|

جام جهانی با سردار یا بدون سردار؟ در انتظار تصمیم کارلوس

مصدومیت سردار آزمون در فاصله کوتاهی تا آغاز جام جهانی، یک نگرانی بزرگ برای کارلوس کی‌روش ایجاد کرده است.

مصدومیت سردار آزمون در فاصله کوتاهی تا آغاز جام جهانی، یک نگرانی بزرگ برای کارلوس کی‌روش ایجاد کرده است. مهاجم نوک تیم ملی سال‌هاست جای ثابتی در ترکیب ایران دارد و جایگاه او غیرقابل جانشینی به نظر می‌رسد. آزمون احتمالا تا جام جهانی به شرایط بازی می‌رسد؛ اما کی‌روش باید برای هر سناریویی آماده باشد. به‌خصوص که رسیدن آزمون به شرایط مسابقه دقیقا با شروع جام جهانی هم‌زمان است. به گزارش فوتبال 360، بدترین اتفاق برای تیم ملی، طولانی‌شدن مصدومیت سردار تا پایان جام جهانی خواهد بود. در‌این‌صورت کارلوس کی‌روش مجبور است جانشینی برای سردار انتخاب کند و آزمون را در لیست تیم ملی قرار ندهد. مهدی قایدی، شهاب زاهدی، شهریار مغانلو و علی علیپور جدی‌ترین گزینه‌ها برای قرار‌گرفتن در لیست تیم ملی به جای آزمون هستند. بازیکنانی که هیچ‌کدام جایی در اردوی اتریش نداشتند. از بین این بازیکنان قایدی و علیپور شانس بیشتری از سایر گزینه‌ها دارند. جانشین آزمون در لیست ایران قرار نیست در ترکیب اصلی بازی کند و کی‌روش، باید مهدی طارمی را در نقش تک مهاجم ایران بازی دهد. یک نفر از بین علی قلی‌زاده و وحید امیری هم جانشین طارمی در نقش وینگر چپ می‌شود. کریم انصاری‌فرد دیگر بازیکنی است که می‌تواند به ترکیب اصلی ایران برسد.

بر‌اساس آخرین اخبار بعید است آزمون جام جهانی را از دست دهد و فقط موضوع شرایط بدنی او در جام جهانی است. شرایطی که شاید باعث شود کی‌روش در اولین بازی مقابل انگلیس از آزمون استفاده نکند. در‌این‌صورت، آزمون در لیست تیم ملی قرار خواهد داشت و فقط در بازی اول کار را از روی نیمکت آغاز می‌کند. اتفاقی که در بازی ایران و سنگال هم افتاد و آزمون به‌عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفت. در آن مسابقه قلی‌زاده و انصاری‌فرد، در سمت راست و چپ طارمی قرار گرفتند و علیرضا جهانبخش هم استراحت می‌کرد. در این حالت کی‌روش می‌تواند لیست ثابتش را حفظ کند و نیازی به یک تغییر تازه در فهرست ایران برای جام جهانی ندارد.

قانون جدید فیفا و افزایش تعداد بازیکنان لیست جام جهانی از 23 به 26 نفر، دست مربیان را بازتر کرده است. یکی از این سه سهمیه جدید، به دروازه‌بان‌های تیم‌ها اختصاص دارد و کی‌روش، می‌تواند دو بازیکن بیشتر از جام‌های جهانی قبل به قطر ببرد. بعید نیست کی‌روش حتی در صورت رسیدن آزمون به شرایط مسابقه، یکی از این دو سهمیه را به‌ اضافه‌کردن یک مهاجم جدید اختصاص دهد. مهاجمی که بتواند در صورت ناآمادگی بدنی آزمون بالانس در ترکیب ایران را حفظ کند. این اتفاق بیشترین احتمال را نسبت به سایر گزینه‌ها دارد. کی‌روش بعید است از بردن آزمون به قطر بگذرد و دعوت از یک مهاجم اضافه، نگرانی از ناآمادگی او بلافاصله بعد ریکاوری از مصدومیت طولانی را هم کاهش می‌دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها