|

آمار آگهی‌های هویجی دیوار در روز جهانی هویج

کاربران دیوار در سال گذشته دستگاه «آب‌هویج‌گیری» را بیش از همه عبارات مرتبط با هویج جست‌وجو کرده‌اند؛ حتی بیشتر از خود هویج. اهالی آذربایجان شرقی، در مقایسه با جمعیت‌شان، از نظر انتشار آگهی‌های مرتبط با هویج در رتبه اول و از نظر جست‌وجو برای هویج و متعلقاتش، در رتبه دوم قرار دارند.

آمار آگهی‌های هویجی دیوار  در روز جهانی هویج

کاربران دیوار در سال گذشته دستگاه «آب‌هویج‌گیری» را بیش از همه عبارات مرتبط با هویج جست‌وجو کرده‌اند؛ حتی بیشتر از خود هویج. اهالی آذربایجان شرقی، در مقایسه با جمعیت‌شان، از نظر انتشار آگهی‌های مرتبط با هویج در رتبه اول و از نظر جست‌وجو برای هویج و متعلقاتش، در رتبه دوم قرار دارند.

شاید اگر ندانید، باورش کمی سخت باشد که «هویج» هم برای خودش روز جهانی دارد و مردم در خیلی از کشورها آن را جشن می‌گیرند! از سال ۲۰۰۳، روز ۴ آوریل (۱۵ فروردین) روز جهانی هویج نام‌گذاری شده؛ به خاطر همه خواصی که دارد و تنوع تمام خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی که مردم در سراسر جهان از این ریشه خوراکی درست می‌کنند؛ گیاهی که چند هزار سال است اهلیِ ما آدم‌ها شده است.

به مناسبت همین روز، نگاهی انداخته‌ایم به آمارهای دیوار تا ببینیم در سال گذشته، ایرانی‌ها چه آگهی‌هایی برای هویج و وسایل آماده‌سازی‌اش منتشر کرده‌اند، هویج را بیشتر جست‌وجو کرده‌اند یا آب‌هویج را، در کدام استان‌ها بیشتر هویج فروخته‌اند و در کدام استان‌ها بیشتر برای خرید آن به دیوار سر زده‌اند، بیشتر به دنبال کفش و لباس با «تم» هویج بوده‌اند یا لوازم‌التحریر «طرح» هویج و... . اگر با ما همراه باشید، پاسخ همه این سؤال‌ها و بیشتر از اینها را می‌توانید در ادامه بخوانید.

۶۹ درصد آگهی‌های مرتبط با هویج را در سال گذشته کاربرانی منتشر کرده‌اند که انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را با آن تولید و عرضه می‌کنند. از هویج خردشده و رنده‌شده گرفته تا آب هویج، از کیک هویج گرفته تا حلوای هویج. پس از آن هم بیشترین سهم آگهی‌ها (با ۲۸ درصد) در اختیار لوازم آماده‌سازی این خوراکی‌هاست؛ مثل دستگاه‌های «هویج‌شویی»، انواع رنده‌ها و خردکن‌ها و انواع دستگاه‌های آب‌میوه‌گیری. «عمده‌فروشی هویج» و «خدمات کشاورزی» مرتبط با هویج هم هرکدام در یک درصد از این آگهی‌ها سهم دارند. کاربران استان آذربایجان شرقی، در سال گذشته در مقایسه با جمعیت‌شان، بیشترین آگهی مرتبط با هویج را در دیوار منتشر کرده‌اند. بعد از این استان، ساکنان استان‌های قم و خراسان رضوی در رتبه‌های دوم و سوم انتشار آگهی در این زمینه قرار دارند. از سوی دیگر، اهالی استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی و لرستان به ترتیب بیشتر از دیگر استان‌ها به جست‌وجوی عبارت‌هایی پرداخته‌‌اند که در آنها کلمه «هویج» به کار رفته است. آمارهای دیوار نشان می‌دهد عبارت «آب‌هویج‌گیری» ۵۳ درصد کل جست‌وجوهای مرتبط با «هویج» را در اختیار داشته است. قاعدتا منظور کاربران دوست‌داشتنی دیوار از این عبارت، «آب‌میوه‌گیری»‌هایی است که می‌توان با آنها آب‌ هویج هم گرفت! به هر حال، این «آب‌هویج‌گیری»ها بیشتر از هر عبارت دیگر در این یک سال جست‌وجو شده‌اند. خود کلمه «هویج» با ۳۷ درصد جست‌وجوها در رتبه دوم قرار داشته و انواع خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های تهیه‌شده با آن (با هشت درصد) در مکان سوم بوده است.

۲۸ برند ایرانی و خارجی را کاربران دیوار برای خرید «آب‌هویج‌گیری» در این یک سال در دیوار جست‌وجو کرده‌اند؛ از «هلال» و «پارس خزر» گرفته تا «تفال» و «بوش». در بین این برندها، نام‌های ایرانی حرف اول را می‌زنند. سهم برندهای ایرانی ۶۹ درصد از کل جست‌وجوی این برندهاست که بیش از دو برابر سهم برندهای خارجی است. در بین کل این برندها، «هلال» که دستگاه آب‌میوه‌گیری صنعتی ایرانی است، به‌تنهایی ۴۱ درصد کل این جست‌وجوها را در اختیار دارد. به عبارت دیگر، کاربرانی که این دستگاه‌ها را در دیوار جست‌وجو کرده‌اند، صاحبان رستوران، کافه یا آب‌میوه‌فروشی هستند یا کسب‌وکارهای خانگی دارند.

در میان خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی که با هویج درست می‌شوند، آب هویج بیشتر از همه طرفدار دارد و ۸۵ درصد جست‌وجوی این خوراکی‌ها را به خودش اختصاص داده است. هفت درصد این جست‌وجوها برای خرید انواع هویجِ آماده‌شده است: هویج خردشده، خلال هویج، هویج پخته و... . بعد از این موارد، کاربران به دنبال مربا، کیک و حلوای هویج بوده‌اند که مجموعا سهم‌شان هشت درصد است. اما داستان هویج در دیوار به همین‌ها خلاصه نمی‌شود. بخشی از جست‌وجوهای کاربران دیوار برای خرید اقلامی است که «تم» یا همان «طرح» هویج دارند. کاربران در بین این اقلام بیشتر برای خرید کتانی هویجی به دیوار سر زده‌اند و البته خیلی‌ها هم به دنبال انواع لوازم‌التحریر و انواع اسباب‌بازی طرح هویج و همچنین شلوار کمرهویجی بوده‌اند. 

سهم ۶۹درصدی آگهی‌های «خوردنی و آشامیدنی» در کل آگهی‌های منتشرشده و همچنین سهم ۴۱درصدی آب‌میوه‌گیری‌های صنعتی در عبارات جست‌وجوشده نشان می‌دهد که بسیاری از کاربرانی که در این زمینه از دیوار استفاده می‌کنند، صاحبان کسب‌وکارند. توجه داشته باشید که این آگهی‌ها در بیش از ۲۹۰ شهر فعال در دیوار منتشر شده‌اند و بیش از نیمی از این شهرها جزء شهرهای کوچک کشور با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر هستند. این خودش به‌سادگی نشان می‌دهد که چطور توسعه پلتفرم‌های آنلاین می‌تواند به کسب‌وکارهای کوچک و محلی کمک کند تا هم نیازهای‌شان را راحت‌تر برطرف کنند و هم برای محصولات‌شان راحت‌تر مشتری پیدا کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها