عطاران با قیف آمد
«قیف» بر مبنای طنز و فانتزی به چالشهای انسانی و اجتماعی در گذر زمان میپردازد و قرار است با خلق ماجراهایی جذاب و غیرمنتظره ، بیننده را سرگرم کند ، او را بخنداند و با مفاهیمی نظیر عشق، گذر زمان، رویارویی با نوستالوژیهای از گذشته ایران ، تفاوت طبقاتی و تضادهای اجتماعی و ... در گیر کند. هر چند فیلم نتوانسته آن چنان مورد توجه منتقدان قرار گیرد و برخی معتقدند که کارگردان با تکیه بر توانمندی عطاران خواسته داستان را پیش ببرد . البته مثل همیشه بازی «عطاران» جزو نقاط مثبت فیلم است.
به گزارش شبکه شرق، همین دیروز بود که فیلم «قیف» به کارگردانی «محسن امیریوسفی» و نویسندگی مشترکش با «رضا عطاران»، در یکی از پلتفرمها به صورت آنلاین اکران شد اما متاسفانه خیلی زود هم نسخه قاچاق آن نیز در شبکه های اجتماعی دست به دست شد. این فیلم در سال 1401 و قبل از اتفاقات رخ داده در آن سال ساخته شد و ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ اکران شد. با توجه به حضور « رضا عطاران» ، فیلم ته مایه های طنز دارد که با فضای فانتزی درآمیخته است. خسرو در شب عروسیاش با ملوک ناپدید شده و پس از ۴۵ سال دوباره به سراغ او میآید.
این بار ماجرا به دوران ساسانیان باز می گردد و ماجرای پیدا کردن همسر مناسب و ازدواج موفق از دوران هزاران سال پیش تا همین سالها با ته مایه چالشهای اجتماعی و طنز جسورانه به تصویر کشیده شده است. ماجرایی که نحوه برخود سازندگان فیلم میتواند توجه مخاطب را جلب کند. فیلم درباره غیبت قیف - مخفف شده نام یک شخصیت فضایی – از سفره عقد و مراسم ازدواج و اتفاقاتی است که در این مدت پشت سر گذرانده است. ملوک که حالا سن و سالی از او گذشته است و زندگی اش تغییرات بسیاری داشته در مواجه با آن چه رخ داده ، دچار سردرگمی است.راستی چه کسی حاضر است به یک دیو فضایی جواب مثبت برای زندگی مشترک بدهد ؟
«قیف» بر مبنای طنز و فانتزی به چالشهای انسانی و اجتماعی در گذر زمان میپردازد و قرار است با خلق ماجراهایی جذاب و غیرمنتظره ، بیننده را سرگرم کند ، او را بخنداند و با مفاهیمی نظیر عشق، گذر زمان، رویارویی با نوستالوژیهای از گذشته ایران ، تفاوت طبقاتی و تضادهای اجتماعی و ... در گیر کند. هر چند فیلم نتوانسته آن چنان مورد توجه منتقدان قرار گیرد و برخی معتقدند که کارگردان با تکیه بر توانمندی عطاران خواسته داستان را پیش ببرد . البته مثل همیشه بازی «عطاران» جزو نقاط مثبت فیلم است.