|

تروریست، میهمانی و خط فقر

در این ستون سعی می‌کنیم به گوشه و کنار ایران سر بزنیم و به مواردی از خبرها و آمارهایی که در زمینه‌های مختلف مطرح می‌شود، اشاره کنیم.

در این ستون سعی می‌کنیم به گوشه و کنار ایران سر بزنیم و به مواردی از خبرها و آمارهایی که در زمینه‌های مختلف مطرح می‌شود، اشاره کنیم.

• وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد بین دو حادثه حرم مطهر شاهچراغ ۱۹۶ تروریست تکفیری بازداشت یا معدوم شدند.

• رئیس بیمارستان شهید رجایی کرج در گفت‌وگویی اعلام کرده است که متأسفانه ۴۴ درصد علل مرگ‌ومیر در کشور ما به علت بیماری‌های قلبی‌-‌عروقی شامل سکته مغزی، قلبی و فشار خون است که بخش عمده‌ای از این درصد متعلق به سکته‌های قلبی است. در‌حال‌حاضر متوسط سن سکته در کشور حدود ۵۰ و در کرج ۴۸ سال است. این سن در کشورهای پیشرفته ۶۵ تا ۷۰ سال است و در حدود سن سالمندی اتفاق می‌افتد؛ اما در کشور ما سکته در سنین ابتدایی میانسالی رخ می‌دهد.

• معاون وزیر بهداشت نیز در خبری اعلام کرده امید به زندگی و طول عمر در بین شهروندان ایرانی در مقایسه با سال‌های گذشته ۱۵ تا ۲۰ سال افزایش یافته است.

• خط فقر در مرداد 1402 برای هر خانوار چهار‌نفره 29‌میلیون‌و 500 هزار تومان اعلام شده بود؛ اما هنوز خط فقر برای ماه شهریور اعلام نشده است.

• در چند روز گذشته خبری مبنی بر دستگیری ۱۷۳ نفر در سه میهمانی مختلط در شهرستان طرقبه - شاندیز به نقل از جانشین دادستان شهرستان طرقبه و شاندیز در رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر شده است؛ اما دادستان شهرستان طرقبه و شاندیز به ایرنا گفت: انتشار مصاحبه‌ای درباره دستگیری ۱۷۳ نفر در سه میهمانی مختلط در این شهرستان مورد تأیید نیست و تکذیب می‌شود.

• آمار مصدومان تصادفات در بهار امسال اعلام شده و به گزارش برنا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷.۲ درصد بیشتر شده است. از کل تلفات تصادفات در بهار امسال سه‌هزار‌و ۹۶۷ نفر مرد و هزا‌رو ۱۱۹ نفر زن بودند.

• آب سدها تبخیر شد. فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب با خبرگزاری مهر درباره ریزش باران و گنجایش سدها گفت‌وگو کرده است. به گفته سخنگوی صنعت آب، بسیاری از استان‌ها به‌شدت کاهش بارندگی داشته‌اند که خراسان رضوی با ۴۶ درصد کاهش بارندگی نسبت به سال نرمال در صدر قرار دارد. متأسفانه نیمی از بارندگی‌ها مؤثر نبوده و به علاوه افزایش ۲۱‌درصدی تبخیری که در نیم قرن اخیر اتفاق افتاده کاهش آب را به دنبال داشته است. همچنین سطح دریاچه ارومیه در اردیبهشت‌ماه به دو میلیارد مترمکعب رسیده بود که اکنون به ۸۳۰ میلیون مترمکعب رسیده است؛ یعنی کمتر از یک ‌میلیارد مترمکعب.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها