|

فوتبال جهان در هفته‌ای که گذشت؛

از دست رد مسی به عربستانی‌ها تا شکستن طلسم قهرمانی توسط گواردیولا و درگذشت برلوسکونی

لئو مسی به پیشنهاد ۱.۲ میلیارد دلاری دولت عربستان پاسخ منفی داد تا سرانجام با عقد قراردادی ۲ ساله راهی اینترمیامی امریکا شود.

از دست رد مسی به عربستانی‌ها تا شکستن طلسم قهرمانی توسط گواردیولا و درگذشت برلوسکونی
خبرنگار: سپهر خرمی

به گزارش شبکه شرق، هفته‌ای که گذشت پایان یک فصل شلوغ فوتبالی در دنیا بود که با قهرمانی منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا و رفتن مسی به امریکا همراه شد.

 رکوردهایی که سیتی شکست

 مهاجم نروژی منچسترسیتی به اولین بازیکن لیگ برتر انگلیس از سال ۲۰۰۷_۲۰۰۸ تبدیل شد که علاوه بردن کفش طلا، در لیگ قهرمانان اروپا نیز قهرمان شده است. این افتخار پیشتر در اختیار رونالدو با پیراهن یونایتد بود.

گواردیولا اولین سرمربی تاریخ دنیای فوتبال است که دوبار با دو تیم مختلف توانسته قهرمانی سه‌گانه کسب کند.

 همچنین گواردیولا به ششمین مربی تاریخ تبدیل شد که توانسته با ۲ تیم مختلف قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. کارلو آنجلوتی، یوپ هاینکس، ژوزه مورینیو، ارنست هاپل، اوتمار هیتسفلد ۵ مربی‌ای بودند که به این مهم رسیده بودند.

 گواردیولا سرانجام بعد از ۱۲ سال توانست بدون لئو مسی در لیگ قهرمانان اروپا به مقام قهرمانی برسد. او در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ دوبار با بارسا و درخشش مسی به این مهم رسیده بود اما بعد از آن به عنوان سرمربی بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی تا ۱۲ سال در حسرت تکرار این رخداد بود.

گواردیولا برای چهارمین بار به فینال لیگ قهرمانان رسید که حالا با برد مقابل اینتر، به ۳ پیروزی و فقط یک شکست در فینال مسابقات رسیده است.

قیمت تبلیغات روی پیراهن منچسترسیتی ۱۷۶ میلیون یورو است اما اینترمیلان فقط ۲۵ میلیون یورو از تبلیغات روی پیراهن خودش بهره می‌برد.

گواردیولا به دومین مربی تاریخ لیگ برتر انگیس تبدیل شد که‌ موفق به کسب سه‌گانه با تیمش شده است. پیشتر الکس فرگوسن در سال ۱۹۹۹ با منچستریونایتد سه گانه گرفته بود.

مسی پیش‌بینی رونالدو را خراب کرد

لئو مسی به پیشنهاد ۱.۲ میلیارد دلاری دولت عربستان پاسخ منفی داد تا سرانجام با عقد قراردادی ۲ ساله راهی اینترمیامی امریکا شود. آن‌هم فقط با قراردادی ۵۰ میلیون یورویی! البته در قرارداد قید شده بعد از پایان این تفاهم‌نامه، مسی می‌تواند سهام‌دار این باشگاه امریکایی شود. سهام اصلی این باشگاه در اختیار دیوید بکام است. مسی در پاسخ به این سوال که چرا به عربستان نرفت گفت این بار آرامش خانواده‌ام اهمیت داشت و من اصلا در پاریس آرام نبودم.

رونالدو هفته گذشته طی مصاحبه‌ای گفته بود:" در عربستان آرامش دارم و حضور من باعث شد تا ستارگانی چون بنزما به فوتبال این کشور بیایند. ستارگان دیگری نیز خواهند آمد و لیگ این کشور را جزو ۵ لیگ معتبر دنیا خواهند کرد.

پایان مرد مافیایی میلان

سیلویو برلوسکونی نخست‌وزیر اسبق ایتالیا و مالک باشگاه میلان در سن ۸۶ سالگی درگذشت. برلوسکونی طی مدت ۳۰ سال حضور در باشگاه میلان ۱.۵ میلیارد دلار از جیب خرج کرد و بازیکنان بزرگی چون مارکو فن‌باستن، رود گولیت و فرانک ریکارد را به این تیم آورد تا آث میلان از دوره‌ی کور اوایل دهه هشتاد خارج بشه. در دوران مدیریت او، میلان ۲۸ عنوان قهرمانی کسب کرد که  ۸ اسکودتو و ۵ قهرمانی در اروپا رو هم شامل میشه.

او با هر رئیس دیگری در باشگاهی دیگر فرق داشت. او از دخالت در کار مربیانش هراسی به دل راه نمی‌داد. هرگز، هیچ وقت. جمله معروفش در 2009 زمانی که کارلو آنچلوتی مربی میلان بود بدل به جمله آشنایی شد "... از حالا به بعد با دو مهاجم بازی خواهیم کرد. آنچلوتی باید تیمش را تهاجمی تر کند. اگر نکند مربی میلان نخواهد بود."

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها