|

امام جمعه بهشهر درگذشت

امام جمعه بهشهر درگذشت.

امام جمعه بهشهر درگذشت

به گزارش شبکه شرق، «سید عربعلی جباری» امام جمعه بهشهر درگذشت.

حجت‌الاسلام «سید عربعلی جباری» امام جمعه شهرستان بهشهر، سه‌شنبه شب «۲۶ تیر ۱۴۰۳»، دار فانی را وداع گفت.

حجت‌الاسلام «سید عربعلی جباری»همزمان با شام غریبان امام حسین(ع) و به علت ایست قلبی درگذشت.

«سید عربعلی جباری» از سال ۹۳ و بعد از رحلت آیت‌الله سیدصابر جباری، امام جمعه فقید بهشهر، به عنوان امام جمعه این شهر معرفی شد و به مدت ۱۰ سال عهده‌دار این ماموریت عبادی سیاسی بود.

زمان برگزاری آیین‌های وداع و تشییع پیکر امام جمعه فقید بهشهر متعاقباً اعلام می‌شود.

علت درگذشت امام جمعه بهشهر چه بود؟

اورژانس مازندران دلیل مرگ و درگذشت عربعلی جباری را همزمان با شام غریبان حضرت سید الشهدا(ع،) ایست قلبی اعلام کرد.

سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر سه‌شنبه شب در مراسم عزاداری عاشورای حسینی در روستای کوهستان بهشهر حضور داشت، دچار عارضه قلبی و به بیمارستان منتقل شد اما با وجود اقدامات پزشکی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

حجت الاسلام جباری اهل روستای متکازین بهشهر، مهرماه ۱۳۹۳، به عنوان امام جمعه شهرستان بهشهر منصوب شده بود؛ او پیش از این امام جمعه سرخرود بود.

روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد: در ساعت ۲۱:۳۲ شب سه‌شنبه «۲۶ تیرماه ۱۴۰۳»، با اعلام خبر ایست قلبی حجت الاسلام جباری به مرکز پیام اورژانس شرق استان مازندران، بلافاصله تیم پایگاه اورژانس رستمکلا به محل حادثه در تکیه روستای کوهستان در شهرستان بهشهر اعزام شد.

بر اساس این گزارش، تیم اورژانس به محض ورود به صحنه و ارزیابی وضعیت و عدم وجود ضربان قلب و تنفس، بلافاصله عملیات پیشرفته احیا قلبی و ریوی را آغاز کرد و بیمار جهت اعزام به نزدیک‌ترین مرکز درمانی، به آمبولانس منتقل و به بیمارستان مقصد نیز آماده‌باش کامل داده شد و اقدامات احیا در بیمارستان هم ادامه یافت که متأسفانه بی‌تاثیر بود.

دکتر ستونه، رئیس بیمارستان شهدای بهشهر گفت: بعد از اعلام مرکز اورژانس ۱۱۵ بهشهر مبنی بر اعزام حجت الاسلام جباری به بیمارستان، گروه احیای این بیمارستان نیز آماده شدند.

او با بیان اینکه بیمار ساعت ۲۱ و ۵۰ دقیقه به بیمارستان منتقل شد، افزود: امام جمعه فقید بهشهر در ابتدای مراجعه فاقد علائم حیاتی بود و علائم سکته قلبی نیز در او مشهود بود.

ستونه ادامه داد: اقدامات احیا با تلاش گروه پزشکی به مدت ۵۰ دقیقه انجام شد، اما این اقدامات بی تأثیر بود.

رئیس بیمارستان شهدای بهشهر در خصوص علت فوت گفت: با توجه به بیماری فشار خون و قند بالا، شرح حال بیمار از طرف خانواده و آنچه از علائم اولیه مشاهده شده علت فوت سکته قلبی بود.

مراسم تشییع و خاکسپاری امام جمعه فقید بهشهر از سوی فرمانداری این شهرستان اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها