|

کاهش نسبی دما طی روزهای جمعه و شنبه/ هفته‌ای پر بارش در برخی از استان‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز (چهارشنبه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرامی پیش‌بینی شده است.

کاهش نسبی دما طی روزهای جمعه و شنبه/ هفته‌ای پر بارش در برخی از استان‌ها

به گزارش شبکه شرق، کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام هفته‌ای پر بارش در برخی از استان‌ها، از کاهش نسبی دما طی روزهای جمعه و شنبه در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: امروز (چهارشنبه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرامی پیش‌بینی شده است.

کبری رفیعی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: امروز (چهارشنبه‌) برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود و در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق رخ می‌دهد.

وی افزود: فردا (پنجشنبه) در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار و رعدوبرق، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز جمعه نیز در شمال‌غرب، دامنه‌های البرز در استان‌های گیلان، مازندران و غرب گلستان، ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

رفیعی گفت: روز شنبه آینده در ارتفاعات شمال‌غرب و در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های البرز، قزوین، تهران و غرب سمنان و در دامنه‌های شرقی زاگرس شامل استان‌های همدان، مرکزی، قم و ارتفاعات غربی اصفهان، یزد و کرمان بارش تداوم دارد.

وی از کاهش نسبی دمای هوا در روزهای جمعه و شنبه در نوار شمالی کشور خبر داد و بیان کرد: از روز جمعه تا شنبه علاوه بر شرق و جنوب‌شرق کشور در بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های البرز، تهران، سمنان، اصفهان، قم، مرکزی و همدان در برخی از ساعت‌ها وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: برای تهران در ساعت‌های بعدازظهر افزایش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز پایتخت به ۳۵ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما ۲۳ درجه بالای صفر ثبت شد.

رفیعی گفت: گرم‌ترین مرکز استان روز گذشته اهواز با ۴۸ درجه بالای صفر و سردترین منطقه لاله‌زار کرمان با ۳ درجه بالای صفر گزارش شد.

منبع: ایلنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها