|

نه انجمنی پشت ما بود و نه وکیلی

هنوز به یک سال نرسیده که معصومه صورت جوانش را از دست داده است. در یک انتقام‌جویی، جوانی بر صورتش اسید می‌ریزد و به قول خودش همه زندگی‌اش را نابود می‌کند. حالا او مانده با زندگی تباه‌شده و هزینه‌های سرسام‌آوری که توان پرداختن آن‌ را ندارد.

نه انجمنی پشت ما بود و نه وکیلی

هنوز به یک سال نرسیده که معصومه صورت جوانش را از دست داده است. در یک انتقام‌جویی، جوانی بر صورتش اسید می‌ریزد و به قول خودش همه زندگی‌اش را نابود می‌کند. حالا او مانده با زندگی تباه‌شده و هزینه‌های سرسام‌آوری که توان پرداختن آن‌ را ندارد. برای همین درمان صورت و دست‌هایش نیمه‌کاره مانده است. بعد از حدود ۴۰۰ میلیون هزینه برای درمان که همه آن با قرض و بدهی پرداخت شده، حالا باز هم به عمل مجدد نیاز دارد که بیش از ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود. اینها در حالی است که همچنان این خانواده توان پرداخت بدهی‌های خود را ندارد و باید بابت درمان، هزینه مجدد کند. در این مدت که خانواده معصومه با رنج‌های فراوان روبه‌رو بود، هیچ نهاد و انجمنی در کنار آنها نبود. با وجود اینکه انجمن‌های مرتبط در جریان کار آنها بودند اما این خانواده در تمام مراحل تنها بودند. رنج معصومه به حدی است که چند باری اقدام به خودکشی کرده است. همسرش از ناتوانی خود برای هزینه پزشک، متخصص و وکیل می‌گوید. حتی وکیلی در کنار آنها نیست تا از حقوق اجحاف‌شده معصومه حمایت کند.

خودشان از گذشته‌های نه‌چندان دوری می‌گویند که در آرامش کنار یکدیگر زندگی می‌کردند. با وجود شرایط مالی سخت خانواده و فشار روانی که در این چند ماه متحمل شدند، حتی پیگیری‌های خبرنگار «شرق» برای حمایت وکلا، متخصص‌ها و انجمن‌های مرتبط بی‌نتیجه ماند. با وجود ناتوانی در پرداخت هزینه برای درمان و تهیه داروهایی با قیمت‌های نجومی، ارگان خاصی در کنار آنها نبود. تمام این مسائل باعث شده تا این خانواده در بدترین شرایط روحی خود باشند. همسر و پدر خانواده در مکالمات تلفنی خود از روزها و لحظه‌های می‌گوید که بدون هیچ چاره‌ای بی‌هدف فقط در خیابان‌های شهر قدم می‌زند و ساعت‌ها با هزار فکر کنار جدول‌‌ خیابان‌ها می‌نشیند. لازم است نهادهای مردمی یا دولتی کنار خانواده‌هایی با این شرایط حضور داشته باشند تا نه‌تنها برای مسائل مالی، پزشکی، حقوقی بلکه برای مشاوره و احیای شرایط روحی قربانی هم همراه آنها باشند. هزینه‌های درمان این نوع آسیب‌ها به قدری سنگین است که حتی اقشار متوسط جامعه هم از پس آن برنخواهند آمد. بعد از این اتفاق نه‌تنها این مادر جوان روحیه خود را به طور کامل از دست داده، بلکه دیگر اعضای خانواده هم با شرایط روحی سختی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. حالا این خانواده به دستانی نیاز دارد تا در این رنج همراهشان باشد. اگر توان مالی دارید یا با تخصص‌های مذکور توان حمایت دارید با شماره 09909079754 تماس بگیرید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها