|

ماجرای خبرساز سانسور مستند انتخاباتی علیرضا زاکانی در صداوسیما؛ ستاد انتخابات اطلاعیه داد/ ویدئو

ستاد انتخابات سازمان صداوسیما در خصوص پخش ناگهانی مستند تبلیغاتی علیرضا زاکانی و سانسور این مستند کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پخش زنده اطلاعیه‌ای صادر کرد.

ماجرای خبرساز سانسور مستند انتخاباتی علیرضا زاکانی در صداوسیما؛ ستاد انتخابات اطلاعیه داد/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، ستاد انتخابات سازمان صداوسیما درباره سانسور و پخش ناگهانی مستند انتخاباتی و تبلیغاتی «علیرضا زاکانی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اطلاعیه‌ای صادر کرد.

دومین مستند انتخاباتی و تبلیغاتی «علیرضا زاکانی» کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شنبه «دوم تیر ماه ۱۴۰۳»، پخش شد؛ مستندی که حاوی یک گفت‌و‌گو و مقداری تصاویر بازسازی‌شده بود؛ اما پخش این مستند تبلیغاتی «علیرضا زاکانی» کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از شبکه دوم سیما، ناگهان متوقف شد.

درحالی که ۱۵ دقیقه از دومین مستند انتخاباتی «علیرضا زاکانی» از شبکه دوم سیما پخش شده بود، به ناگهان، پخش مستند قطع شد و زیرنویس «ادامه پخش مستند تا لحظاتی دیگر پخش خواهد شد» به نمایش گذاشته شد.

دومین مستند انتخاباتی علیرضا زاکانی زیر تیغ سانسور رفت؟

براساس اعلام ستاد انتخابات سازمان صداوسیما، کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری پس از بررسی مستند دوم «علیرضا زاکانی»، پخش کامل آن را تایید کرد و نسخه تحویلی به ستاد انتخابات، عیناً شب گذشته در شبکه دوم سیما پخش شده است.

ستاد انتخابات سازمان صداوسیما با صدور یک اطلاعیه اعلام کرد: «هیچ بخشی از مستند دوم آقای زاکانی حذف نشده است.»

براساس اعلام ستاد انتخابات سازمان صداوسیما، «کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری پس از بررسی مستند دوم آقای علیرضا زاکانی پخش کامل آن را تایید کرد و نسخه تحویلی به ستاد انتخابات عیناً دیشب در شبکه دو سیما پخش شد.» 

ستاد انتخابات سازمان صداوسیما در این اطلاعیه آورده است: «یک خبرگزاری، ساعاتی قبل، با انتشار ویدئویی مدعی شده بود که بخشی از مستند دوم آقای زاکانی دیشب از سیما پخش نشده است.»

ستاد انتخابات صداوسیما در این اطلاعیه ستادهای انتخاباتی کاندیداها را به استمرار پایبندی به صداقت و انصاف دعوت کرده و از رسانه‌ها خواسته از انتشار ادعاهای نادرست که به سلامت فضای انتخابات آسیب می‌زند خودداری کنند.

علت قطع ناگهانی پخش مستند تبلیغاتی علیرضا زاکانی در صداوسیما چه بود؟

شب گذشته «شنبه، دوم تیر ماه ۱۴۰۳»، پخش مستند تبلیغاتی «علیرضا زاکانی» کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در حال پخش از شبکه دوم سیما بود، به ناگهان متوقف شد.

این مستند با محوریت مقابله با فساد توسط علیرضا زاکانی، از صداوسیما پخش می‌شد.

زاکانی در بخشی از این مستند که پخش شد، گفت: «وزارت اطلاعات خدمات بسیار زیادی دارد، بنده نمی‌توانستم بپذیرم که در آن ایرادی وجود داشته باشد.»

زاکانی در این مستند افزود: «معتقدم برای مقابله با فساد، باید با ریشه فساد برخورد کرد.»

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در این مستند افزود: «شب طرح سوال از وزیر اطلاعات، مدیرکل او آمد و به من گفت چرا معامله نمی‌کنید؟ گفتم منظورتان چیست؟ گفت نمایندگان مجلس ششم معامله می‌کردند.»

او تصریح کرد: «به مدیرکل وزیر اطلاعات گفتم از اتاق من برو بیرون.»

زاکانی در این مستند افزود: «در صحن مجلس وزیر اطلاعات صحبت کرد اما در مورد سوال من صحبتی نکرد. بعد از آن کمیته تحقیق در کمیسیون امنیت ملی تشکیل شد، اسناد من مورد بررسی قرار گرفت وگفتند حق با زاکانی است.»

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در این مستند، با اشاره به طرح سوالش از وزیر اطلاعات وقت، گفت: «تا حالا چنین اتفاقی نیفتاده بود که وزیر اطلاعات بیاد صحن مجلس و محکوم شود.»

لازم به ذکر است، خبرگزاری مهر صبح امروز در خصوص پخش ناگهانی «مستند دوم تبلیغاتی «علیرضا زاکانی» کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده بود که این مستند حاوی یک گفت‌و‌گو و مقداری تصاویر بازسازی‌شده بوده است؛ این خبرگزاری تصاویری پخش‌نشده از مستند انتخاباتی علیرضا زاکانی در صداوسیما را منتشر کرده بود که در ادامه، می‌توانید ببینید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها