|

تشییع پیکر «اسماعیل هنیه» با حضور گسترده مردم و مقامات در تهران و دوحه برگزار شد

وداع با شهید هنیه

مراسم تشییع و بدرقه اسماعیل هنیه در تهران با حضور گسترده مردم و مسئولان برگزار شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه بر پیکر شهید اسماعیل هنیه، مجاهد برجسته مقاومت فلسطین اقامه نماز کردند.

وداع با شهید هنیه

مراسم تشییع و بدرقه اسماعیل هنیه در تهران با حضور گسترده مردم و مسئولان برگزار شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه بر پیکر شهید اسماعیل هنیه، مجاهد برجسته مقاومت فلسطین اقامه نماز کردند. اقامه نماز بر پیکر شهید هنیه در دانشگاه تهران به امامت رهبر انقلاب اسلامی و با حضور شخصیت‌های کشوری، لشکری و یاران این شهید انجام شد. ایشان پس از اقامه نماز با نمایندگان حماس گفت‌وگو کردند و فرزندان شهید هنیه را در آغوش کشیدند. در مراسم اقامه نماز، رئیس‌جمهور، مسعود پزشکیان‌ نیز در کنار رهبر انقلاب حضور داشت. پس از آن، مراسم تشییع پیکر مجاهد شهید، اسماعیل هنیه، رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی انجام شد. این بدرقه باشکوه با حضور گسترده مردم و مسئولان مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه، رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس برگزار شد. این مراسم با مداحی و سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی و عضو ارشد حماس همراه بود. شهید اسماعیل هنیه که برای شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری به ایران سفر کرده بود، بامداد روز چهارشنبه (‌دهم مرداد‌) در محل اقامت خود در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید. مقام معظم رهبری با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تأکید کردند که رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خون‌خواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم. بعد از پایان مراسم بدرقه شهدا در تهران، پیکر‌ها برای تشییع و خاک‌سپاری به قطر اعزام شدند.

تشییع در تهران؛ خاک‌سپاری در قطر

مراسم تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه» با حضور مقامات کشورها، چهره‌های اسلامی و مردمی عرب دیروز پس از اقامه نماز بر پیکر وی در مسجد «محمد‌بن عبدالوهاب» دوحه  برگزار و پس از مراسم تشییع در مقبره‌ «امام المؤسس» در «لوسیل» به خاک سپرده شد. ده‌ها هزار نمازگزار بعد از نماز جمعه در مسجد مذکور بر پیکر شهید اسماعیل هنیه به امامت خلیل الحیه، یکی از رهبران مقاومت حماس نماز میت اقامه کردند. «زیاد نخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی نیز در این مراسم حضور داشت. خالد مشعل، از رهبران حماس در این مراسم گفت: حماس همان رویکردی را که شهید هنیه ترسیم کرد، ادامه خواهد داد. خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد: هیئت‌های رسمی زیادی به نمایندگی از کشورها و نهادها برای شرکت در مراسم تشییع پیکر هنیه وارد دوحه شده‌اند. «محمد‌رضا عارف»، معاون اول رئیس‌جمهور ایران نیز در رأس هیئت ایران، در مراسم خاکسپاری شهید اسماعیل هنیه در دوحه حضور یافت. «نعمان قورتولموش»، رئیس مجلس ترکیه نیز ریاست هئیت کشورش در این مراسم را بر عهده دارد و «هاکان فیدان»، وزیر خارجه ترکیه نیز در هیئت کشورش حضور داشت. «مراد العضایله»، دبیر کل اخوان‌المسلمین، «همام سعید»، دبیر کل سابق اخوان‌‌المسلمین و «عبدالحمید ذنیبات»، رئیس مجلس شورای این گروه، علاوه‌بر «وائل السقا»، دبیر کل موقت حزب جبهه کار اسلامی و «احمد الرزقان»، رئیس مجلس شورای این حزب، از شرکت‌کنندگان این مراسم بودند. منابع خبری همچنین به روزنامه القدس العربی گفتند که مراسم تشییع پیکر هنیه، شاهد حضور قبایل اردن به نمایندگی از شیخ «طراد الفایز»، یکی از شخصیت‌های برجسته عشایر این کشور نیز بوده است.

نماز  میت غیابی

در پی اینکه حماس دیروز را «روز خشم» اعلام کرده و خواستار برگزاری نماز میت غیابی برای شهید اسماعیل هنیه، رهبر دفتر سیاسی حماس شد، بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی شاهد راهپیمایی گسترده بودند. در این راستا، بسیاری از مساجد اندونزی به دعوت شورای علمای این کشور برای روح شهید اسماعیل هنیه و شهدای غزه و تمام شهرهای فلسطین نماز میت غیابی برگزار کردند که از جمله این مساجد، مسجد استقلال، بزرگ‌ترین مسجد جاکارتا، پایتخت اندونزی بود. بسیاری از شخصیت‌های رسمی، دیپلماتیک و مردمی برای رهبر شهید فلسطین نماز میت غیابی اقامه کردند. همچنین خبرنگار الجزیره در ترکیه گفت: چندین استان این کشور، در رأس آنها استانبول و آنکارا پس از نماز جمعه شاهد برپایی نماز میت غیابی برای اسماعیل هنیه بود. محمد شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان و نمایندگان مجلس این کشور برای اسماعیل هنیه در مقر مجلس نمایندگان نماز میت غیابی برگزار کردند. همچنین راهپیمایی گسترده‌ای پس از نماز جمعه در امان پایتخت اردن و نیز در «إربد» در محکومیت ترور اسماعیل هنیه و یاری به غزه برگزار شد. نمازگزاران مسجد امام صادق (علیه‌السلام) در منطقه «دراز» بحرین نیز پس از نماز جمعه در راهپیمایی حمایت از غزه شرکت و جنایات و عربده‌کشی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. به دعوت «ماهر حمود»، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان، در مسجد القدس شهر صیدا برای فرماندهان جهادی به شهادت رسیده، شهید اسماعیل هنیه و حاج فؤاد شکر (حاج محسن) نماز میت غیابی اقامه شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها