|

کودکان، اینستاگرا م و زمین

مرگ 40 کودک در سال بر اثر رهاشدن در خودرو و گرمازدگی، سازندگان خودرو را به استفاده از فناوری جدیدی محکوم کرده است. دانشمندان از فناوری رونمایی کرده‌اند که می‌تواند از این تراژدی جلوگیری کند. این فناوری یک حسگر حرکتی داخلی است. اگر پس از خاموش‌شدن خودرو، حسگر متوجه حرکت کودک در ماشین شود، با به صدا در‌آوردن بوق و ارسال پیام هشدار، راننده را مطلع می‌‌کند.

کودکان، اینستاگرا م و زمین

دیجیاتو‌: مرگ 40 کودک در سال بر اثر رهاشدن در خودرو و گرمازدگی، سازندگان خودرو را به استفاده از فناوری جدیدی محکوم کرده است. دانشمندان از فناوری رونمایی کرده‌اند که می‌تواند از این تراژدی جلوگیری کند. این فناوری یک حسگر حرکتی داخلی است. اگر پس از خاموش‌شدن خودرو، حسگر متوجه حرکت کودک در ماشین شود، با به صدا در‌آوردن بوق و ارسال پیام هشدار، راننده را مطلع می‌‌کند. سیستم‌های پیشرفته‌تر دیگر که از رادار یا سنسور اولتراسونیک برای تشخیص حضور کودک در خودرو استفاده می‌کنند، نسبتا نادر هستند و خودروهای کمتری به آن مجهز می‌شوند. قانون‌گذاران فدرال در ایالات متحده در حال تدوین قوانینی هستند تا خودروهای جدید را ملزم به استفاده از این فناوری کنند تا به رانندگان یادآوری شود که کودک را در خودرو رها نکنند. برای تأیید این قانون، زیرساخت یک میلیون دلاری لازم است که رئیس‌جمهور ایالات متحده با آن موافقت کرده است. با‌این‌حال، این قانون از سال 2025 به بعد اجرائی خواهد شد. بسیاری از والدین پس از آنکه به صورت ناخواسته سبب مرگ فرزند خود در چنین شرایطی می‌شوند، دست به خودکشی می‌زنند و این خود نوعی معضل اجتماعی بزرگ به حساب می‌آید. مشکلات روانی والدینی که چنین حادثه دردناکی را تجربه کرده‌اند، از دیگر دغدغه‌های ایالات متحده مرتبط با چنین حادثه‌ای است.

بیشتر حیات زمین زیر خاک است

محققان تخمین می‌زنند که حدود ۵۹ درصد حیات زمین از میکروب‌ها تا پستانداران، زیر خاکی زندگی ‌می‌کنند که روی آن پا می‌گذاریم نه روی زمین. در‌واقع زیستگاه‌های غنی از گونه‌های شناسایی‌‌شده، در اقیانوس‌ها، جنگل‌های بارانی یا باتلاق‌ها نیستند؛ بیشتر حیات روی زمین در خاک زیر پای ما زندگی می‌کند! آنتونی و تیم تحقیقاتی دریافتند که ۸۸ درصد از باکتری‌ها، ۸۵ درصد از گیاهان و ۹۰ درصد از قارچ‌ها در این لایه نازک و شکننده زندگی می‌کنند. از سوی دیگر، تنها حدود چهار درصد از شش‌هزارو 500 گونه عجیب پستانداران جرئت حفر خانه در گل‌و‌لای را دارند.

خداحافظی از اینستاگرام

«جک دورسی»، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل سابق توییتر که اکنون مدیرعامل Block است، در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد «اکانت اینستاگرامم را بعد از 12 سال پاک کردم. من یکی از 10 حساب اولیه این شبکه اجتماعی و یکی از اولین سرمایه‌گذاران آن بوده‌ام». دورسی با اشاره به این موضوع گفت که شناسه @jack در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اکنون قابل دسترس است، در حالی‌ که این شناسه‌ها به‌طور معمول هزاران دلار به فروش می‌رسند. ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، با انتشار یک ایموجی آتش به توییت دورسی پاسخ داد و از آن استقبال کرد. دورسی همچنین به این موضوع اشاره کرد که وقتی اینستاگرام به فیس‌بوک (متای فعلی) فروخته شد، او استفاده از این برنامه را متوقف کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها