|

رئیسی در سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مصلای تهران:

انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است

دیروز مراسم سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با حضور گسترده همه اقشار مردم در تهران و کرمان برگزار شد.

انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است

‌‌شرق:‌ دیروز مراسم سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با حضور گسترده همه اقشار مردم در تهران و کرمان برگزار شد. مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که شامگاه 13 دی‌ماه 1398 توسط نیروهای تروریست آمریکا در فرودگاه بغداد به‌ همراه ابومهدی المهندس و سایر همراهانش به شهادت رسید، در مصلای امام خمینی(ره) تهران با حضور رئیس‌جمهور و اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا، جانبازان، میهمانان بین‌المللی، سفرای کشورها، مسئولان عالی کشوری و لشکری و شخصیت‌های بین‌المللی برگزار شد.

رئیس‌جمهوری سخنران اصلی این مراسم بود. سید‌ابراهیم رئیسی بعد‌از‌ظهر دیروز (سه‌شنبه) در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی که با حضور اقشار مختلف مردم تهران و تعدادی از مسئولان لشکری و کشوری در مصلای تهران برگزار شد، گفت: بدون تردید گرامیداشت یاد شهید سلیمانی، قهرمان ملی و قهرمان امت اسلامی، پاسداشت تمامی ارزش‌های الهی است. گرامیداشت یاد شهید سلیمانی، چهره جهانی مبارزه با تروریسم و استکبار، اعلام نفرت و بیزاری از استکبار است. پیام برگزاری چنین مراسم‌هایی با حضور با‌شکوه مردم به تمام ظالمان و مستکبران عالم این است که شرایط شما رو به افول و نابودی است و آنچه بقا و میدان‌دار این میدان و عرصه است، انسان‌های تحول‌خواه هستند. وی با بیان اینکه شهید سلیمانی با نگاهی تحول‌خواه به پیشبرد مسئولیت‌ها و اندیشه‌های خود توجه داشت، تصریح کرد: شهید سلیمانی خودسازی کرد که در گام اول بتواند جامعه‌سازی کند؛ چرا‌که بدون خودسازی امکان جامعه‌سازی وجود ندارد.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه عشق به خداوند، عشق به اهل‌بیت و حضرت زهرا‌(س) و دلدادگی در این مسیر شهید سلیمانی را یک انسان خودساخته پرورش داد، تصریح کرد: بستر تحولی که شهید سلیمانی در آن قرار گرفت، انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران بود. رئیسی با تأکید بر اینکه مکتب شهید سلیمانی در راستای مکتب امام خمینی‌(ره) و امام خامنه‌ای عزیز است، گفت: این دو مکتب نیز در امتداد مکتب عاشورای حسینی است. وی با اشاره به اهمیت شناخت مکتب شهید سلیمانی تصریح کرد: در این مکتب جلوه‌ها و شاخص‌های زیادی برای یک انسان صالح، سالک و دلداده به خدا وجود دارد؛ بنابراین شناخت این مکتب و مسیر حرکت در آن مهم است.

رئیس‌جمهوری در ادامه صحبت‌های خود در این مراسم که خانواده شهید سلیمانی و همچنین تعدادی از میهمانان خارجی نیز حضور داشتند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران چرخه رویش انسان‌های خودساخته و مجاهد در راه خداست و این چرخه توقف ندارد، بلکه این چرخه دارای رویش است و شهدای عالی‌قدر ما، ایثارگران و جانبازان ما در این چرخه و در این بستر متحول شدند و رویش پیدا کردند. این چرخه درون‌زا و زنده است و شهید سلیمانی نیز در این بستر که ایشان از آن به‌عنوان حرم یاد می‌کردند، رویش پیدا کردند و پرورش یافتند. در‌واقع شهید سلیمانی پرورش‌یافته این نظام مقدس است و همچنین سند حقانیت این نظام. ایشان در یک بستر تحولی که بستر رویش است، پرورش پیدا کردند و در این بستر همواره این رویش وجود دارد و انسان‌های مؤثر در این بستر رشد پیدا کرده و خواهند کرد. وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در عرصه تحول، جهاد تحول در میدان است، تصریح کرد: شهید سلیمانی در این عرصه شخصیت برجسته‌ای بودند. ایشان در میدان اقداماتی انجام دادند که منحصر‌به‌فرد است و با ساختار‌سازی که در میدان انجام دادند، رویش خوبی را در نیروی مقاومت در منطقه ایجاد کردند. برای ایشان شیعه، سنی، مسیحی، لبنانی، فلسطینی، یمنی، ایزدی، ایرانی و افغانی فرقی نداشت. ایشان بر روی یک نکته تأکید داشتند و آن دفع شر و فساد بود. رئیس‌جمهوری با اشاره به نقش برجسته شهید سلیمانی در ساختارسازی در جریان مقاومت و نیروسازی در این عرصه، گفت: بر‌خلاف اینکه برخی می‌گفتند شهید سلیمانی به دنبال این بود که منطقه را شیعه کند و شیعه‌سازی کند، ایشان به دنبال این بودند که ظلم را از سر منطقه دفع کنند و ریشه فساد در منطقه را بخشکانند.

در این برنامه که به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و به مناسبت سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شده است، تعدادی از شهروندان تهرانی و علاقه‌مندان به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده عالی جریان مقاومت، حضور داشتند.

انتقام خون این شهدا بر عهده ماست

حاج ابوفدک، نایب‌رئیس حشد‌الشعبی، به‌عنوان اولین سخنران مراسم سالگرد شهید سلیمانی که بعد‌از‌ظهر دیروز در مصلای تهران برگزار شد، با یادآوری اینکه شهید سلیمانی شب و روز برای مقابله با داعش نمی‌شناخت و آیت‌الله سیستانی شهید سلیمانی را یکی از عوامل پیروزی نامید، به ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط آمریکا اشاره و تأکید کرد: اقدام دشمن در ترور این شخصیت‌ها نشانه شکست آنها در برابر این شهدا بود. انتقام خون این شهدا بر عهده ماست. رئیس‌جمهور سابق آمریکا نمی‌تواند به راحتی بخوابد. ما انتقام خون شهدای خود را می‌گیریم.

 همه مسئولان راه سردار سلیمانی را پیش بگیرند

زینب سلیمانی، فرزند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به‌عنوان یکی از سخنرانان این مراسم با تشکر از میهمان‌نوازی و پذیرایی مردم ایران و استان کرمان از میهمانان مراسم سالگرد پدرش و همچنین از مردم عراق بابت حضور در مراسم سالگرد شهادت سلیمانی، تأکید کرد که امروز باید همه مسئولان راه سردار سلیمانی را پیش بگیرند و گره‌های مردم را با فداکاری باز کنند.

حضور علاقه‌مندان حاج قاسم از استان‌های مختلف کشور

در کرمان

فقط تهران میزبان مراسم بزگداشت سومین سال شهادت سردار قلب‌ها نبود و علاقه‌مندان حاج قاسم از استان‌های مختلف کشور در روزهای گذشته خود را به گلزار شهدای کرمان ‌رسانده‌ بودند تا در 13 دی‌ماه و سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی، ‌تجدید عهدی دوباره با سید‌الشهدای مقاومت داشته باشند. ‌به گزارش تسنیم، این روزها قلب مقاومت در کرمان می‌تپد و از ترک، لر، کرد و بلوچ، فارس و عرب دور مرقد مطهر شهید سلیمانی جمع شده و اشک ریختند. ساعت 14 دیروز، گلزار شهدای کرمان ‌با ازدحام بی‌سابقه مردم مواجه شد‌؛ زائران حاج قاسم از اقصی‌نقاط دنیا خود را به کرمان رساندند تا سالروز شهادت حاج قاسم ‌را در کنار آرامگاه سردار دل‌ها و یاران شهیدش سپری کنند. علی‌رغم اینکه از سوی ستاد برگزاری سالگرد، تدابیر لازم برای جلوگیری از ازدحام در نظر گرفته شد، ولی جمعیت زیادی در گلزار شهدای کرمان حضور یافتند.‌ با این حال مردم ‌در صفوف منظم، به انتظار نشستند تا لحظاتی هرچند کوتاه بر سر مزار حاج قاسم بنشینند و فاتحه‌ای بخوانند. سه سال از شهادت سردار دل‌ها گذشته است اما حالا شهید سلیمانی بعد از شهادتش بیشتر از گذشته در قلب مردم جای گرفته است. سرداری که مقابل تروریست‌ها ایستاد و ناجی جان هزاران نفر در لبنان، سوریه و عراق شد، حالا میهمانانی از این کشورها نیز دارد و کرمانی‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا میزبانی خوب برای این زائران باشند. این روزها گلزار شهدای کرمان لبریز از جمعیتی بود که خود ‌را از دور و نزدیک به این مکان مقدس رساندند تا در سومین سالگرد ‌شهادت سید‌الشهدای جبهه مقاومت، تجدید پیمان و عهدی با سردار دل‌ها داشته باشند. دیروز در سالروز شهادت ‌سردار رشید‌ اسلام، حاج قاسم سلیمانی‌، گلزار شهدای ‌کرمان حال‌و‌هوای غریبی داشت؛ نه محدودیت‌های ترافیکی مانع حضور دلدادگان سردار دل‌ها شد و نه سردی هوا؛ همه به عشق سرداری آمدند که ساعت 1:20 بامداد سیزدهم دی‌ماه جان خود را برای عزت، آزادی، اتحاد و سربلندی ملت‌های مسلمان فدا کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها