|

هشدار مهم پلیس به زائران اربعین

پلیس هشدار داد که حضور زائران اربعین بدون گذرنامه، علاوه بر اینکه جرم است، دارای عواقب قضایی در هر دو کشور ایران و عراق است.

هشدار مهم پلیس به زائران اربعین

به گزارش شبکه شرق، فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد گفت: «اکیداً از همه زائران اربعین حسینی می‌خواهیم بدون گذرنامه به مرزها مراجعه نکنند، زیرا حضور زائران اربعین بدون گذرنامه، علاوه بر اینکه جرم است، دارای عواقب قضایی در هر دو کشور ایران و عراق است.»

محمد گل‌محمدزاده، فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد گفت: «همکاران ما در پلیس اطلاعات امنیت و گذرنامه استان خراسان شمالی به صورت تمام وقت در حال انجام امورات مربوط به صدور گذرنامه زائران اربعین حسینی هستند. صدور گذرنامه به دو صورت بین‌المللی و زیارتی در حال انجام است که توصیه ما به زائران اربعین حسینی است؛ اولاً فرایند صدور گذرنامه را به روزهای آخر موکول نکرده و ثانیاً از طریق اپلیکیشن پلیس من، اقدام به درخواست صدور گذرنامه زیارتی برای اربعین حسینی کنند.»

او افزود: «تاکنون در کشور بیش از 600 هزار گذرنامه ویژه این ایام صادر شده است. مردم برای درخواست گذرنامه می‌توانند از دو طریق دفاتر پلیس به اضافه 10 و نرم‌افزار پلیس من اقدام کنند که پیشنهاد ما استفاده از اپلیکیشن «پلیس من» برای سهولت در انجام کار است.»

فرمانده انتظامی شهرستان بجنورد تصریح کرد: «اکیداً از همه زائران اربعین حسینی می‌خواهیم بدون گذرنامه به مرزها مراجعه نکنند، زیرا حضور زائران بدون گذرنامه علاوه بر اینکه جرم و دارای عواقب قضایی در هر دو کشور ایران و عراق است موجب کندی کار زائران حسینی در مرزها و خروج از کشور خواهد شد.»

فرمانده پلیس شهرستان بجنورد در پایان سخنانش اظهار کرد: «توصیه اکید ما، توجه زائران حسینی به قوانین بین‌المللی و به ویژه قوانین کشور میزبان است. کشور عراق در زمینه برخی از داروها حساسیت بسیار زیادی دارد و همراه داشتن برخی از داروها بر اساس قوانین عراق جرم محسوب می‌شود. توصیه می‌کنیم افرادی که از داروهای خاص استفاده می‌کنند، حتماً نسخه دوزبانه همراه داشته باشند.»

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها