|

شکایت پرسپولیس از استقلال/ پرسپولیس جریمه شد

باشگاه پرسپولیس پس از امضای دوباره قرارداد «مهرداد محمدی» با ارسال نامه‌ای به «حیدر بهاروند»، رئیس سازمان لیگ فوتبال با نام بردن از اقدامات غیرقانونی باشگاه استقلال در فسخ قرارداد چند بازیکن و عضو کادر فنی، از این باشگاه شکایت کرد.

شکایت پرسپولیس از استقلال/ پرسپولیس جریمه شد

به گزارش شبکه شرق، باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ فوتبال، خواستار رسیدگی به تخلفات نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال شد.

پرسپولیس در این نامه علاوه بر این‌که درخواست ارجاع تخلفات استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق داشته، خواستار ممانعت از ثبت قرارداد جدید «مهرداد محمدی» و تغییر رویه‌های کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ شد.

استقلال در لیگ بیست و چهارم با شیوه‌ای عجیبی در حال مدیریت است و هواداران این تیم هر روز با اضطراب این که آیا یک گاف جدید داده می‌شود، اخبار باشگاه را پیگیری می‌کنند.

آخرین گاف رخ‌داده توسط مدیران باشگاه استقلال و هلدینگ خلیج فارس مربوط به فسخ یک‌طرفه قرارداد مهرداد محمدی بود که پس از برگزاری هفته اول رقابت‌های لیگ برتر انجام شد؛ اقدامی که بر اساس ماده «۱۷» آیین‌نامه نقل و انتقالاتی غیرقانونی بود، علاوه بر این باعث شد که تنها یک جلسه از محرومیت ۶ جلسه‌ای محمدی طی شود.

البته گاف عجیب‌تر جایی بود که باشگاه استقلال تصمیم داشت نام «مهرداد محمدی» و «آرمین سهرابیان» (دیگر بازیکنی که قراردادش فسخ شده است) را در فهرست آسیایی قرار دهد؛ اقدامی که بر اساس ماده «۲۶.۱.۲» آیین‌نامه برگزاری لیگ نخبگان ممنوع بوده و بر اساس ماده «۵۶» آیین‌نامه انضباطی و اخلاق «AFC» منجر به جریمه مالی و ۳ بر صفر شدن بازی‌هایی می‌شد که این دو بازیکن در آن حضور داشته‌اند.

با این حال، قرارداد مهرداد محمدی دیروز (شنبه) دوباره امضا شد تا مدیران استقلال به دنبال ثبت قرارداد این بازیکن در سازمان لیگ و در پی آن، بهره بردن از او در لیگ نخبگان باشند. البته مدیران باشگاه استقلال اجازه ندادند که سناریوی فسخ قرارداد‌ها به پایان برسد و امروز قرارداد ایمان سلیمی را به صورت یک‌طرفه فسخ کرد تا دوباره یک اقدام غیرقانونی دیگر انجام داده باشد.

شکایت پرسپولیس از استقلال

در نهایت، تمام این اقدامات در راستای شیوه مدیریت عجیب باشگاه استقلال، با اعتراض یکی از باشگاه‌های لیگ برتری همراه شد. باشگاه پرسپولیس دیروز و پس از امضای دوباره قرارداد «مهرداد محمدی» با ارسال نامه‌ای به حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ فوتبال با نام بردن از اقدامات غیرقانونی باشگاه استقلال در فسخ قرارداد چند بازیکن و عضو کادر فنی، از این باشگاه شکایت کرد.

باشگاه پرسپولیس در نامه‌اش، فسخ یک طرفه قرارداد و سپس امضای دوباره قرارداد مهرداد محمدی را نوعی «حرکت مزورانه و مصداق بارز دور زدن دستورالعمل سقف بودجه» دانسته است.

باشگاه پرسپولیس با اشاره به ماده ۴۹ دستورالعمل حاکم بر قراردادها به این نکته اشاره کرده که اگر مشخص شود قراردادی صوری، مزورانه یا متقلبانه باشد، علاوه تنبیه مقرر، باشگاه متخلف با تشخیص رکن قضایی باید از یک تا دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شود.

باشگاه پرسپولیس خواستار چه اقداماتی شده است؟

باشگاه پرسپولیس در بخش پایانی این نامه خواستار ممانعت از صدور کارت بازی و ثبت قرارداد جدید مهرداد محمدی تا زمان روشن شدن ماجرا شده است. در همین راستا باشگاه پرسپولیس از سازمان لیگ فوتبال خواسته که این موضوع برای پیگیری و صدور دستور لازم به کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال ارجاع داده شود.

البته موارد مورد اشاره باشگاه پرسپولیس تنها مختص باشگاه استقلال نبوده چرا که در آخرین بند از نامه سرخ‌پوشان به سازمان لیگ، درخواست شده که دستور لازم برای بازبینی و اصلاح رویه‌های کمیته نقل و انتقالات برای جلوگیری از رخ دادن تخلفات مشابه صادر شود.

پرسپولیس جریمه شد

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، پرسپولیس به همراه ۴ باشگاه دیگر را جریمه کرد.

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، با اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پرسپولیس به همراه ۴ باشگاه دیگر جریمه شدند.

آرای کمیته انضباطی به شرح زیر است:

رأی تخلف باشگاه ملوان مقابل استقلال به شرح زیر است:

جریمه پرسپولیس

رأی تخلف باشگاه فولاد خوزستان مقابل مس به شرح زیر است:

جریمه پرسپولیس

رأی تخلفات باشگاه‌های چادرملو و شمس آذر به شرح زیر است:

جریمه پرسپولیس

رأی تخلف باشگاه پرسپولیس مقابل ذوب آهن به شرح زیر است:

جریمه پرسپولیس

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها