|

همستربازها بخوانند؛ قیمت «همستر کامبت» واقعا چقدر است؟/ ویدئو

بازی «همستر کامبت»، یک بازی است که در مدت کوتاهی تعداد زیادی مخاطب از سراسر جهان پیدا کرد؛ کاربران این بازی، رویای لیست شدن توکن های این بازی را در صرافی‌های ارز دیجیتال و فروش سکه‌ها و تبدیل آن‌ها به پول واقعی را دارند.

همستربازها بخوانند؛ قیمت «همستر کامبت» واقعا چقدر است؟/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، «همستر کامبت» یک بازی در سبک «Tap to Earn» و رباتی تلگرامی است که این روزها، بازار آن، به ویژه میان نوجوانان داغ شده است.

اگر این روزها شاهد عضو شدن افرادی به تلگرام و پیام‌هایی از سوی آنها هستید، تعجب نکنید. در واقع آنها شما را یاد نکرده‌اند و به خاطر «همستر کامبت» به شما پیام داده‌اند و شاید در حال جمع کردن ارزهای دیجیتال هستند. بازی «همستر کامبت»، یک بازی است که در مدت کوتاهی تعداد زیادی مخاطب از سراسر جهان پیدا کرد؛ کاربران این بازی، رویای لیست شدن توکن های این بازی را در صرافی‌های ارز دیجیتال و فروش سکه‌ها و تبدیل آن‌ها به پول واقعی را دارند.

«همستر کامبت» یک بازی در سبک «Tap to Earn» و رباتی تلگرامی است که این روزها بازار آن، به ویژه میان نوجوانان داغ شده است؛ بازیکنان در «همستر کامبت» باید با زدن روی یک سکه درون بازی مقدار بیشتری توکن جمع کنند. این توکن‌ها ممکن است در آینده در قالب ایردراپ بین بازیکنان همستر کامبت توزیع شود.

همستر کامبت

قیمت «همستر کامبت» واقعا چقدر است؟

واقعیت موجود این است که همستر کامبت فعلاً قیمت ندارد و درباره آینده هم بی‌خبریم. قیمت همستر کامبت را تا وقتی فهرست نشود، نمی‌توان محاسبه کرد.

اولین پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که هر یک میلیارد سکه همستر کامبت، در آینده‌ای نامشخص به یک یا نهایتاً دو دلار برسد.

اطلاعات فعلی نشان می‌دهند بعضی ادعا‌های مطرح شده درباره اینکه ۱۰۰K سکه همستر کوین معادل ۲۸۰ دلار خواهد بود، جعلی و غیرمعتبر است.

آیا همستر کامبت نقد می‌شود؟

«همستر کامبت» یک بازی در سبک «Tap to Earn» و رباتی تلگرامی است که این روزها، بازار آن به ویژه میان نوجوانان داغ شده است.

ترفندهای کلاهبرداری همستری کامبت

کلاهبرداران همیشه از طعمه‌هایشان جلوترند و هر روز از ترفندهای تازه‌تری استفاده می‌کنند. چند روز قبل حسین دلیریان، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی، به کاربران هشدار داد و نوشت: «در این چند روز در بسیاری از سوپرگروه‌ها بحث‌های بسیاری از کاربران ایرانی را خواندم. شیوه جدید ماین‌کردن ارز دیجیتال با استفاده از بازی‌ها به بستر مناسبی برای هکرها و سارقان تبدیل شده است. به‌عنوان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی می‌گویم، افرادی که در این بازی‌ها شرکت می‌کنند، مراقب اطلاعات و حساب‌های خود باشند.»

اما مهم‌ترین ترفندهای کلاهبرداران در این حوزه چیست؟ یکی از ترفندهای متداول کلاهبرداران سایبری، هک‌کردن حساب کاربران است. آنها با این کار اطلاعات شخصی و مالی افراد را به‌دست می‌آورند و در ادامه به آن دستبرد می‌زنند و سوءاستفاده و باج‌گیری می‌کنند. این کار از طریق ارسال لینک‌های آلوده انجام می‌شود؛ به این طریق که مثلا لینکی کاملا شبیه به لینک همسترکامبت برای کاربران ارسال می‌شود که درواقع یک لینک جعلی است. کافی است فرد دریافت‌کننده لینک روی آن ضربه بزند تا فرد هکر که لینک را طراحی یا ارسال کرده، به اطلاعات شخصی کاربر دسترسی پیدا کند. هکرها همچنین ممکن است با لینک‌های جعلی و آلوده کاربران را به صفحات جعلی متصل کنند که در این صفحات با شگردهای مختلف به اطلاعات شخصی و مالی افراد دسترسی پیدا می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازی همستر کامبت، این است که کاربران باید روی صفحه گوشی‌شان ضربه بزنند. هرچه ضربه بیشتری بزنند درآمد مجازی بیشتری کسب می‌کنند. این شیوه بازی، سبب شده است که خیلی‌ها برای کسب درآمد، به فکر استفاده از ربات‌ بیفتند تا بتوانند چندبرابر روی صفحه گوشی‌شان ضربه بزنند. در این شرایط افراد کلاهبردار به تبلیغ انواع ربات‌ها برای درآمدزایی بیشتر در بازی همستر می‌پردازند و از کاربران این بازی دعوت می‌کنند از ربات‌های آنها استفاده کنند؛ غافل از اینکه این ربات‌ها ترفندهایی برای کلاهبرداری‌اند و هکرها با استفاده از این ترفندها حساب‌ها را هک می‌کنند.

حالا در شرایطی که تب این بازی در بین کاربران بالا گرفته، سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا، نیز به این بازی واکنش نشان داده و اعلام کرده است که «در حال حاضر در حال تحلیل فنی آسیب‌ها و تهدیدات و ارزیابی موضوع هستیم.»

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها