|

خبر مهم برای متقاضیان حج عمره/ اعلام شرایط پرداخت ارز مسافرتی به زائران

تأمین و پرداخت ارز (اسکناس) مسافرتی به میزان ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها به زائرین عمره مفرده با رعایت سایر ضوابط فروش ارز مسافرتی بلامانع می‌باشد.

خبر مهم برای متقاضیان حج عمره/ اعلام شرایط پرداخت ارز مسافرتی به زائران

به گزارش شبکه شرق، تأمین و پرداخت ارز (اسکناس) مسافرتی به میزان ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها به زائرین عمره مفرده با رعایت سایر ضوابط فروش ارز مسافرتی بلامانع می­ باشد.

بانک مرکزی با ابلاغ شرایط پرداخت ارز مسافرتی به زائران عمره مفرده اعلام کرد: بر اساس مکاتبات این بانک و سازمان حج و زیارت در ارتباط با «نحوه تأمین و پرداخت ارز مسافرتی به زائران در ایام عمره مفرده»؛ تأمین و پرداخت ارز (اسکناس) مسافرتی به میزان 500 یورو یا معادل آن به سایر ارزها به زائرین عمره مفرده با رعایت سایر ضوابط فروش ارز مسافرتی (موضوع بند (44) قسمت «ب» بخش سوم مجموعه مقررات ارزی) بلامانع می­ باشد.


ضمناً با توجه به ‌اینکه سازمان حج و زیارت فهرست زائران حج عمره مفرده را به بانک ملی ایران (به‌صورت سیستمی یا نامه فیزیکی) اعلام می‌کند، فروش ارز مسافرتی زائرین حج عمره صرفاً در تطابق با فهرست مذکور، بدون ارائه بلیط و گذرنامه در محل شعب بانک ملی ایران در داخل شهر امکان‌پذیر می‌باشد. 

بند (44) قسمت «ب» بخش سوم مجموعه مقررات ارزی به شرح زیر است: 


ارز مسافرتی هوایی
تأمین و پرداخت ارز مسافرتی(به صورت اسکناس)یک بار در سال برای مسافران هوایی حداکثر  به میزان500(پانصد) یورو یا معادل آن به سایر ارزها مجازمی باشد.

تبصره1- مدارک مورد نیاز به هنگام مراجعه به  بانک و ارایه درخواست خرید ارز و گذرنامه معتبر جمهوری اسلامی ایران، بلیط مسافرت هوایی اعم از یکسره یا دو سره (کاغذی و یا الکترونیکی،) و رسید پرداخت عوارض خروج از کشور می باشد. ضمنا ً الزم است مدارک مزبور به منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود.

تبصره2- فروش ارزمسافرتی در بستر سامانه های  اینترنتی،منوط به احراز هویت کامل مسافر شامل استعلام از ثبت احوال، شماره حساب متقاضی و نگهداری دیجیتالی سوابق احراز هویت و به شرط پذیرش کلیه مسئولیت های مترتبه از سوی بانک عامل، بلامانع است.

تبصره3- تأمین و پرداخت ارز به مسافرین با سن قانونی کمتر از5سال امکانپذیر نمی باشد.

تبصره4- تأمین و پرداخت ارز مسافرتی به ایرانیان مقیم خارج از کشور مجاز نمی باشد. ضمنا ً در رابطه با مصادیق  ایرانیان مقیم خارج از کشور، الزم است مراتب را از وزارت امور خارجه استعلام نمایند.

تبصره5- در صورت امکان استفاده از سایر ابزارهای پرداخت (کارت، حواله و ...)، انجام این امر مجاز می باشد.

تبصره6- تأمین و پرداخت ارز (به صورت اسکناس) به مبلغ500(پانصد) یورو یا معادل آن به سایر ارزها به زائرانحج تمتع و مأمورین اعزامی از سوی سازمان حج و زیارت، مشروط بر اینکه مشخصات هر زائر در سامانه سازمان مذکورثبت و تأیید شده و قابل رؤیت توسط شعب مؤسسه اعتباری باشد، بلامانع است. ضمنا پرداخت ارز به زائران یادشده در محل شعب مؤسسه اعتباری بوده و تأمین ارز به میزان فوق محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی نماید.

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها