|

واکنش فدراسیون تیراندازی با کمان به گزارش «شرق»

روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان درباره مطلب روزنامه شرق با عنوان «4 سفر فقط در 180 روز؛ در چین به رؤسای ایرانی خوش می‌گذرد» بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

واکنش فدراسیون تیراندازی  با  کمان به گزارش «شرق»

روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان درباره مطلب روزنامه شرق با عنوان  «4 سفر فقط در 180 روز؛ در چین به رؤسای ایرانی خوش می‌گذرد» بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است: به استحضار می‌رساند که آقای دکتر غلامرضا شعبانی‌بهار، جزء رئیس فدراسیون‌هایی بود که نسبت به موارد مطرح‌شده پاسخ‌گو بوده است که ابتدا در برنامه ورزش و مردم و سپس در خبرگزاری مهر نسبت به سؤالات و ابهامات و حتی نتایج کمانداران پاسخ‌گو بوده و اگرچه نسبت به مطالب طرح‌شده در این روزنامه پاسخ داه شده است ولی در این خصوص مواردی را به‌طور مختصر اعلام می‌دارد:

1- ایشان در سال 1401 تا مسابقات کاپ جهانی (اردیبهشت 1402) فقط یک رویداد ورزشی و آن هم مسابقات کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه با بودجه کمیته ملی المپیک شرکت داشته است.

2-کاپ جهانی اولین حضور آقای شعبانی‌بهار در سال ۱۴۰۲ با تیم ملی در مسابقات بین‌المللی در شانگهای چین بوده است.

3- مسابقه یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین دومین سفر به‌عنوان رئیس انجمن تیراندازی با کمان فدراسیون دانشجویان بوده که از طرف آن فدراسیون اعزام شد.

4- سومین مسابقه بازی‌های آسیایی هانگژو بود که ایشان به عنوان رئیس فدراسیون و عضو هیئت اجرائی و نه سرپرست تیم توسط کمیته ملی المپیک اعزام شد که سرپرست تیم آقای نجاری بود.

5- چهارمین اعزام به بازی‌های پاراآسیایی بود که در جلسات مربوط به اعزام او به همراه سه رئیس محترم فدراسیون‌های دیگر به‌صورت دست‌جمعی مطرح شد که چون در بازی‌های آسیایی شرکت کرده‌ایم، دیگر ضرورتی در حضور وجود ندارد که در آن جلسه مطرح شد که هیئت اجرائی کمیته پارالمپیک تصمیم گرفته که رؤسای فدراسیون‌ها، سرپرست تیم‌های مربوط به خودشان باشند که به همین دلیل اعزام چهارم انجام شد.

در خاتمه باید خاطرنشان کرد که آقای دکتر شعبانی‌بهار به‌عنوان عضو هیئت اجرائی کنفدراسیون آسیایی به اکثر مسابقات دعوت می‌شود ولی عموما به خاطر تداخل در برنامه‌های فدراسیون از آنها اجتناب کرده است.

و نکته آخر اینکه در سال 1401 و 1402 تعداد مجوز شورای برون‌مرزی برای موافقت در سفر برای ایشان وجود داشته که شرکت نکرده است از جمله مرحله دوم کاپ آسیا در اردیبهشت، مرحله دوم جام جهانی در کره جنوبی در اوایل خرداد سال 1401، همچنین مرحله سوم کاپ آسیا در اردیبهشت‌ماه 1402، کنگره جهانی آلمان در مردادماه، قهرمانی جهانی آلمان، اردوی تدارکاتی کره جنوبی در مردادماه که تمامی موارد فوق، مجوز شرکت از شورای برون‌مرزی وزارت ورزش را نیز داشته است.

پاسخ «شرق» به جوابیه فدراسیون تیراندازی با کمان

اعزام مجدد چهار رئیس فدراسیون‌های مختلف ورزشی پس از بازی‌های آسیایی به رقابت‌های پاراآسیایی به هانگژو در چین، آن‌هم در شرایطی که نتایج فدراسیون‌های مربوطه، روشن است و به غیر از ناکامی، توصیف دیگری ندارد، در روزهای اخیر با ابهامات زیادی روبه‌رو شده است. همان‌طورکه پیش از این عنوان شد، غلامرضا شعبانی‌بهار، رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان، یکی از رؤسای مربوطه است که در کمال ناباوری دو بار در طول چندین هفته به چین اعزام شده است. البته همان‌طورکه قبلا طرح موضوع شده است، این رئیس فدراسیون در شش ماه گذشته چهار بار به بهانه رقابت‌های مختلف به چین سفر کرده که شرح آن در گزارش مربوطه که حالا منجر به واکنش فدراسیون تیراندازی با کمان شده، رفته است. از اینکه فدراسیون تیراندازی با کمان در مقام پاسخ‌گویی برآمده باید امیدوار ماند. گفت‌وگو بهترین شیوه برای روشن‌شدن مسائل مبهم است و «شرق» همواره از این رویه استقبال می‌کند، با‌این‌حال جوابیه‌ فدراسیون مذکور، نور چندانی بر ابهامات موجود نتابانده است. «شرق» نوشته که شعبانی‌بهار چهار بار به چین سفر کرده و حتی دلایل هرکدام را توضیح داده است. فدراسیون نیز همان‌کار را انجام داده و با تأیید این خبر، دلایل آن را برشمرده است. درواقع این جوابیه نه‌تنها به ابهام موجود افزوده که چندین موضوع کلیدی را بی‌پاسخ گذاشته است.

یک: اگر آقای شعبانی‌بهار در سال 1401 فقط یک سفر برون‌مرزی داشته به این معنی است که در سال 1402 باید چهار سفر در عرض شش ماه به یک کشور داشته باشد؟

دو: مسئله‌ای که در گزارش مربوطه به آن اشاره شده و الان بی‌پاسخ مانده، این است که ایشان چرا باید چند سمت و شغل داشته باشند (حتی با درنظرگرفتن و توجیه تشریفاتی‌بودن تعدادی از آنها) درحالی‌که بسیاری با مشکل بی‌کاری دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. این یکی مربوط به سفرشان به رقابت‌های یونیورسیاد با عنوانی دیگر است.

سه: ابهام اصلی مطلب هم پابرجاست: چرا کمیته پار‌المپیک باید تصمیم به اعزام مجدد تعدادی رئیس به هانگژو بگیرد که تازه چند روز از بازگشت آنها به همان سفر گذشته است؟ آیا بودجه‌ای اضافی در دست و بال دارند؟ و اینکه بهتر نبود چنین فرصت‌هایی در اختیار مدیران دیگر خاصه جوانان قرار می‌گرفت؟ ضمن اینکه باید بررسی شود نرفتن ایشان به آلمان و کره جنوبی به دلیل عدم تمایل شخصی است یا چون نهادی دیگر هزینه سفرشان را پرداخت نکرده قید سفر را زده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها