|

چند دلیل برای لذت‌‌بردن از فوتبال داخلی

لیگ جدید؛ جذاب و تماشایی‌تر

جدیدترین دوره رقابت‌های لیگ برتر ایران قرار است اواخر همین ماه استارت بخورد تا بعد از تعطیلات چندماهه، 16 تیم حاضر در این تورنمنت یک بار دیگر مقابل همدیگر قرار بگیرند.

لیگ جدید؛ جذاب و تماشایی‌تر

جدیدترین دوره رقابت‌های لیگ برتر ایران قرار است اواخر همین ماه استارت بخورد تا بعد از تعطیلات چندماهه، 16 تیم حاضر در این تورنمنت یک بار دیگر مقابل همدیگر قرار بگیرند. اگرچه با توجه به وضعیت کیفی فوتبال ایران و ضعف‌های مشهود در زیرساخت، این لیگ به مراتب در مقایسه با سایر لیگ‌های معتبر و درجه دو خارجی پایین‌تر است ولی امسال چندین اتفاق افتاده که می‌تواند آن را جذاب‌تر هم کند. اصلی‌ترین دلیل آن هم می‌تواند تغییرات در جهت بهبود ساختار و البته کاهش اشتباهات داوری باشد. ظاهرا قرار شده رقابت‌های فصل جدید با حضور VAR برگزار شود که این مورد بهانه‌جویی‌ها را در صورت رعایت اصول به حداقل خواهد رساند. البته که بدون درنظرداشتن این مورد، چندین نکته مهم دیگر هم وجود دارد که می‌توان با استناد به آنها به‌ لذت‌بردن بیشتر از لیگ امید داشت.

پرسپولیس

اولین مورد شرایط باشگاه پرسپولیس است. آنها مدافع عنوان قهرمانی هستند و در سال‌های اخیر بارها نشان داده‌اند راه قهرمانی در فوتبال ایران را از بر هستند. پرسپولیس ولی در ماه‌ اخیر دستخوش تحول زیادی شده و بسیاری از علاقه‌مندان به این باشگاه منتظر چهره جدید این باشگاه در فصل پیش‌رو هستند. در این فصل هم بسیاری از تیم‌ها با انگیزه‌ای مضاعف علیه قهرمان فصل قبل صف‌آرایی خواهند کرد و امیدوار هستند بتوانند از این باشگاه امتیاز بگیرند.

استقلال

ناگفته مشخص است که وقتی پای برگزاری بازی‌های لیگ برتر در میان باشد اسم استقلال هم مطرح است. تیم جواد نکونام فصل گذشته تا پای رسیدن به عنوان قهرمانی پیش رفت ولی نهایتا قافیه را به رقیب دیرینه واگذار کرد و به عنوان نایب‌قهرمانی رسید. حالا هواداران این باشگاه منتظر واکنش جدید از سوی سرمربی تیم هستند و امیدوار هستند امسال، سال آنها باشد. استقلال برای موفقیت و جلوزدن از پرسپولیس لحظه‌شماری می‌کند.

تراکتور

سخت است تیمی در لیگ پیش‌رو پرمهره‌تر و کهکشانی‌تر از تراکتور باشد. محمدرضا زنوزی مالک این باشگاه برای شروع رقابت‌های فصل جدید به سراغ چیدن ستاره‌ها رفته و تا به الان پرمهره‌ترین تیم لیگ برتر است. تراکتور با وجود هزینه‌ای که سال‌های اخیر داشته، در کسب عنوان قهرمانی ناکام مانده ولی تیم آنها در این فصل به قدری جذاب است که رویارویی‌شان با دیگر مدعیان قهرمانی را تماشایی‌تر از قبل خواهد کرد.

سپاهان

دیگر تیم جذاب فصل پیش‌رو، سپاهان است. درست است که سپاهان در سال‌های اخیر همواره در زمره مدعیان کسب عنوان قهرمانی بوده ولی این تیم با تغییر رویه، تیمی متفاوت را راهی میدان خواهد کرد. مهم‌ترین نکته درباره سپاهان فصل جدید این است که برای سومین سال متوالی ژوزه مورایس را روی نیمکت دارند ولی این حضور با دگرگونی خاصی همراه شده است. سپاهان هرچه ستاره جوان در لیگ برتر ایران بوده را جذب کرده و مشخص است که با برنامه‌ای متفاوت قرار است برای رسیدن به عنوان قهرمانی بجنگد.

ملوان

شاید وقتی پای مربع مدعیان قهرمانی در میان باشد، حضور تیمی مثل ملوان کمی غریب باشد ولی نباید از یاد برد که این تیم در این فصل سرمربی‌ای به اسم سعید دقیقی دارد. دقیقی با شمس‌آذر در فصل گذشته تیم جذابی بود ولی ماجرا اینجاست که در ملوان علاوه بر داشتن هواداران پرشور به‌لحاظ مهره هم دستش باز‌تر است. پس سرآمد نسل مربیان جدید لیگ برتر می‌تواند یک غافلگیری خاص را رقم بزند.

فولاد

شرایط این تیم هم می‌تواند یکی از موضوعاتی باشد که به جذابیت بیشتر لیگ برتر کمک کند. خاصه آنکه آنها یحیی گل‌محمدی بهترین سرمربی ایرانی فصول اخیر را جذب کرده‌اند. یحیی در پرسپولیس نشان داد که کلاس مربیگری متفاوتی دارد. او بعد از کش‌وقوسی این روزها سرمربی فولاد شده و بسیاری منتظر رونمایی از تیم جدید یحیی در فوتبال ایران هستند. تقابل یحیی با تیم‌های مدعی قهرمانی در فوتبال ایران می‌تواند شطرنج تاکتیکی جذابی باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها