|

ارزان‌ترین کشورهای اروپایی که برای زندگی مناسب هستند؟

برخی از افراد بر این باورند که هزینهٔ زندگی در کشورهای اروپایی زیاد است؛ درحالی‌که برخی از کشورهای اروپایی، با وجود ویژگی‌های خوب و جذابی که دارند، هزینه‌های زندگی در آن‌ها پایین است و به همین دلیل به مقاصد مهاجران ایرانی از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک تبدیل شده‌است.

ارزان‌ترین کشورهای اروپایی که برای زندگی مناسب هستند؟

برخی از افراد بر این باورند که هزینهٔ زندگی در کشورهای اروپایی زیاد است؛ درحالی‌که برخی از کشورهای اروپایی، با وجود ویژگی‌های خوب و جذابی که دارند، هزینه‌های زندگی در آن‌ها پایین است و به همین دلیل به مقاصد مهاجران ایرانی از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک تبدیل شده‌است. امنیت، آزادی، رفاه مالی، خدمات درمانی ارزان و باکیفیت، سیستم‌های آموزشی همراه با استانداردهای جهانی، آب‌وهوای خوب و معتدل از سری ویژگی‌های یک کشور مناسب برای مهاجرت هستند. با ما همراه باشید تا دربارهٔ ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت بیشتر بدانید:

قبرس

قبرس سومین کشور پرجمعیت در حاشیهٔ دریای مدیترانه است که گاهاً از آن با نام جواهر مدیترانه یاد می‌شود. خرید ملک و مهاجرت به قبرس امروزه درخواست‌های فراوانی دارد، چراکه این کشور یکی از بهترین و ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای زندگی است. ازآنجایی‌که هزینهٔ زندگی در این کشور اروپایی کم است، بنابراین خرید ملک در قبرس شمالی می‌تواند با کمترین هزینه انجام شود و در عوض مزایای زیادی همچون دریافت اقامت این کشور را به شما هدیه دهد.

آزادی عمل شهروندان از دیگر نکات جذابی است که این کشور را به یکی از بهترین کشورهای اروپایی بدل کرده‌است. از دیگر مزایای زندگی در این کشور می‌توان به فاصلهٔ کم این کشور تا ایران اشاره کرد که تا حد زیادی می‌تواند هزینه‌های رفت‌وآمد را کاهش دهد. به‌علاوه، آب‌وهوای خوب و مدیترانه‌ای این کشور یک انتخاب عالی برای افرادی است که به‌دنبال یک کشور معتدل جهت اقامت و اسکان هستند.

رفاه مالی و اقتصاد رو به پیشرفت این کشور از دیگر گزینه‌هایی هستند که نمی‌توان از اهمیت آن‌ها برای مهاجران چشم‌پوشی کرد. از دیگر مواردی که این کشور را به‌عنوان مقصدی مناسب برای مهاجران تبدیل کرده‌است، وجود سیستم آموزشی استاندارد و به‌روز و دانشگاه‌هایی با بالاترین سطح علمی است.

بلغارستان

بلغارستان یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که به مقصد برخی از مهاجرین ایرانی تبدیل شده‌است. این کشور یکی از کشورهای بالکان است که در گذشته بخشی از امپراتوری عثمانی بوده‌است، به همین دلیل فرهنگ مردم بلغار ترکیبی از فرهنگ ترکی و اروپایی است. بلغارستان به‌دلیل فرهنگ غنی و شرایط بی‌نظیری که برای کار و تجارت دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت است.

مهاجرت به بلغارستان روش‌های گوناگونی دارد، اما خرید ملک و سرمایه‌گذاری، یکی از بهترین روش‌های مهاجرت برای دریافت ویزا و اخذ اقامت این کشور است. ازلحاظ شرایط اقلیمی نیز می‌توان گفت بلغارستان را در دسته کشورهای خوش‌آب‌وهوا قرار داد. تابستان‌های این کشور آب‌وهوای گرم و مطلوبی دارد و در مقابل در فصل زمستان، شاهد بارش برف و باران خواهیم بود؛ به نحوی که مناطق برفی کوهستانی پذیرای گردشگران فراوانی از سراسر دنیاست.

یونان

یونانی‌ها مردمانی شاد و بی‌دغدغه هستند و به تفریح و گردش و خوش‌گذرانی علاقهٔ زیادی دارند. اگر به‌دنبال کشوری با مردمانی خونگرم هستید تا بتوانید به شادی در آن زندگی کنید، یونان را در لیست خود قرار دهید. یونان یکی از کشورهای اروپایی است که هزینهٔ زندگی در آن بسیار پایین است و به همین دلیل مردم آن در رفاه زندگی می‌کنند. ویزای طلایی یونان به افرادی اهدا می‌شود که در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند. یکی از راه‌های مطمئن و بدون ریسک سرمایه‌گذاری در این کشور، خرید املاک است.

شاید بتوان سرمایه‌گذاری بر روی ملک را بهترین روش سرمایه‌گذاری در این کشور دانست، چراکه یونان با داشتن 1400 جزیره و 15000 خط ساحلی یکی از مقاصد مهم گردشگری است که از طریق اجارهٔ ملک به گردشگران می‌توان به درآمد خوبی رسید.

ترکیه

کشور ترکیه نیز یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که در همسایگی ایران واقع شده‌است و مقصد بسیار خوبی برای افرادی است که می‌خواهند به ایران نزدیک باشند. روش‌های مختلفی مانند خرید ملک، کارآفرینی، راه‌اندازی بیزینس و ... وجود دارد که می‌تواند شما را به اخذ ویزای ترکیه نزدیک کند. ویزای ترکیه اعتبار بالایی دارد که از طریق آن می‌توانید به 107 کشور جهان سفر کنید. ازآنجایی‌که ترکیه یک مقصد مهم گردشگری محسوب می‌شود، بنابراین سرمایه‌گذاری در بخش املاک آن می‌تواند بسیار سودمند باشد.

اسلواکی

اسلواکی کشوری است که با اوکراین، لهستان، مجارستان، اتریش و جمهوری چک هم‌مرز است. این کشور بیشتر کوهستانی است و چشم‌اندازهای فوق‌العاده جذابی دارد. به‌نوعی دیگر، اسلواکی را می‌توان این‌طور توصیف کرد که در انبوهی از پارک‌ها، غارها، رودخانه‌ها و کوه‌ها احاطه شده‌است که آن را مقصد مناسبی برای بیش از 5 میلیون گردشگر در سال می‌کند. از طرفی این کشور ازلحاظ اقتصادی رو به پیشرفت است و از یک سطح زندگی بسیار بالا برخوردار است، بنابراین اگر به‌دنبال کشوری هستید که سرمایه‌گذاری در آن امنیت داشته باشد و روزبه‌روز به ارزش دارایی شما اضافه شود، اسلواکی را برای مهاجرت انتخاب کنید.

مجارستان

مجارستان سرزمین رودهای پرآب و زیبا با کرانه‌های دل‌انگیز است که در اروپای مرکزی قرار دارد. این کشور به‌دلیل داشتن مناظر زیبا، شیوهٔ زندگی مردم، استانداردهای جهانی و هزینهٔ پایین زندگی، به یکی از مقاصد مهم مهاجران بدل شده‌است. علاوه‌بر صنعت توریسم قوی، پایین بودن نرخ جرم و جنایت و صلح‌طلبی مردمان این کشور از دیگر ویژگی‌های خوب و قابل تأمل برای افرادی است که قصد مهاجرت دارند. شیوه‌های مختلفی برای مهاجرت به مجارستان وجود دارد که سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک، یکی از معمول‌ترین و بهترین شیوه‌های مهاجرت به این کشور است. این کشور در 2 دهه گذشته، اقتصاد فعال و باکیفیتی داشته است که می‌تواند امنیت سرمایه‌گذاری را تأمین کند.

سخن پایانی

در متن مقاله چند مورد از بهترین و ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت و زندگی معرفی شدند که هرکدام مزایا و ویژگی‌های خاص خودشان را داشتند. اگر به‌دنبال بهترین کشور اروپایی برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک هستید، قبرس انتخاب مناسب‌ تری است، چراکه اقتصاد این کشور بسیار فعال و پویا است و درعین‌حال هزینه‌های زندگی در آن پایین است. به‌علاوه آب‌وهوای این کشور بسیار معتدل است. مردم قبرس از آزادی عمل و بیان خوبی برخوردار هستند که مجموع این عوامل کمک می‌کنند تا مردم این کشور بسیار شاد باشند و در رفاه مالی خوبی زندگی کنند.

به نظر شما بهترین و ارزان‌ترین کشور اروپایی کدام است؟

برگرفته شده از شرکت سرمایه گذاری بازرگان

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها