|

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از عملکرد برگزاری نمایشگاه الکامپ انتقاد کرد:

کوچ برندهای فناوری از نمایشگاه الکامپ

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از کوچ برندهای حوزه فناوری در نمایشگاه الکامپ خبر داد و گفت: با تشدید تحریم‌ها بخش قابل توجهی از شرکت‌های مهم حوزه فناوری از ایران فرار کردند؛ این درحالی است که در نمایشگاه الکامپ امسال غرفه‌ها به بانک‌ها‌، بیمه‌ها و اپراتورهای تلفن همراه اختصاص پیدا کرده است و بانک‌ها و اپراتورها جایگزین غول‌های فناوری شدند!

کوچ برندهای فناوری از نمایشگاه الکامپ

شرق: رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از کوچ برندهای حوزه فناوری در نمایشگاه الکامپ خبر داد و گفت: با تشدید تحریم‌ها بخش قابل توجهی از شرکت‌های مهم حوزه فناوری از ایران فرار کردند؛ این درحالی است که در نمایشگاه الکامپ امسال غرفه‌ها به بانک‌ها‌، بیمه‌ها و اپراتورهای تلفن همراه اختصاص پیدا کرده است و بانک‌ها و اپراتورها جایگزین غول‌های فناوری شدند!

براساس این گزارش، پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک از ۹ تیر در‌حالی برگزار شد که مدیران استارت‌آپی و فعالان حوزه فناوری عملکرد این نمایشگاه را نقد کردند.

در همین مورد، محمدرضا فرجی‌تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران با انتقاد از عملکرد نمایشگاه الکامپ گفت:

برگزاری نمایشگاه رایانه و هوش مصنوعی در دنیا با سایر صنوف متفاوت است و شاهد رقابتی عجیب میان شرکت‌کنندگان هستیم. مقایسه نمایشگاه‌های های‌تک در سایر کشورها با ایران مانند مقایسه کشور و روستاست. در مجموع نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ با کاهش قابل‌توجه تعداد شرکت‌کنندگان حاضر، خلأ نوآوری، تداوم تحریم استارت‌آپ‌‌های بزرگ و افت چشمگیر تعداد بازدیدکننده‌‌ها مواجه شد.

او با اشاره به سود کلان برگزاری نمایشگاه گفته است: سال‌هاست که نمایشگاه برای همه صنوف مشکلاتی چون نبود پارکینگ، تهویه مناسب، نظافت لازم و... را دارد. تا زمانی که هدف از برگزاری نمایشگاه تنها کسب درآمد برای برگزارکننده باشد، کسی پیگیر حق شرکت‌کنندگان و مراجعه‌کنندگان در نمایشگاه نمی‌شود. همچنین تا زمانی‌ که هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی تنها کسب منفعت برای عده‌ای باشد و از هرآنچه شرکت نمایشگاهی انجام می‌دهد، تمکین می‌کنیم. همان‌طور که می‌بینیم اوضاع هر سال از سال قبل بدتر می‌شود.

چرا امسال برای الکامپ تبلیغ نشد؟ فرجی‌تهرانی در پاسخ به این پرسش گفت: هنگامی که شرکت‌کنندگان برای شرکت در یک نمایشگاه هزینه‌های سنگینی را بابت اجاره و ساخت غرفه پرداخت می‌کنند و با مشکلات بسیاری دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، حداقل انتظار ما معرفی دستاوردهای شرکت به افرادی است که آشنایی با محصولات و خدمات ندارند. متأسفانه با هزینه درست‌کردن برای شرکت‌های حوزه فناوری دیگر امکان تبلیغات گسترده در سطح شهر وجود ندارد.

او ادامه داد: مردم زمانی می‌توانند از این نمایشگاه‌ها استقبال کنند که تبلیغ آن را در بیلبردهای سطح شهر ببینند، این درحالی است که امسال تبلیغات الکامپ در بیلبوردهای سطح شهر به‌شدت کمرنگ بود. این درحالی است که ما در مورد نمایشگاهی صحبت می‌کنیم که بازدیدکنندگان آن افراد آشنا با تکنولوژی روز دنیا هستند و قطعا تبلیغات کارشناسی‌شده در فضای مجازی می‌توانست با کمترین هزینه بیشترین بازخورد را داشته باشد؛ بنابراین کوتاهی در این امر قطعا باعث کاهش میزان بازدیدکنندگان می‌شود و از رونق آن می‌کاهد.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در پیش‌بینی اعلام کرد: در سال‌های آتی چنانچه این وضعیت در نحوه برگزاری نمایشگاه الکامپ ادامه داشته باشد باید نام نمایشگاه الکامپ را به نمایشگاه «اپراتور و بانک» تغییر دهیم؛ چراکه رفته‌رفته می‌بینیم که هرسال از تعداد شرکت‌کنندگان حوزه فناوری کاسته‌شده و بر مسافت غرفه‌های اپراتورهای تلفن همراه و شرکت‌های اقماری بانک‌ها افزوده می‌شود. تا زمانی که به‌رغم درخواست متولی اصلی این صنف، یعنی اتحادیه فناوران رایانه تهران، برگزاری نمایشگاه به افراد سودجوی دیگر سپرده می‌شود، قابل انتظار است که توانایی لازم برای ایجاد رغبت در اعضای صنف وجود نداشته باشد و وضعیت هر‌سال بدتر می‌شود.

به گفته فرجی‌تهرانی، در نمایشگاه امسال به دلیل فرسودگی، سیستم تهویه نامناسب بود و همین موضوع کلافگی بازدیدکنندگان و کاهش زمان بازدید را به همراه داشت.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها