|

انتشار پرونده پزشکی کامالا هریس

آلرژی فصلی دارد و کهیر می‌زند

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

آلرژی فصلی دارد و کهیر می‌زند
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

دور دنیا در یک دقیقه

از بریتانیا و وعده عملی نشده خانواده سلطنتی برای رونمایی از هدایا شروع می‌کنیم. سپس در ونزوئلا پیگیر پاسپورت‌‌های بی‌اعتبار شده خبرنگاران می‌شویم. در آخر هم پرونده پزشکی هریس را می‌خوانیم.

 

بدقولی شاه چارلز در رونمایی از هدایا

پادشاه چارلز سوم و خانواده سلطنتی قول داده بودند فهرست هدایای دریافتی را در چهار سال اخیر منتشر کنند. این وعده تا کنون عملی نشده است.

همه‌گیری کرونا، درگذشت ملکه و تغییر در راس خانواده سلطنتی و مراسم تاج‌گذاری بهانه‌هایی است که مقامات سلطنتی برای این بدقولی آورده اند.

علت این که خانواده سلطنتی پذیرفته اند این لیست را منتشر کنند، حاشیه و جنجال‌هایی است که درباره برخی از این هدایا از جمله پول نقد مرتبط با یک خیریه بروز کرده است.

 

مادورو و لغو پاسپورت روزنامه‌نگاران در ونزوئلا

پس از آغاز به کار مجدد نیکلاس مادورو در مقام ریاست‌جمهوری و گذر از روزهای اعتراض خیابانی، گذرنامه تعدادی از فعالان و روزنامه‌نگاران این کشور باطل شده است.

یکی از گروه‌‌های حقوق بشری تایید می‌کند گذرنامه ۴۰ شهروند ونزوئلا لغو شده است. این گروه می‌گوید پاسپورت تعداد بیشتری لغو شده، اما آنها می‌ترسند درباره این موضوع حرف بزنند.

پاسپورت تعدادی از این افراد پای پرواز ضبط شده است. گذرنامه تعدادی دیگر تمدید نشده و برای بقیه هم زودتر از تاریخ انقضای آن باطل شده است.

 

همکاری ترامپ و ماسک؛ خروج اسناد ونس از ایکس

کمپین ترامپ با همکاری ماسک دسترسی به اسناد ونس را در ایکس مسدود کرده و حساب کاربری یک روزنامه‌نگار را هم بسته است. آنها می‌گویند این اسناد اطلاعات شخصی ونس را فاش می‌کند.

چندی پیش روزنامه‌نگار آمریکایی، کن کلیپشتین اسنادی مربوط به جی دی ونس، سناتور اوهایو و معاون اول منتخب ترامپ را در ایکس منتشر کرد. این اسناد پس از حملات سایبری اخیر منتشر شد.

این اتفاق باعث واکنش دموکرات‌ها و یادآوری ماجرای هک ایمیل‌های هیلاری کلینتون و سوء استفاده ترامپ از آن برای رقابت سال ۲۰۱۶ شده است. هک ایمیل‌ دموکرات‌ها و هیلاری کار روسها بود.

 

صحبت درباره رئیس‌جمهور کامرون ممنوع است

وزیر کشور کامرون با انتشار بیانیه‌ای هرگونه اظهار نظر درباره آقای پل بیا را ممنوع کرده است. بیا ۹۱ ساله است و شایعاتی درباره سلامت او دهان به دهان می‌چرخد.

وزیر کشور در این بیانیه بحث درباره رئیس‌جمهور را موضوعی امنیتی توصیف است. کسی که این هشدار را نادیده بگیرد و نقض کند، با او برخورد خواهد شد.

این سیاستمدار کامرونی مدتهاست در عرصه سیاسی کشورش غیبت داشته و کسی نمی‌داند در چه وضعیتی است. از دهه ۶۰ میلادی تا کنون کامرون تنها دو رئیس‌جمهور داشته است.

 

پرونده پزشکی کامالا هریس؛ کهیر می‌زند

معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری پرونده پزشکی خود را منتشر کرد تا جواب ترامپ را داده باشد.

کامالا هریس ۵۹ ساله است. پزشک او می‌گوید کامالا در سلامت کامل به سر می‌‌برد و ذهن بسیار منعطف و کارآمدی دارد. تنها به آلرژی فصلی مبتلاست و کهیر هم می‌زند. 

انتشار این پرونده باعث شده سوالاتی پیرامون سلامت جسمی و روانی ترامپ مطرح شود. او ۷۸ ساله است و در صورت ورود به کاخ سفید مسن‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها