|

آوار مشکلات

در هر گوشه جهان، کودکان و زنانی هستند که نیاز به کمک دارند.

آوار مشکلات

در هر گوشه جهان، کودکان و زنانی هستند که نیاز به کمک دارند.

غزه

هنگامی که اخبار مربوط به شرایط زنان و دختران را در غزه مرور می‌کنیم، هر وضعیتی نسبت به آنان می‌تواند شرایط بهتری باشد. کودکان و خانواده‌ها اکنون به کمک و حمایت‌های بشردوستانه نیاز دارند. از آغاز جنگ شدت تلفات هر روز بیشتر می‌شود و شرایط برای افراد سخت‌تر و سخت‌تر. اکنون با حمله به «رفح» شرایط فاجعه‌بار زندگی کودکان و زنان بدتر و بدتر می‌شود. کودکان با سرعت نگران‌کننده‌ای در حال مرگ هستند؛ تعداد کشته‌شدگان به مرز ۳۰ هزار نفر نزدیک می‌شود. تخمین زده می‌شود که حدود 1.7 میلیون نفر در نوار غزه در داخل کشور آواره شده‌اند که نیمی از آنها کودک هستند. آنها به آب، غذا، سوخت و دارو دسترسی ندارند. خانه‌های آنها ویران شده است، خانواده‌هایشان از هم پاشیده شده و هیچ خبری از تلاش برای صلح در این منطقه نیست.

قوانینی که رعایت نمی‌شود

حتی جنگ‌ها هم قوانینی دارند. هیچ کودکی نباید از خدمات ضروری محروم شود و نیازهای انسانی او برآورده نشود. هیچ کودکی نباید گروگان گرفته شود یا به‌هیچ‌وجه در درگیری‌های مسلحانه در معرض آسیب قرار بگیرد‌. بیمارستان‌ها و مدارس باید در برابر بمباران محافظت شوند و طبق قوانین بشردوستانه بین‌المللی از آنها برای مقاصد نظامی استفاده نشود. اتفاقاتی که اکنون در غزه در حال رخ‌دادن است و خشونتی که هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود، آسیب‌های جبران‌ناپذیری بر‌جا خواهد گذاشت و برای نسل‌های آینده جبران‌ناپذیر است.

حذف بودجه در بریتانیا

آن‌طور که نهادهای سازمان ملل اعلام کرده‌اند، به‌تازگی مقام‌های محلی اقداماتی برای قطع و‌ کاهش بودجه ارائه خدمات به زنان کرده‌اند. سازمان‌های خیریه بریتانیا نسبت به کاهش «ویرانگر» خدمات ارائه‌شده به زنان هشدار می‌دهند. کارشناسان می‌گویند‌ کسانی که با خشونت جنسی علیه زنان سر‌و‌کار دارند، در معرض خطر بیشتری قرار دارند؛ زیرا مقامات محلی تلاش می‌کنند بودجه‌ها را کاهش دهند. جسیکا موری در گاردین گزارشی تهیه کرده و از تأثیرات مخرب این روند روایت کرده است. مؤسسات خیریه گفته‌اند «حذف خدمات خشونت علیه زنان واقعا از‌جمله مواردی است که شرایط زنان را آسیب‌پذیرتر می‌کند». حتی کارمندان این نهادها که اکثرا زن‌های فعال برای رفع خشونت هستند، قرار است بی‌کار شوند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها