|

مجمع عمومی سازمان ملل حق فلسطینیان برای تعیین سرنوشت خودشان را تأیید کرد

ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، گفت: مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه در نیویورک با اکثریت آرا به قطع‌نامه حمایت از حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین رأی داد.

مجمع عمومی سازمان ملل حق فلسطینیان برای تعیین سرنوشت خودشان را تأیید کرد

ایرنا: ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، گفت: مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه در نیویورک با اکثریت آرا به قطع‌نامه حمایت از حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین رأی داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی گفت: این قطع‌نامه در جریان نشست عادی مجمع با اکثریت ۱۶۸ کشوری که به آن رأی مثبت دادند، به تصویب رسید.

المالکی گفت: در‌حالی‌که شش کشور چاد، اسرائیل، جزایر مارشال، میکرونزی، ناوورو و ایالات متحده آمریکا با آن مخالفت کردند و ۹ کشور هم به آن رأی ممتنع دادند.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، با استقبال از این قطع‌نامه، از کشورهایی که به این قطع‌نامه رأی مثبت دادند تشکر کرد.

وی افزود: این رأی موافق اکثریت، پاسخ طبیعی و قاطعی به تلاش‌ها برای زیرسؤال‌بردن حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین و مخالفت علنی با موارد نقض حقوق ملت ما توسط اسرائیل و جنایات این رژیم است.

المالکی همچنین از کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواست به تعهد و مسئولیت خود برای حفظ حقوق مسلم مردم فلسطین عمل کنند و برای متوقف‌کردن رژیم اشغالگر قدس، اقدامات عملی انجام دهند.

شایان ذکر است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اوایل ماه جاری با اکثریت آرا به پنج قطع‌نامه به نفع مردم فلسطین به‌ویژه موضوع آوارگان فلسطینی، رأی موافق داد.

این تصمیمات هرساله توسط مجمع عمومی متشکل از ۱۹۳ عضو صادر می‌شود و الزام‌آور نیست.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها