|

آماده‌باش بیمارستان‌ها در این استان/ ایجاد قرنطینه ویژه در مرز مهران

اربعین امسال متفاوت از سال‌های قبل خواهد بود و گرمای طاقت فرسا در شهر مهران و کربلای معلی احتمالاً موارد گرمازدگی را به نسبت سال قبل افزایش خواهد داد بنابراین در این زمینه باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

آماده‌باش بیمارستان‌ها در این استان/ ایجاد قرنطینه ویژه در مرز مهران

به گزارش شبکه شرق، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت:بخش‌های قرنطینه ویژه در مرز مهران ایجاد می‌شود.

هدایت حیدری زاده ظهر دوشنبه در جلسه کمیته درمان اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: اربعین امسال متفاوت از سال‌های قبل خواهد بود و گرمای طاقت فرسا در شهر مهران و کربلای معلی احتمالاً موارد گرمازدگی را به نسبت سال قبل افزایش خواهد داد بنابراین در این زمینه باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه باید استفاده حداکثری از توانمندی بیمارستان‌های سطح استان در ایام اربعین حسینی داشته باشیم، افزود: همچنین می‌طلبد تفاهم‌نامه‌ای با بیمارستان‌های کوثر، قائم و زاگرس داشته باشیم تا در صورت وقوع بحران احتمالی، از امکانات و تجهیزات آن‌ها برای مدیریت بحران استفاده شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم سازمان انتقال خون و جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی ایلام در مدیریت حوادث اربعین داشته باشند.

سرپرست دانشگاه با اشاره به لزوم بهبود تجهیزات بیمارستان‌ها، گفت: بخش‌های CCU و ICU ویژه اربعین باید در بیمارستان‌های مرکز استان و شهر مهران فعال شود.

 

حیدری‌زاده با بیان اینکه با توجه به خیل عظیم جمعیت که در مرز مهران تردد روزانه دارند و احتمال بروز بیماری‌های گوارشی و تنفسی وجود دارد، تصریح کرد: باید بخش‌های قرنطینه ویژه در مرز مهران و مرکز استان تعبیه شود تا از انتشار این بیماری‌ها در سطح استان و کشور خودداری کنیم.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها