|

کنایه پورمحمدی به بی‌توجهی مسئولان به پیشنهادها و نقدها

بیشتر از این نمی‌توانم موضوع را باز کنم

رئیس شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه قانون انتخابات مشکلات زیادی دارد، گفت: بیش از ۴۰ ایراد به قانون جدید انتخابات وارد است که باید در آینده رفع شود. به گزارش خبرآنلاین، دومین نشست شورای وحدت اصولگرایان صبح دیروز برگزار شد و علاوه بر منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت و اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، مصطفی پورمحمدی رئیس این شورا و شهاب‌الدین صدر به بیان سخنانی پرداختند.

بیشتر از این نمی‌توانم موضوع را باز کنم

رئیس شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه قانون انتخابات مشکلات زیادی دارد، گفت: بیش از ۴۰ ایراد به قانون جدید انتخابات وارد است که باید در آینده رفع شود. به گزارش خبرآنلاین، دومین نشست شورای وحدت اصولگرایان صبح دیروز برگزار شد و علاوه بر منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت و اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، مصطفی پورمحمدی رئیس این شورا و شهاب‌الدین صدر به بیان سخنانی پرداختند.

مشکلات فراوان است و نمی‌توانیم خودمان را کنار بکشیم

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در این نشست گفت: یکی از گرفتاری‌های انسان دوری از معنویت است. شرایط کشور شرایط ویژه‌ای است و خواسته یا ناخواسته در نقطه عطف تاریخ ایران قرار داریم. انقلاب اسلامی نشان داد که ایران منشأ تحولات منطقه و جهان بوده است. او تنها رقیب آمریکا را جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: هر روز روی میز ابرقدرت‌ها مسئله آنها هستیم. آنها هر روز علیه ایران طراحی و برنامه‌ریزی می‌کنند. خب کار بزرگی کردیم و هزینه سنگینی داده‌ایم. مهم این است که بدانیم در کجای تاریخ و در چه بُعد تأثیرگذار تاریخ قرار داریم. او با اشاره به وضعیت جاری کشور گفت: مشکلات کشور فراوان است و خودمان را نمی‌توانیم کنار بکشیم. نقدها و پیشنهادهای‌مان را در شرایطی که شاید به آنها توجهی نمی‌شود، باید مطرح کنیم. بیشتر از این نمی‌توانم موضوع را باز کنم. همبستگی ملی و خوش‌بینی جامعه آسیب دیده و افتراق نسلی شکل گرفته است و نباید به‌هیچ‌وجه به آن بی‌توجهی کنیم. مسائل و مشکلات کشور فقط و فقط از طریق کار تشکیلاتی حل‌شدنی است. ما آسیب‌دیده نبود کار تشکیلاتی از ابتدای انقلاب هستیم. امام نگفتند با حزب مخالف هستند؛ اما برخی بزرگان کار تشکیلاتی را در کشور تعطیل کردند و کشور را دچار مشکلات عدیده‌ای در حوزه کار تشکیلاتی و هم‌افزایی کردند. پورمحمدی خاطرنشان کرد: فلسفه وجود شورای وحدت رفع این چالش آشکار و بزرگ است؛ هرچند صرفا با اقدام ما این چالش‌ها رفع نمی‌شود، بلکه باید نظام قانون‌گذاری‌‌مان اصلاح شود.

نمایندگان مجلس آینده مسامحه‌کاری نکنند

رئیس شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه «قانون انتخابات مشکلات زیادی دارد»، گفت: بیش از ۴۰ ایراد به قانون جدید انتخابات وارد است که باید در آینده رفع شود. به کسی بی‌احترامی نمی‌کنیم، اما نمایندگان مجلس آینده باید بیشتر از دیگر مجالس، حقایق را بفهمند و مسامحه‌کاری نکنند و ناراحت نشوند. در پیشگاه الهی مسئول هستیم. او تأکید کرد: باید یک بار برای همیشه یکی از مجالس کشور چالش‌ها و نقایص قانون انتخابات را حل کند. باید در شورای وحدت درباره امور کشور موضوع داشته باشیم و در قالب نظریه و مبانی مسائل و مشکلات را طرح و یکی‌یکی حل کنیم. پورمحمدی ادامه داد: به فرض اینکه شورای نگهبان همه داوطلبان نمایندگی مجلس را تأیید صلاحیت کردند، آیا باز مشکلات کشور حل می‌شود؟ نیازمند یک تحول و بازسازی انقلابی و عقلانی حتی در قانون اساسی هستیم. رئیس شورای وحدت اصولگرایان هشدار داد: نه وقت تحولات بزرگ و نه وقت پیشنهادهای بزرگ است. باید در فرصت کمتر از ۴۰روزه تا انتخابات اسفند با سخنان مثبت موج به وجود بیاوریم. باید به مردم بگوییم اگر در انتخابات شرکت نکنید، مشکلات کشور حل نمی‌شود. اگر هم ما را قبول ندارید، افراد مقابل ما را انتخاب کنید، اما در انتخابات مشارکت داشته باشید. باید هر طور شده همبستگی ملی را تقویت کنیم.

او گفت: باید این تفکر را در دسته‌بندی‌های سیاسی و اقوام مختلف کشور نهادینه کنیم. با قهر عمومی در برخی سن‌ها، بدنه اجتماعی و اصناف روبه‌رو هستیم. همه باید از توان و ظرفیت در اختیارمان استفاده کنیم تا حتی یک درصد بر میزان مشارکت مردم اضافه کنیم. نباید از این یک درصدها گذشت کنیم، مسئله بسیار مهم و حیاتی است. پورمحمدی اظهار کرد: باید به جوانان‌مان اعتماد کنیم و دور و برمان پر است از جوانان بااستعداد. فضای کشور را از پیرمردی و میانسالی باید به جوان‌گرایی تغییر دهیم. قدری آنان را تحمل کنیم. از مخالف و منتقد و گفت‌وگو نباید بترسیم. باید اشتباهات را بپذیریم و مسئولیت‌های‌مان را قبول کنیم. در ‌این ‌صورت دنبال حل مشکلات خواهیم رفت. رئیس شورای وحدت اصولگرایان تأکید کرد: شورای وحدت شورای فصلی و دوره‌ای نیست و ان‌شاءالله تداوم خواهد داشت. ما تشکلی دولت‌ساخته و سفارشی نیستیم، بلکه متکی به روحانیت و بدنه اجتماعی هستیم. روحانیت نه نماد قدرت است و نه نماینده دولت، بلکه جریان اصیل مردمی است.

افزایش تعداد داوطلبان زن شورای وحدت در انتخابات مجلس دوازدهم

همچنین شهاب‌الدین صدر گفت: امتیاز شورای وحدت در این است که به صورت مستقیم با نهاد روحانیت کار می‌کند و در قالب پنج جبهه با  ۴۰ حزب فعالیت دارد. او ادامه داد: افزایش مشارکت را در دستور کار شورای وحدت داریم. اگر میزان مشارکت در کشور ۳۰ درصد باشد، این نسبت در استان تهران به نسبت کاهش می‌یابد و این عدد برای شهر تهران باز هم کمتر می‌شود. صدر خاطرنشان کرد: در ستاد تهران ۱۲ کمیته با حضور اقشار مختلف با بیش از ۲۰ عضو را راه‌اندازی کردیم. محور این کمیته‌ها نیز روحانیون هستند. سازمان‌دهی انجام‌شده موجب متشکل‌شدن نیروهای سازمانی شورای وحدت شده است. درصدد هستیم اختلال رابطه بین نمایندگان و مردم را از طرف شورای وحدت رفع کنیم تا نمایندگان شورای وحدت در مجلس بعد از ورود به خانه ملت ارتباط‌شان با مردم را تداوم ببخشند. رئیس شورای وحدت اصولگرایان در استان تهران گفت: مصوبه هیئت عالیه شورای وحدت این است که داوطلبان خانم در استان تهران را از پنج به هفت داوطلب افزایش دهیم. از نمایندگان استان‌های شورای وحدت نیز می‌خواهم طبق این مصوبه در استان‌ها فهرست بدهند. او گفت: امیدوارم با تلاشی که برای امیدوارکردن مردم انجام می‌دهیم، بتوانیم وضعیت اقتصادی مردم را بهبود ببخشیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها