|

رونق خودروهای الکتریکی با کمک صنعت نیکل در اندونزی

​چگونه رونق خودروهای الکتریکی باعث شد شرکت‌های چینی صنعت نیکل اندونزی را تصاحب کنند؟

رونق خودروهای الکتریکی با کمک صنعت نیکل در اندونزی

استخراج نیکل در اندونزی افزایش یافته و آن را به بزرگ‌ترین تولیدکننده فلز در جهان تبدیل کرده است. اندونزی با بیش از ۱۴ معدن فعال، بیش از ۴۰ درصد از تقاضای جهانی نیکل را تأمین می‌کند. نیکل نقش حیاتی در تأمین باتری خودروهای الکتریکی (EV) است.

 جیسون ساپور، تحلیلگر ارشد در S&P Global Commodity Insights گفت: «نیکل برای توسعه بخش خودروهای الکتریکی ضروری است. خودروهای الکترونیکی به محیط زیست و مسیر سبز کردن اقتصاد جهانی و رسیدن به اهداف تغییرات آب‌وهوایی کمک می‌کند.»

به گزارش «فن‌زی» رشد سریع در تولید نیکل ارتباط نزدیکی با مشارکت اندونزی با چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده جهانی باتری خودروهای الکترونیکی دارد. سرمایه‌گذاری‌های چینی توانایی‌های معدنی اندونزی را تقویت کرده است و بر پالایش محلی نیکل پس از ممنوعیت صادرات نیکل خام در سال ۲۰۲۲ تمرکز دارد. با وجود مزایای اقتصادی، نگرانی‌ها در مورد اثرات زیست‌ محیطی، از جمله آلودگی آب و جنگل‌زدایی در نزدیکی سایت‌های معدن، افزایش یافته است.

 افزایش تولید نیکل در اندونزی باعث عرضه بیش از حد و کاهش قیمت‌ها شده است که بر تولیدکنندگان استرالیا و کانادا تأثیر گذاشته است. در ایالات متحده، شرکت‌هایی مانند تالون متالز برای تأمین زنجیره تأمین امن با توسعه منابع نیکل محلی ذیل استانداردهای زیست‌محیطی سخت‌گیرانه، مشارکت با خودروسازانی مانند تسلا و ترویج بازیافت باتری برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون جهانی برای خودروهای برقی و انرژی‌های تجدیدپذیر، تلاش می‌کنند. تاد مالان، مدیر ارشد امور خارجی تالون متالز، گفت: «ایجاد این منابع در داخل و همین‌طور داشتن متحدانی در تجارت آزاد برای تأمین منابع کاملاً منطقی است. استانداردهای تولید بالا هستند و ممکن است کمی قیمت‌های نهایی را گران‌تر کنند؛ اما در کل تأثیر قابل توجهی بر قیمت خودرو نخواهد داشت.»

 در سال ۲۰۲۰، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، از معدنچیان خواست تا در طی یک تماس پس از کسب درآمد، تولید نیکل را افزایش دهند. ایلان ماسک گفت: «هر شرکت معدنی که وجود دارد، لطفاً نیکل بیشتری استخراج کند. اگر نیکل را به طور مؤثر و به روشی حساس از نظر زیست ‌محیطی استخراج کنید، تسلا یک قرارداد بزرگ برای مدت طولانی با شما منعقد خواهد کرد. به امید اینکه این پیام به همه شرکت‌های معدنی برسد، لطفاً نیکل استخراج کنید.»

 در همین حال، ایالات متحده برای تأمین نیکل خود با چالش‌های مهمی مواجه است و تنها به یک معدن عملیاتی در میشیگان متکی است. ایالات متحده در سال ۲۰۲۳، ۱۷۰۰۰ متریک تن نیکل استخراج کرد، درحالی‌که اندونزی در همین سال ۱.۸ میلیون تن نیکل تولید کرد. تالون متالز روی افتتاح یک معدن نیکل جدید در مینه‌سوتا کار می‌کند، اما مسیر تولید کامل می‌تواند چندین دهه طول بکشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها