|

شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: بر اساس نتایج آزمون‌های استاندارد، خودروی وانت نیسان دارای انطباق‌های ایمنی و کیفی نیست و بر همین اساس گواهی تایید این خودرو تعلیق و شماره‌گذاری آن متوقف شد.

شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد

به گزارش شبکه شرق، مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد گفت: بر اساس نتایج آزمون‌های استاندارد، خودروی وانت نیسان دارای انطباق‌های ایمنی و کیفی نیست و بر همین اساس گواهی تایید این خودرو تعلیق و شماره گذاری آن متوقف شد.

مهدی انگورج افزود: تولید این خودرو ۷۰ سال پیش آغاز شده است و در این سال‌ها بهبودی در حوزه‌های ایمنی و کیفیت خودرو ایجاد نشده است بجز تغییر در موتور که اتفاقا بخاطر استفاده از یک موتور قدیمی ۸ سوپاپ، میزان مصرف سوخت آن هم بالا رفت.

وی گفت: شاسی یکپارچه خودرو باعث شده تا در برخوردهای روبرو، انرژی برخورد به سرنشینان منتقل و باعث صدمات جدی به سرنشینان شود. صندلی نیکمتی و ثابت آن باعث شده تا راننده تسلطی هنگام رانندگی نداشته باشد، ترمز دستی، قدرت ترمزها، چراغ‌ها و نشانگرها مطابق استاندادهای لازم نبودند و با این وضعیت تردد خودرو در ناوگان حمل و نقل کشور بسیار نا ایمن است.

انگورج افزود: در سال‌های گذشته بدلیل پاسکاری مشکلات بین مدیران مختلف در شرکت زامیاد، هیچ اصلاحی در خودرو شکل نگرفت. در ایرادی نظیر نقاط جوش، خودروساز بجای برطرف کردن آن از برچسب‌هایی برای پنهان کردن استفاده کرد.

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل سازمان ملی استاندارد خاطر نشان کرد: جانمایی نامناسب مخازن CNG در این خودرو باعث شده تا شاهد انفجارهای متعدد و تخریب اموال عمومی باشیم.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها