|

تبریک مقامات خارجی به رئیس‌جمهور پزشکیان

الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان: جناب آقای پزشکیان، انتخاب جناب‌عالی را به‌عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‌گویم.

  الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان: جناب آقای پزشکیان، انتخاب جناب‌عالی را به‌عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‌گویم.

  ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت و خاطرنشان کرد که روابط بین روسیه و ایران دوستانه و بر پایه حسن هم‌جواری است.

 بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه: انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید ایران را به ملت و دولت ایران تبریک می‌گویم و برای او آرزوی موفقیت و کامیابی می‌کنم.

 ملک سلمان و ولیعهد عربستان سعودی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفتند.

 ژانگ مینگ، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای: به شما اطمینان خاطر می‌دهم که دبیرخانه شانگهای متعهد به کار با همکاران ایرانی است.

 عبداللطیف جمال رشید، رئیس‌جمهور عراق: موفقیت در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را به جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوییم.

 سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق: موفقیت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، این تجربه دموکراتیک را به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران تبریک می‌گویم.

 هیثم بن طارق آل سعید، پادشاه عمان: انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان ریاست‌جمهوری اسلامی ایران را تبریک می‌گویم.

 شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین: انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران را تبریک می‌گویم.

 کیتامورا توشیهیرو، سخنگوی وزارت خارجه ژاپن: ژاپن امیدوار است که ایران تحت ریاست‌جمهوری پزشکیان، در تعدیل تنش‌ها و ثبات‌بخشی به شرایط منطقه خاورمیانه نقشی سازنده ایفا کند.

 لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس ضمن تبریک به مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، از او برای سفر به «مینسک» پایتخت بلاروس، دعوت کرد.

 مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت: پیروزی رئیس‌جمهور منتخب ایران مسعود پزشکیان را به او تبریک می‌گویم.

 پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان: انتخاب جناب‌عالی را به‌عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک گفته و برای شما موفقیت‌های روزافزون آرزو می‌کنم.

 حمد بن عیسی، پادشاه بحرین در پیامی پیروزی رئیس‌جمهور منتخب ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری را به او تبریک گفت.

 دولت کره جنوبی با تبریک به مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ابراز امیدواری کرد روابط میان تهران و سئول گسترش یابد.

 محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق: ما موفقیت در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را به جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوییم.

 «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تبریک به دکتر پزشکیان برای انتخاب شما به‌عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران. چشم‌انتظار همکاری نزدیک با شما و تقویت بیشتر روابط گرم و دیرینه‌مان به نفع ملت‌های‌مان و منطقه هستم.

  حمد ‌بن زاید‌ بن سلطان آل نهیان، رئیس امارات، با انتشار پیامی در پلتفرم ایکس: من برای پزشکیان آرزوی موفقیت در خدمت به کشور خود و دستیابی به آرزوهای ملت آن را دارم و مشتاقانه منتظر همکاری با او در راستای منافع کشور و ملت‌های ایران و امارات هستم.

  اسحاق دار، وزیر امور خارجه پاکستان با انتشار پیامی به مسعود پزشکیان برای انتخابش به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران تبریک گفت.

  داتوک سری انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی، در پیامی در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک گفت که نتیجه این انتخابات نشان‌دهنده روحیه سرزنده دموکراسی ایران بوده و از آینده‌ای امیدبخش برای این کشور خبر می‌دهد.

 «محمد مویزو»، رئیس‌جمهور مالدیو در پیام تبریک به رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، نسبت به همکاری در جهت تقویت روابط میان دو کشور ابراز امیدواری کرد.

 رئیس و نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در پیام تبریک به «مسعود پزشکیان» نسبت به تداوم همکاری‌های دوجانبه ابراز امیدواری کردند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها