|

از تکمیل ظرفیت تا شکایت

در این مطلب مجموعه‌ای از اخباری که در گوشه‌وکنار ایران رخ داده است، مرور می‌کنیم.

از تکمیل ظرفیت تا شکایت

در این مطلب مجموعه‌ای از اخباری که در گوشه‌وکنار ایران رخ داده است، مرور می‌کنیم.

ظرفیت  تکمیل می‌شود

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا‌(س) به تسنیم گفته است: «ظرفیت قبور این آرامستان تا سال بعد تکمیل می‌شود و مکان‌یابی و اقدامات لازم برای احداث آرامستان جدید در چهار نقطه تهران در دستور کار است». در‌حال‌حاضر با وجود اینکه عده‌ای از قبل قبر خریداری کرده‌اند، از ۱۸۰ ورودی متوفی روزانه، ۵۰ نفر در قطعات جدید دفن می‌شوند.

بانک  ژنتیک

«عباس مسجدی» رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور آمار جدیدی را ارائه کرده است. درحال‌حاضر با وجود 11 آزمایشگاه ژنتیک، تا‌کنون ۵۹ هزار پروفایل ژنتیک در این مراکز ثبت شده است. همچنین بیش از ۲۰۵ هزار نمونه خون از مجرمان جرائم خشن و پرتکرار ثبت شده که از این تعداد ۱۱۵ هزار پروفایل (نقشه ژنی یا همان ساختار ژنتیکی) استخراج شده است. از این تعداد چهار‌هزارو 500 مورد یا شخص تطبیق داشته و ۲۰۰ مورد از سر صحنه برداشته شده که بعد از آن در آزمایشگاه‌های ژنتیک تطبیق داده شده است. در سال گذشته، ۴۶۰ مورد مسمومیت با گاز‌کربنیک گزارش شده و امسال تاکنون 406 مورد گزارش شده است. در سال گذشته هزارو 531 مورد سوختگی ثبت شده که امسال تاکنون هزارو 505 مسمومیت گزارش شده است. تعداد ۸۷۱ مورد غرق‌شدگی از ابتدای سال تا‌کنون ثبت شده و امسال هشت‌هزار‌و ۵۱۱ مورد سقط‌درمانی گزارش شده است. به گزارش این مسئول در‌حال‌حاضر بیشترین شکایت مردم از «خدمات دندان‌پزشکی، جراحی زیبایی و پلاستیک و زنان» است.

یونجه از آب دریاچه ارومیه

فرارو گزارشی از سخنان علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منتشر کرده و این پرسش را مطرح کرده است که آیا آب دریاچه ارومیه صرف یونجه می‌شود؟ این مسئول چند مورد را جزء دلایل کاهش آب دریاچه ارومیه مطرح کرده از‌جمله اینکه بیشترین سهم آب منطقه برای محصولات آب‌بر حوضه آبریز دریاچه ارومیه صرف می‌شود؛ بنابراین باید محصولات با مصرف آب کمتر جایگزین محصولات آب‌بر شوند. همچنین موضوع دوم چاه‌های غیرمجازی است که در حوضه آبریز دریاچه ارومیه حفر شده است. او گفته است: «اصل بر این است که گونه‌های آب‌بر در منطقه حذف شوند. برای مثال یونجه ۳۴ درصد آب منطقه را به خود اختصاص می‌دهد یا چغندرقند و سیب درختی آب زیادی مصرف می‌کنند که باید این گونه‌ها جایگزین شوند».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها