|

آخرین نرخ ‌در بهشت زهرا‌ آرامگاه خانوادگی گران‌تر‌ از 3 میلیارد نداریم

محمد‌جواد تاجیک، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا‌(س)، درباره گنجایش بهشت زهرا برای سال‌های آینده عنوان کرد: بهشت‌ زهرا در دو بخش است؛ یک بخش در قطعات دفن روز است که به صورت رایگان انجام می‌شود و تقریبا روزی ۴۰ متوفی داریم و مابقی متوفیان نیز در قطعات گذشته دفن می‌شوند، یعنی ممکن است قبری پیش‌خرید شده باشد و متوفی داشته و دو طبقه باقی مانده است یا از عمر قبری ۳۰ سال می‌گذرد و ما آن را احیا می‌کنیم و مجددا دفن داریم.

آخرین نرخ ‌در بهشت زهرا‌ آرامگاه خانوادگی گران‌تر‌ از 3 میلیارد نداریم

ایلنا: محمد‌جواد تاجیک، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا‌(س)، درباره گنجایش بهشت زهرا برای سال‌های آینده عنوان کرد: بهشت‌ زهرا در دو بخش است؛ یک بخش در قطعات دفن روز است که به صورت رایگان انجام می‌شود و تقریبا روزی ۴۰ متوفی داریم و مابقی متوفیان نیز در قطعات گذشته دفن می‌شوند، یعنی ممکن است قبری پیش‌خرید شده باشد و متوفی داشته و دو طبقه باقی مانده است یا از عمر قبری ۳۰ سال می‌گذرد و ما آن را احیا می‌کنیم و مجددا دفن داریم. اختیار این قبر‌ها البته در دست ما نیست و در اختیار مردم است. هر وقت متوفی داشتند، می‌توانند بروند و در آنجا دفن کنند. ما روی این روزی ۴۰ متوفی که روز‌ به ‌روز افزایش پیدا می‌کند و در قطعات روز دفن می‌شوند، باید تدبیر کنیم و از‌ همین‌رو ما چهار نقطه در تهران را مشخص کرده‌ایم. مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) خاطرنشان کرد: در‌حال‌حاضر قبر‌ها در بهشت‌ زهرا سه‌طبقه است، اما ممکن است در آرمستان‌های جدید با توجه به تجربه‌ای که در بهشت زهرا داریم و همه قبر‌های سه‌طبقه پر نمی‌شوند، ‌در مکان‌های جدید برخی از قبر‌ها دوطبقه باشند. معمولا حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد قبر‌های سه‌طبقه پر می‌شوند و ۳۰ تا ۳۵ درصد از قبر‌های سه‌طبقه به‌طور کامل پر نمی‌شوند. او درباره اخبار منتشر‌شده در فضای مجازی مبنی بر فروش مقبره‌های خانوادگی بدون اجازه صاحبان آنها به قیمت‌های گزاف تا ۱۸ میلیارد تومان گفت: بهشت‌ زهرا بر اساس مصوبات شورای شهر قبرها را قیمت‌گذاری می‌کند و به فروش می‌رساند و به صورت رسمی قبور ما قیمت مشخص دارند و طبق مصوبه شورا به فروش می‌رسند و این خبر، خبر کذبی است و بهشت‌ زهرا هیچ‌وقت این کار را نکرده است؛ چراکه فیش صادر می‌شود و مردم بر اساس فیش مبلغ قبر را واریز می‌کنند و طبیعی است که بهشت‌ زهرا نمی‌تواند بیشتر از قیمت واقعی قبر فیش صادر کند. قیمت‌‌ آرامگاه‌های خانوادگی بر اساس تعداد قبری که در داخل آنهاست، متفاوت است. در آرامگاه‌های خانوادگی معمولا از ۱۵ قبر تا ۳۰ قبر وجود دارد و هیچ آرامگاه خانوادگی بیش از سه‌میلیارد‌و خرده‌ای نداریم. تعداد قبر‌هایی که در آرامگاه وجود دارد، بر اساس مصوبه شورا قیمت‌گذاری شده است. ما در آرامگاه‌هایی که مالک دارند و مالک آنها چه ایران باشد و چه خارج از کشور باشد، دخل و تصرف نداریم.

تاجیک در واکنش به ادعای مطرح‌شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه برای خرید قبر‌هایی که در بخش‌های خوب و مناسب هستند، گاهی اوقات سکه به صورت رشوه دریافت می‌شود، گفت: به صورت رسمی این اتفاق نمی‌افتد و اگر هم کسی به صورت غیررسمی سند یا گزارشی دارد، به بازرسی بهشت زهرا اعلام کند و اگر مستنداتی ارائه شود، ما حتما برخورد می‌کنیم. گران‌ترین قبر یک‌طبقه در ناحیه یک ۵۰ میلیون تومان است، یعنی ما در بهشت زهرا از یک طبقه قبر رایگان در ناحیه سه داریم تا یک طبقه قبر به قیمت ۵۰ میلیون تومان در ناحیه یک که بخش قدیمی بهشت زهرا‌ست

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها