|

داشتن وب سایت برای چه کسب و کارهایی ضروری است؟

اینترنت یکی از بزرگ‌ترین تحولات تاریخ انسان‌هاست و از حدود بیست سال گذشته که استفاده از آن در اقصی‌نقاط جهان رایج شده‌است، جنبه‌های مختلف زندگی ما را نیز تغییر داده‌است. اینترنت این فرصت را برای ما فراهم کرده‌است تا از نقاط بسیار دور، با عزیزان خود به‌صورت تصویری ارتباط برقرار کنیم و بسیاری از کارهایمان را به‌صورت اینترنتی و از راه دور انجام دهیم. کسب‌وکارهای مختلف نیز از این اختراع شگفت‌انگیز نهایت بهره را برده‌اند و از فروشگاه‌ها و شرکت‌ها گرفته تا بیمارستان‌ها و آموزشگاه‌ها، همگی از اینترنت برای ارائه خدمات بهتر استفاده می‌کنند. در ادامه قصد داریم انواع طراحی سایت و کسب‌وکارهایی که می‌توانند از آن بهره ببرند را بررسی کنیم.

داشتن وب سایت برای چه کسب و کارهایی ضروری است؟

طراحی سایت فروشگاهی

 

امروزه شیوه‌های بازاریابی تغییر کرده‌است و اینترنت تبدیل به مهم‌ترین ابزار برای جذب مشتریان شده‌است. مشتریان شما محدود به افرادی هستند که شما را می‌شناسند یا از جلوی مغازه‌تان عبور می‌کنند، اما با داشتن وب‌سایت، دامنه‌ی مشتریانتان به‌اندازه‌ی کل ایران خواهد بود. قطعاً یکی از مهم‌ترین مزایای اینترنت، افزایش مشتریان است، اما این تنها مزیت آن نیست؛ با داشتن فروشگاه اینترنتی لازم نیست که حتی مغازه داشته باشید و هزینه‌های بالای اجاره یک واحد تجاری را بپردازید. همچنین مکانی که به‌عنوان انبار و مدیریت فروشگاه خود در نظر می‌گیرید، لزوماً نباید در محله‌های گران‌قیمت و پرتردد شهر باشند.

همان‌طورکه گفتیم، یکی از انواع طراحی سایت، طراحی سایت فروشگاهی است. ممکن است با خود بگویید که از طریق اینستاگرام نیز امکان بازاریابی و فروش وجود دارد و این مسئله تا حدودی درست است؛ اما همان‌طور که می‌دانید، در ایران دسترسی به اینستاگرام دشوار بوده و علاوه‌برآن امکان ثبت سفارش به‌صورت خودکار وجود ندارد. با داشتن وب‌سایت فروشگاهی نیاز شما به نیروی انسانی کاهش خواهد یافت و فرایند ثبت سفارش به‌صورت کاملاً خودکار انجام خواهد شد.

 طراحی سایت پزشکی

یکی دیگر از انواع طراحی سایت، طراحی سایت‌ پزشکی است. پزشکان نیز مراجعه‌کنندگان زیادی دارند و برای افزایش تعداد مراجعان و البته مدیریت بهتر آن‌ها می‌توانند از مزایای اینترنت بهره ببرند. اگر پزشک هستید و تاکنون از خدمات اینترنت بهره نبرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به دنبال ایجاد یک وب‌سایت برای خود و مطبتان باشید.

یکی از مزایای داشتن وب‌سایت، شناخته‌شدن شما و کسب اعتبار بیشتر است. هنگامی‌که یک وب‌سایت داشته باشید، بیماران به شما اعتماد بیشتری خواهند کرد و اعتبارتان بالاتر خواهد رفت. علاوه‌برآن می‌توانید از وب‌سایت خود برای نوبت‌دهی و مدیریت بیماران استفاده کنید. بنابراین دیگر وقت منشی شما با پاسخ تلفنی به بیمارانی که نوبت می‌خواهند گرفته نخواهد شد.

یکی دیگر از مزایای داشتن وب‌سایت، امکان جذب بیماران خارجی است. امروزه توریسم سلامت در ایران رونق زیادی پیدا کرده‌است و بسیاری از شهروندان کشورهای همسایه برای درمان به ایران سفر می‌کنند. داشتن وب‌سایت به شما این امکان را می‌دهد که از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنید.

 طراحی سایت برای وکلا و شرکت‌های حقوقی

یکی دیگر از انواع طراحی سایت، طراحی سایت وکلا است. وکلا افرادی هستند که در شرایط مهم و حساس زندگی به کمک ما می‌آیند و باید مسائل بسیار مهم خود را به آن‌ها بسپاریم. به دلیل اهمیت کار آن‌ها، ما معمولاً ترجیح می‌دهیم از وکلای شناخته‌شده و معتبر استفاده کنیم. بسیاری از وکلا هستند که با وجود عملکرد و سابقه‌ی بسیار خوب و توانایی بالا، تعداد موکلان پایینی دارند. اگر وکیل مستقل هستید یا یک شرکت حقوقی را اداره می‌کنید، بهتر است به فکر یک وب‌سایت برای خود یا شرکتتان باشید. یک وب‌سایت خوب توانایی‌های شما را به بهترین شکل به نمایش می‌گذارد و اعتبارتان را بالاتر می‌برد. با داشتن یک وب‌سایت خوب، نه‌تنها تعداد مراجعان شما بالاتر می‌رود، بلکه حتی در بین همکاران خود نیز شناخته‌شده‌تر می‌شوید.

یکی دیگر از مزایای داشتن وب‌سایت برای وکلا، معرفی خدماتی است که به مراجعان احتمالی ارائه می‌دهند. اگر بتوانید به‌درستی زمینه‌های فعالیت خود و نوع پرونده‌هایی را که قبول می‌کنید در وب‌سایتتان معرفی کنید، قطعاً تعداد موکلان شما بیشتر خواهد شد و کسانی‌که به وب‌سایتتان مراجعه می‌کنند، برای سوال‌هایشان جوابی پیدا خواهند کرد.

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی یکی دیگر از انواع طراحی سایت است که داشتن آن برای هر شرکتی ضروری است. یک شرکت بزرگ و معتبر باید برای معرفی خود و خدمات و محصولاتش، وب‌سایت داشته باشد. درصورتی‌که یک شرکت بزرگ وب‌سایت نداشته باشد، مشتریانش نگاه خوبی به آن شرکت نخواهند داشت و درباره‌ی اعتبار آن تردید خواهند کرد.

یک وب‌سایت خوب به شرکت این امکان را می‌دهد که خدمات و محصولات خود را معرفی کرده و حتی آن‌ها را به فروش برساند. علاوه‌برآن وب‌سایت به یک شرکت این امکان را می‌دهد که با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و حتی خدمات پس از فروش و پشتیبانی‌های لازم را نیز از طریق همین وب‌سایت انجام دهند.

یکی دیگر از مزایای داشتن وب‌سایت خوب برای شرکت‌ها، کاهش هزینه‌هاست. داشتن وب‌سایت هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات شما را به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد داد و همچنین هزینه‌های پشتیبانی از مشتریان نیز کمتر خواهد شد. در کنار همه‌ی این‌ها، داشتن وب‌سایت به شما اجازه می‌دهد با هزینه‌ای منطقی برندسازی کنید.

داشتن وب‌سایت خوب؛ کلید موفقیت تمامی کسب‌وکارها

در این مقاله سعی کردیم به معرفی انواع طراحی سایت و کسب‌وکارهایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند بپردازیم. اینترنت همه‌ی انسان‌ها را به هم نزدیک‌تر کرده و مشتریان احتمالی هر کسب‌وکاری، نه فقط افراد محلی، بلکه تمامی مردم یک کشور یا حتی یک قاره هستند. اگر می‌خواهید با هزینه‌ای مناسب پیشرفت قابل‌توجهی در کسب‌وکار خود ببینید، حتماً سفارش طراحی سایت را در نظر داشته باشید.

شرکت دیجیتال مارکتینگ سپنتا یکی از برترین شرکت‌های فعال در این حوزه است که با درک نیاز مشتریان خود، بهترین راهکارها را درزمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ به آن‌ها ارائه می‌کند. اگر به‌دنبال داشتن یک وب‌سایت خوب برای کسب‌وکار خود هستید یا وب‌سایتی دارید که از ظاهر آن به‌طور کامل راضی نیستید، به وب‌سایت شرکت دیجیتال مارکتینگ سپنتا سر بزنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها