|

هشدار جاری شدن سیلاب در ارتفاعات شمالی تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درخصوص خطر صاعقه و بارش تگرگ و سقوط سنگ در ارتفاعات، وزش باد شدید تا خیلی شدید لحظه‌ای امکان آب گرفتگی و جاری شدن روان آب هشدار داد.

هشدار جاری شدن سیلاب در ارتفاعات شمالی تهران

به گزارش شبکه شرق، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به احتمال وقوع سیلاب در دامنه و ارتفاعات شمالی این استان از مردم خواست که طی امروز و فردا به ارتفاعات شمالی استان تهران صعود نکنند.

حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر عبور متناوب امواج بارشی و ناپایداری‌های همرفتی اظهارکرد: طبق اعلام هواشناسی برای امروز شنبه ۲۷ مرداد و فردا یکشنبه ۲۸ مردادماه در استان تهران به ویژه نیمه شمالی و مناطق غربی شاهد اثر مخاطره لغزندگی و اختلال موقت در تردد به ویژه در نواحی کوهستانی خواهیم بود.

یزدی مهر در خصوص خطر صاعقه و بارش تگرگ و سقوط سنگ در ارتفاعات، وزش باد شدید تا خیلی شدید لحظه‌ای امکان آب گرفتگی و جاری شدن روان آب هشدار داد و گفت: پایتخت نشینان امروز و فردا به ارتفاعات شمالی تهران نروند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان تهران احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی‌شدن مسیل‌ها، وقوع مه و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی در نیمه جنوبی و مناطق غربی گاهی وزش باد شدید تا خیلی شدید با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها وجود دارد.

وی گفت: مردم از سفر به نواحی کوهستانی و گردنه‌ها و صعود به ارتفاعات و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند. همچنین ضروری است که چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی کانال‌ها و آب روها و تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی در دستورکار قرار بگیرد.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها