|

تولید لبنیات بدون دخالت گاو

کَره‌گیری از هوا!

استارتاپ ساور در آمریکا، کره‌ای تولید می‌کند که برخلاف کره واقعی، به گاو و به طور کلی، دام نیاز ندارد. این کره از هوا و سیستمی بدون ردپای گازهای گلخانه‌ای عمده تولید می‌‌شود و محیط‌زیست‌دوست است.

کَره‌گیری از هوا!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری‌تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم.

ابتدا، با حمایت مالی ماسک از ترامپ آغاز می‌کنیم. سپس، به فرار دیپلمات ارشد کره شمالی به کره جنوبی می‌پردازیم. در آخر نیز، ماجرای کره‌گیری از هوا را بررسی می‌کنیم.

حمایت مالی ایلان ماسک از کمپین ترامپ

«ایلان ماسک» مدیر پلتفرم ایکس قصد دارد ماهیانه مبلغی را به کمپین هواداران ترامپ موسوم به «سوپر پک» کمک کند. ارزش این مبلغ ۴۵ میلیون دلار است.

حمایت ایلان ماسک از ترامپ و جمهوری‌خواهان پس از ماجرای ترور نافرجام رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده بیش از پیش آشکار شد.

مدیرعامل پلتفرم ایکس با ثروت خالص ۲۵۲ میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد جهان است. او پس از خریدن شبکه اجتماعی ایکس، حساب کاربری مسدودشده ترامپ را به او بازگرداند و حالا برای پیروزی او در رقابت ریاست‌جمهوری تلاش می‌کند.

فرار دیپلمات ارشد کره شمالی به کره جنوبی

«ری ایل کیو» یکی از مقامات ارشد دیپلماتیک کره شمالی پست و محل کار خود را ترک کرده و به کره جنوبی پناه برده است. گفته شده، سرخوردگی و بی‌عدالتی، باعث شده او چنین تصمیمی بگیرد.

این دیپلمات ۵۲ ساله که مسئول امور سیاسی پیونگ‌یانگ در کوبا بوده، از سال ۱۹۹۹ وارد دستگاه دیپلماسی کره شمالی شده و در ماجرای رفع توقیف کشتی کشور در پاناما نیز موفق بوده است.

کره جنوبی فرار آقای ری و خانواده‌اش را تایید کرده است. آنها می‌گویند در ماه نوامبر سال گذشته این اتفاق رخ داده است. آخرین بار سال ۲۰۱۶ یکی از دیپلمات‌های کره شمالی به همسایه جنوبی پناه برده بود.

دستیابی FBI به گوشی ضارب ترامپ

پلیس فدرال می‌گوید به گوشی «متیو کروکس» دست پیدا کرده است. «متیو کروکس» کسی است که در گردهمایی پنسیلوانیا به سمت ترامپ شلیک و گوش راست او را زخمی کرد.

کروکس به ضرب گلوله نیروهای امنیتی حاضر در محل کشته شد. حالا پلیس فدرال به محتوای گوشی او دست پیدا کرده و مشغول تجزیه و تحلیل داده‌های آن است.

پلیس می‌گوید آزمایشگاه دیجیتال ویرجینیا، رمز گوشی میتو کروکس را شکسته است. F‌BI موفق به این کار نشده بود. پلیس درباره این ‌که چگونه به گوشی کروکس دست پیدا کرده، توضیحی نداده است.

تولید کَره بدون نیاز به گاو!

استارتاپ ساور در آمریکا، کره‌ای تولید می‌کند که برخلاف کره واقعی، به گاو و به طور کلی، دام نیاز ندارد. این کره از هوا و سیستمی بدون ردپای گازهای گلخانه‌ای عمده تولید می‌‌شود و محیط‌زیست‌دوست است.

این استارتاپ از سوی مایکروسافت حمایت می‌شود و ادعا می‌کند کره‌های تولیدی‌اش به همان خوش‌مزگی لبنیات واقعی است، اما خب حیوانات در فرآیند تولید آنها نقشی ندارند.

ساور با فرایند ترمو شیمیایی زنجیر‌های دی‌اکسید کربن، اکسیژن و هیدروژن و در نهایت مولکول‌های چربی را می‌سازد و در تهیه بستنی، پنیر و کره به کار می‌برد.

بحران آب‌و‌هوایی و طولانی شدن روز

تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد بحران آب‌و‌هوایی باعث طولانی شدن طول روز می‌شود. در واقع گرم شدن زمین و ذوب یخ‌های قطبی شکل سیاره را تغییر داده است!

در واقع، فعالیت‌های انسانی بر روند طبیعی تاثیر گذاشته و زمین و قراردادهای آن را تغییر داده است. از جمله این تغییرات، طولانی‌تر شدن طول روز در حد میلی ثانیه است.

تغییرات میلی‌ ثانیه شاید محسوس و مهم نباشند، اما در برخی مسائل مثل ترافیک اینترنتی و تراکنش‌های مالی و مکان‌یابی که دقت زمانی اهمیت دارد، تاثیرگذار خواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها