|

گلایه‌های مراجع تقلید از مشکلات اقتصادی در دیدار با رئیس‌جمهور

رئیس دولت سیزدهم در جریان سفر استانی خود به قم، با تنی چند از مراجع تقلید شیعه دیدار و گفت‌وگو کرد که این دیدارها با انتقاد از شرایط سخت اقتصادی و عملکرد ضعیف دولت در زمینه اقتصاد همراه شد و در این دیدارها مراجع تقلید از مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور ابراز نگرانی کردند.

گلایه‌های مراجع تقلید از مشکلات اقتصادی در دیدار با رئیس‌جمهور

معیشت مردم در سختی بسیار

رئیس دولت سیزدهم در جریان سفر استانی خود به قم، با تنی چند از مراجع تقلید شیعه دیدار و گفت‌وگو کرد که این دیدارها با انتقاد از شرایط سخت اقتصادی و عملکرد ضعیف دولت در زمینه اقتصاد همراه شد و در این دیدارها مراجع تقلید از مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور ابراز نگرانی کردند.

همه فعالیت‌ها باید برای رفاه مردم‌ باشد

به گزارش تسنیم، آیت‌الله نوری‌همدانی‌ در دیدار صبح ‌روز گذشته خود با رئیس دولت سیزدهم، ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت فاطمه المعصومه (علیها‌السلام‌) و آغاز دهه کرامت، از گزارش وی و خدمات انجام‌شده که‌ در گزارش بیان شده بود، تشکر کرده و با بیان نکاتی از نهج‌البلاغه در باب خدمت به مردم اظهار کرد: در اینکه شما شبانه‌روز خدمت می‌کنید و با اخلاص در حال فعالیت هستید، شکی نیست، اما امروز اقتصاد و معیشت مردم در سختی بسیار است و هر کجا قدم می‌گذارید مردم‌ از گرانی و سختی زندگی می‌گویند. بر این اساس باید توجه کرد که همه فعالیت‌ها برای رفاه مردم‌ باشد؛ خصوصا فرهنگ و اقتصاد. باور داشته باشیم ستون دین همین مردم هستند.

وی پایین‌بودن ارزش پول ملی را یک مشکل اساسی دانسته و افزود: امیدوارم با تلاش شما که انصافا هم مشغول خدمت هستید و با سابقه‌ای که از شما سراغ دارم، می‌دانم تلاش شما این است که این مشکلات را حل کنید و ما هم دعا می‌کنیم با همان اخلاص برای خدمت به نظام و انقلاب و مردم موفق باشید و این خدماتی را که انجام شده‌ به مردم اطلاع‌رسانی کنید. همچنین در ابتدای این دیدار، رئیسی گزارش جامعی از عملکرد و خدمات دولت بیان‌ و اظهار امیدواری کرد ان‌شاءالله مشکلات باقی‌مانده حل خواهد شد.

 معیشت اقشار کم‌درآمد بهبود یابد

در ادامه این دیدارها، آیت‌الله‌العظمی سبحانی، ضمن تبریک اعیاد ولادت حضرت معصومه (س)، نزدیک‌شدن به سالروز ولادت امام رضا‌(ع) و نیز آغاز دهه کرامت به رئیس دولت سیزدهم و قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه و خالصانه دولت مردمی برای بهبود وضعیت کشور، سفرهای استانی رئیسی را نمود برجسته این تلاش‌ها توصیف و تصریح کرد: تلاش‌ها و سفرهای استانی دولت مردمی تأثیر جدی و قابل توجهی در تسریع روند پیشرفت کشور و از‌جمله تغییر ملموس وضعیت استان قم داشته است. وی همچنین با بیان اینکه تلاش برای تبدیل مشکلات و تهدیدها به فرصت سازندگی و آبادانی، روند ترقی و پیشرفت کشور را سرعت خواهد بخشید، خواستار توجه بیشتر به مسائلی از‌جمله بهبود معیشت اقشار کم‌درآمد، مهار عوامل تورم‌زا در اقتصاد کشور، تلاش برای کاهش تصادفات جاده‌ای و توجه به ملاحظات دینی در ساخت مسکن شد.

درخواست رئیسی از آیت‌الله شبیری‌زنجانی

از سوی دیگر، آن‌گونه که حوزه‌نیوز روایت کرده است، سید‌ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های خود در سفر به قم، شامگاه پنجشنبه با حضور در بیت حضرت آیت‌الله‌العظمی سید‌موسی شبیری‌زنجانی، با ایشان دیدار کرد.

رئیس دولت سیزدهم در این دیدار گرم و صمیمی ضمن تشکر از توجهات آیت‌الله‌العظمی شبیری‌زنجانی نسبت به دولت مردمی و طلب دعا، استماع آرا و نظرات مراجع معظم تقلید و همچنین ارائه گزارش از اوضاع کشور به ایشان را از تکالیف ضروری کارگزاران اجرائی کشور دانست و تداوم دعای خیر و رهنمودهای ایشان به دولتمردان را خواستار شد. آیت‌الله‌العظمی شبیری‌زنجانی نیز در این دیدار برای موفقیت دولت در انجام امور کشور و تداوم خدمت به مردم از خداوند متعال طلب توفیق کردند.

دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم برگزار شد

دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم دیروز برگزار شد و آحاد مردم در این انتخابات شرکت کردند. هرچند مشارکت مانند انتخابات دور اول، چشمگیر‌ نبود، اما در نهایت تعیین تکلیف ۴۵ کرسی خالی‌مانده مجلس در رقابت اصولگرایان با هم انجام شد. در این انتخابات هم ‌مانند دور اول انتخابات مجلس دوازدهم، داشتن شناسنامه الزامی نبود و رأی‌دهندگان با هر یک از پنج سند هویتی کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهی‌نامه و کارت پایان خدمت می‌توانستند رأی خود را به صندوق بیندازند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۱‌هزارو ۵۰۰ شعبه برای مرحله دوم در سراسر کشور در نظر گرفته شده بود و انتخابات در این مرحله در هشت حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام‌الکترونیکی برگزار شد. در حوزه انتخابیه تهران نیز طبق اعلام وزارت کشور،‌ تعداد رأی صحیح مأخوذه در مرحله اول یک‌میلیون‌و‌۵۶۹‌هزار‌و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزدها ۱۴ نفر به‌طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که روز گذشته برای تصدی ۱۶ کرسی باقی‌مانده بهارستان به رقابت ‌پرداختند. طبق قانون کسانی می‌توانند در انتخابات یک حوزه انتخابیه در دور دوم شرکت کنند که در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده‌اند. همچنین افرادی که در دور اول رأی نداده‌اند نیز می‌توانند در این دوره رأی دهند.

 بنا بر روایت ایرنا، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در رابطه با انتخابات دیروز گفت: کشور نیاز به خدمت دارد و اولویتی بالاتر از خدمت به مردم نیست؛ امیدواریم که نتایج این انتخابات، منجر به تشکیل مجلسی قوی، دلسوز و توجه به اولویت‌های اصلی کشور شود.‌ اولویت امروز کشور توجه به مسائل اقتصادی است که رهبری نیز در شعار سال بر آن تأکید کردند. وی تصریح کرد: برگزاری انتخابات الکترونیک در این دوره از انتخابات، کاری بسیار سنگین با حساسیت بالا بود. امیدواریم این تجربه‌ موفق‌، زمینه‌ای برای انتخابات آتی شود. قطعا برگزاری این نوع انتخابات موجب دقت و سهولت فرایند رأی‌گیری می‌شود. رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت خاطرنشان کرد: خیلی خوشحال و خرسند هستیم که دولت سیزدهم پایه‌گذار برگزاری انتخابات الکترونیک شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها