|

واکنش علیرضا قربانی به برگزاری کنسرتش در تخت جمشید

علیرضا قربانی در حاشیه کنسرت تخت جمشید گفت: یادمان باشد اینجا (تخت جمشید) جایی است که دومین اثر ثبت‌شده تاریخی، بسیار کهن و ارزشمند در میراث جهانی یونسکو است و به‌عنوان یکی از ارزشمندترین ابنیه تاریخی در دنیا به‌حساب می‌آید.

واکنش علیرضا قربانی به برگزاری کنسرتش در تخت جمشید

به گزارش شبکه شرق، علیرضا قربانی در حاشیه کنسرت تخت جمشید گفت: به‌دوراز تعارف و اغراق وظیفه و دغدغه تک‌تک ما فرزندان این سرزمین است که لحظه‌به‌لحظه به فکر حفاظت و پاسداری از اینجا و حفظ ایمنی آن باشیم.

 
برگزاری کنسرت علیرضا قربانی، هنرمند کشورمان در تخت‌جمشید طی روزهای ۱۰، ۱۱ و ۱۲ تیرماه، نگرانی‌هایی را از باب آسیب رسیدن به این بنای تاریخی ایجاد کرده بود که وی شب گذشته در پاسخ به این نگرانی‌ها گفت: اجرا هیچ نزدیکی با سایت و بنا ندارد و تمام سیستم صوتی و پخش صدا پشت به این ابنیه تاریخی است.
 
وی شب گذشته در حاشیه برگزاری این کنسرت گفت: تمام تلاشمان بر این بوده که اجرای کنسرت در تخت جمشید هیچ نزدیکی با سایت و بنا نداشته باشیم و تمام سیستم صوتی و پخش صدا پشت به این ابنیه تاریخی هستند و به‌دوراز تعارف و اغراق وظیفه و دغدغه تک‌تک ما فرزندان این سرزمین است که لحظه‌به‌لحظه به فکر حفاظت و پاسداری از تخت جمشید و حفظ ایمنی آن باشیم.
 
وی افزود: به همت جمع بسیاری از بزرگان و کسانی که قلب و دلشان برای فرهنگ و هنر این سرزمین می‌تپد، توانستیم امشب برای اولین اجرا در بین شما باشیم.
 
او از همه مردم برای حمایتی که از این برنامه دارند تشکر کرد و خطاب به شرکت‌کنندگان در کنسرت افزود: حضور شما را به گهواره‌ تمدن بشریت و این جای بسیار ارزشمند خوش‌آمد می‌گویم و بسیار خوشحالم که اینجا در خدمت شما هستم و می‌توانم برنامه موسیقی اجرا کنم.
 
قربانی ادامه داد: یادمان باشد اینجا (تخت جمشید) جایی است که دومین اثر ثبت‌شده تاریخی، بسیار کهن و ارزشمند در میراث جهانی یونسکو است و به‌عنوان یکی از ارزشمندترین ابنیه تاریخی در دنیا به‌حساب می‌آید.
 
این خواننده موسیقی ایرانی ادامه داد: از روز اولی که تصمیم گرفتیم این برنامه را اجرا کنیم با بسیاری از کارشناسان که جزء خبره‌ترین کارشناسان میراث فرهنگی و کسانی که در این حوزه مستقل فعالیت می‌کنند، سعی کردیم هماهنگی‌های لازم را به عمل بیاوریم که حتی اندازه سرسوزنی و کوچک‌ترین و جزئی ترین اثر منفی روی این یادگار دیرینه که از نیاکان ما ارث رسیده است، نگذاریم و موظف هستیم که با پوست و گوشت و استخوان خودمان این اثر را حفظ کنیم.
 
این خواننده ایرانی افزود: تمام تلاشمان بر این بوده که اجرا هیچ نزدیکی با خود سایت و بنا نداشته باشد و تمام سیستم صوتی و پخش صدا پشت به این ابنیه تاریخی هستند و از تمام کسانی که دغدغه حفظ این بنا را دارند تشکر می‌کنم.
 
قربانی همچنین گفت: به نظر می‌رسد، اگر این حرکت ادامه‌دار باشد با نوع رفتار، کردار و عملکرد ما این احساس به وجود بیاید که دل و قلبمان ما برای اینجا می‌تپد و دلمان می‌خواهد اینجایی که جزء مفاخر ما و میراثی است که می‌توانیم به رخ جهانیان به‌عنوان فرهنگ و تمدن هفت‌هزارساله خود به رخ بکشیم، بتوانیم بعدها در نقاط مختلف کشور از مکان‌های تاریخی مختلف دیگر با نظر کارشناسان و حفظ مسائل ایمنی چنین برنامه‌هایی را برپا کنیم؛ اگرچه که تمام توجه ما بر این باشد که بیش‌ازپیش به این مکان‌ها توجه و از آن نگهداری کنیم‌.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها