|

خیز گرمای شدید اوایل هفته آینده در نیمه شمالی و مرکزی کشور

از اوایل هفته یعنی شنبه و یکشنبه گرمای حاد و شدید خیز بلندی را به مقصد مرکز کشور و حوزه فلات البرز بر میدارد.

خیز گرمای شدید اوایل هفته آینده در نیمه شمالی و مرکزی کشور

به جگزارش شبکه شرق، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: از آخر هفته جاری تا اواسط هفته آینده روند تدریجی افزایش دما در برخی نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیاییان افزود: امروز (۲ مرداد) در برخی نقاط شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان مازندران و گلستان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد تگرگ رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: این شرایط چهارشنبه (۳ مرداد) در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران سمنان و گلستان حاکم خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: پنج شنبه (۴ مرداد) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، نیمه شمالی خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی افزایش ابر و رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. در این روز در غرب سواحل دریای خزر بارش شدت خواهد داشت.

وی افزود: جمعه و شنبه (۵ و ۶ مرداد) در اغلب مناطق کشور جو پایدار و آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود و تنها طی این مدت به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر در نوار شمالی کشور رشد ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شمال و شرق هرمزگان رشد ابر همرفتی، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ رخ خواهد داد. 

وی ادامه داد: طی پنج روز آینده در شرق، شمال شرق، جنوب شرق کشور و بخش‌هایی از مرکز کشور از جمله استان‌های سمنان، یزد، قم، مرکزی، اصفهان، دامنه‌های جنوبی البرز در تهران، البرز و قزوین و در جنوب غرب کشور به‌ویژه در ایلام، خوزستان و بوشهر در بعضی ساعات وزش باد شدید خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: از آخر هفته تا اواسط هفته آینده روند تدریجی افزایش دما به‌ویژه در مناطق مرکزی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی دور از انتظار نیست.

وی افزود: پنجشنبه دریای خزر و از بعد از ظهر سه شنبه تا پنج شنبه مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد شد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲مرداد) صاف تا کمی ابری، وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل و حداکثر دمای ۲۶ و ۴۰ درجه سانتیگراد و پس فردا (۴ مرداد ) صاف تا کمی ابری، وزش باد، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۲۶ و ۴۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۹ و ۴۸ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها