|

تشخیص کرونای لیگ برتری‌ها با اعزام نمونه‌گیر به محل

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال توضیحاتی را در خصوص نحوه جدید تست‌گیری از تیم‌های لیگ برتری ارائه داد.

تشخیص کرونای لیگ برتری‌ها با اعزام نمونه‌گیر به محل

به گزارش فارس، مشکلات زیاد تیم‌های لیگ برتری برای انجام تست‌های پزشکی مسئولان و تصمیم‌گیرندگان مربوطه را به این نتیجه رساند که بهتر است این تست‌ها و نمونه‌هابه صورت واحد و متمرکز از بازیکنان، کادرفنی و دیگر اعضای تیم‌ها گرفته شود و نتایج آن نیز به همین صورت در اختیار باشگاه‌ها قرار بگیرد.

زهره هراتیان رئیس مرکز ایفمارک ایران و سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در فوتبال، در مورد نحوه تست‌گیری از تیم‌ها به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت: پیش از این قرار بود هنگام تست‌گیری ناظری را به محل اعزام کنیم اما به نتیجه رسیدیم که بهتر است تست‌ها به صورت مدون انجام شود و نمونه‌گیر اعزام کنیم. یعنی نمونه‌گیر به محلی که باشگاه معرفی می‌کند می‌رود و پس از جمع آوری نمونه‌ها، آن‌ها را در اختیار آزمایشگاه بسیار معتبر و معتمد در تهران قرار می‌دهیم و جواب‌ها هم ظرف 24ساعت مشخص می‌شود. به این ترتیب تیم‌ها مجبور نیستند به آزمایشگاه بروند و راحت‌تر هستند.

هراتیان اضافه کرد: این روش هزینه‌های پایین‌تر و مناسب‌تری را برای باشگاه‌ها خواهد داشت. ضمن اینکه استرس هماهنگی‌ها در تیم‌ها و کادرپزشکی آن‌ها از بین می‌رود. با تمام شدن دوره 10روزه تیم‌ها به آن‌ها اعلام می‌کنیم هرکجا راحت هستند را به ما معرفی کنند تا نمونه‌گیر اعزام کنیم. برای شهرستان‌ها هم نمونه‌گیر را با پرواز اعزام می‌کنیم. فقط باشگاه‌ها باید از سه روز قبل با ما هماهنگ کنند تا برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها