار کرده تا زندگی‌اش را بگذراند. این دو سیاستمدار دموکرات و جمهوریخواه تا چند روز دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری با هم رقابت می‌کنند.

دونالد ترامپ گفته کار در مک‌دونالد و سرو سیب‌زمینی سرخ کرده یکی از کارهایی بوده که در همه عمرش دوست داشته انجام دهد. او کت و شلوار را درآورده و پیش‌بند بسته و کار کرده است.

 

استرالیا؛ سناتور ویکتوریا علیه پادشاه بریتانیا

سفر پنج روزه پادشاه چارلز سوم و همسرش کامیلا به استرالیا حاشیه‌دار شد. او در پارلمان این کشور مشغول سخنرانی بود که خانم لیدیا تورپ او را غافلگیر کرد.

لیدیا تورپ سناتور مستقل منطقه ویکتوریاست و خطاب به پادشاه چارلز گفت استرالیا کشور شما نیست. این سناتور از شهروندان بومی استرالیاست.

بومیان استرالیایی دلِ خوشی از استعمار بریتانیا ندارند. تورپ پادشاهی بریتانیا را به کشتار مردم بومی استرالیا از نوزاد تا بزرگسال و تسخیر زمین‌ها متهم کرد.


 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها