|

ساخت و ساز برج های لوکس در چیتگر

در ابتدای شکل گیری هر منطقه، اغلب به دلیل قیمت پایین‌تر مسکن در آن منطقه نسبت به مناطق اطرافش، بسیاری از افراد به آن منطقه کوچ می‌کنند؛ به عنوان مثال منطقه 22 تهران...

ساخت و ساز برج های لوکس در چیتگر

به گزارش شبکه شرق، منطقه 22 تهران، که به عنوان یک منطقه نوساز در تهران شناخته می‌شود و پروژه‌های ساختمانی بسیاری در آن در حال اجرا هستند، در آغاز تشکیل‌شدن خود، توجه بسیاری از افرادی را جلب کرد که به دنبال مسکن با متراژ بالا و قیمت مناسب‌تری نسبت به مناطق دیگر تهران بودند و این منطقه را برای سکونت انتخاب کردند.

در این فرایند شکل گیری منطقه، بسیاری از ساختمان‌ها و واحدهای مسکونی با امکانات پایین‌تر یا حداقل امکانات ساخته شدند. به عنوان مثال، در این منطقه معمولاً مشاعات آبی مانند استخر و سونا در اکثر برج‌ها و واحدها وجود ندارد.

این موضوع ممکن است به دلیل تمرکز بر روی کاهش هزینه‌های ساخت و تعداد واحدهای مسکونی بیشتر باشد، اما این امکانات ممکن است برای افرادی که به دنبال تجربه زندگی با امکانات بیشتر و رفاهی‌تر هستند، مهم باشند.

بنابراین، در مراحل اولیه تشکیل مناطق نوساز، افراد معمولاً به دلیل فرصت‌های قیمتی به آنجا کوچ می‌کنند، اما با عبور از زمان و شکل گیری بیشتر منطقه، ممکن است نیاز به بهبود و ارتقاء امکانات مسکونی بیشتر احساس شود.

ضرورت افزایش کیفیت و امکانات 

خصلتی که برای انسان معمولاً مشخص است، عدم تطابق سریع با چیزهای جدید است. این ویژگی به مناطق جدیدی که در شهر تهران شکل می‌گیرند نیز اعمال می‌شود. تمامی این مناطق جدید و لوکس در حال حاضر، در گذشته به عنوان بیابان شناخته می‌شدند و سرمایه‌گذاری و خرید زمین در آن‌ها نیازمند آینده‌نگری و جرأت بود.

منطقه 22 نیز از همین قاعده مستثنی نیست و پس از سال‌ها گذشته، به یک گزینه پررنگ‌تر برای سکونت تبدیل شده است. در نتیجه، افرادی وجود دارند که به دنبال سکونت با کیفیت هستند و به نیازهایی از قبیل واحدهای مسکونی در برج‌های لوکس با متریال با کیفیت بالا علاقه دارند.

چندین مجموعه در این منطقه لوکس‌سازی انجام داده‌اند و سازندگان منطقه 1 نیز به این منطقه آمده‌اند تا ساخت و ساز با کیفیت و لوکس را ترویج کنند.

این اقدامات نشان‌دهنده نیاز رو به افزایش سکونت با کیفیت در این منطقه است. منطقه‌ای که به‌عنوان دارای فضای سبز وسیع‌ترین در تهران شناخته می‌شود و به عنوان مثالی از شهرسازی مدرن و جدید در آن عملیات پیاده‌سازی شده است.

البته همانطور که اشاره نمودیم برای برخی نیز هزینه های جاری ساختمان و قیمت پایین مهم است به همین دلیل است که برخی پروژه ها فاقد این امکانات هستند برای اطلاعات بیشتر میتوانید لیست امکانات پروژه ماهور را بررسی نمایید . 

ویژگی های منطقه 22 برای سکونت

منطقه 22 تهران به عنوان یکی از مناطق لوکس و جذاب تهران شناخته می‌شود. این منطقه با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، جلب توجه ساکنان و سرمایه‌گذاران را به خود اختصاص داده است. ویژگی‌های اصلی منطقه 22 عبارتند از:

1. موقعیت مکانی عالی: منطقه 22 در شمال غربی تهران واقع شده است و دسترسی آسان به مراکز مهم شهری، مانند مراکز خرید، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و فرودگاه را فراهم می‌کند.

2. فضای سبز زیبا: این منطقه دارای فضاهای سبز بسیار زیبا و پارک‌های عظیمی است که ساکنان از آن‌ها بهره‌مندی می‌کنند.

3. واحدهای مسکونی لوکس: در منطقه 22، واحدهای مسکونی با طراحی مدرن و امکانات لوکس وجود دارند. این واحدها از جمله برج‌های مسکونی با مناظر عالی به تهران دارند.

4. امکانات رفاهی و تفریحی: ساکنان منطقه 22 به امکانات تفریحی متنوعی دسترسی دارند.  مراکز ورزشی و فرهنگی، این منطقه همه چیز را در اختیار دارد.

5. امکانات خدماتی متنوع: فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، بانک‌ها و دیگر امکانات خدماتی در دسترس ساکنان منطقه 22 قرار دارند.

منطقه 22 به عنوان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سکونت و سرمایه‌گذاری در تهران شناخته می‌شود و همچنین یکی از مناطقی است که در حال گسترش و توسعه است.

چرا منطقه 22 گزینه مطلوبی برای سازندگان است ؟

در حالی که شهرداری تهران برای مدیریت ساخت و سازها تدابیر فراوانی اتخاذ کرده است، برای سازندگان، به‌ویژه در منطقه 22 تهران، فرصت‌ها و شرایط خاصی وجود دارد. این منطقه به عنوان یکی از مناطق لوکس و در حال گسترش شناخته می‌شود و سازندگان می‌توانند از این شرایط بهره‌برداری کنند.

شهرداری تهران در بافت فرسوده شهر شرایط ویژه‌ای برای ساخت و ساز در نظر گرفته که برای سازندگان جذابیت دارد. این شرایط می‌تواند به سازندگان اجازه بیشتری برای ساخت و توسعه دارایی‌هایشان در این مناطق بدهد اما موضوع این است که در بافت فرسوده فضای ساخت محدود است و برای سازندگان بزرگ مناسب نیست .

یکی از عوامل جذابیت ساخت و ساز در منطقه 22، وجود فضای ساخت‌نشدنی بسیار در این منطقه است. این فضاها به سازندگان این امکان را می‌دهد تا پروژه‌های بزرگتری را در این منطقه انجام دهند و بیشترین سود را حاصل کنند. به عنوان نمونه برج های 12 گانه ستین مجموعه شهرکی بزرگی است که در این منطقه در حال انجام است . 

همچنین، شهرداری تهران به تدابیری چون طرح‌های تفصیلی شهری پیشروی کرده است که به سازندگان اجازه می‌دهد بیشتری در ساخت و ساز در مناطق مشخصی مانند منطقه 22 اقدام کنند.

این موارد باعث ایجاد جذابیت بیشتری برای سازندگان در این منطقه شده است و سبب شده تا منطقه 22 به یکی از مناطق پر جذابیت برای ساخت و ساز در تهران تبدیل شود.

جمع بندی 

در ابتدای شکل‌گیری هر منطقه، به دلیل قیمت پایین‌تر مسکن نسبت به مناطق اطرافش، بسیاری از افراد به آن منطقه کوچ می‌کنند. به عنوان مثال، منطقه 22 تهران به عنوان یک منطقه نوساز در تهران، توجه بسیاری از افرادی را جلب کرد که به دنبال مسکن با متراژ بالا و قیمت مناسب‌تری نسبت به مناطق دیگر تهران بودند و این منطقه را برای سکونت انتخاب کردند.

با گذر زمان و شکل‌گیری بیشتر منطقه، بسیاری از ساختمان‌ها و واحدهای مسکونی با امکانات پایین‌تر یا حداقل امکانات ساخته شدند. مشاعات آبی معمولاً در این منطقه وجود ندارد، این ممکن است به دلیل تمرکز بر کاهش هزینه‌های ساخت و تعداد واحدهای مسکونی بیشتر باشد.

در مراحل اولیه تشکیل مناطق نوساز، افراد به دلیل فرصت‌های قیمتی به آنجا کوچ می‌کنند. اما با عبور از زمان و شکل‌گیری بیشتر منطقه، نیاز به بهبود و ارتقاء امکانات مسکونی بیشتر احساس می‌شود.

منطقه 22 تهران به عنوان یکی از مناطق لوکس و جذاب شناخته می‌شود، با موقعیت مکانی عالی، فضای سبز زیبا، واحدهای مسکونی لوکس، امکانات رفاهی و تفریحی و امکانات خدماتی متنوع. این منطقه به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای سکونت و سرمایه‌گذاری در تهران شناخته می‌شود.

همچنین، منطقه 22 برای سازندگان جذابیت دارد. شهرداری تهران برای مدیریت ساخت و سازها تدابیری اتخاذ کرده است که به سازندگان اجازه می‌دهد از فضاهای ساخت‌نشدنی بسیار در این منطقه استفاده کنند.

این شرایط به سازندگان این امکان را می‌دهد تا پروژه‌های بزرگتری را در این منطقه انجام دهند و بیشترین سود را حاصل کنند. طرح‌های تفصیلی شهری نیز به سازندگان این امکان را می‌دهد که بیشتری در ساخت و ساز در منطقه 22 اقدام کنند.

این عوامل باعث ایجاد جذابیت بیشتری برای سازندگان در این منطقه شده و منطقه 22 به یکی از مناطق پرجذابیت برای ساخت و ساز در تهران تبدیل شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پروژه های در حال ساخت منطقه 22 میتوایند به وبسایت https://www.tehran-borj.ir مراجعه فرمایید . 

 

منبع: رویداد 24
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها