|

فرنگی‌کاران در حسرت فینالیست‌شدن

امین میرزازاده و مهدی محسن‌نژاد با پذیرش شکست برابر حریفان کوبایی و ژاپنی در مرحله یک‌چهارم نهایی، شانس حضور در مرحله نیمه‌نهایی را از دست دادند.

فرنگی‌کاران در حسرت فینالیست‌شدن

امین میرزازاده و مهدی محسن‌نژاد با پذیرش شکست برابر حریفان کوبایی و ژاپنی در مرحله یک‌چهارم نهایی، شانس حضور در مرحله نیمه‌نهایی را از دست دادند.

رقابت‌های المپیک 2024 پاریس در شرایطی در حال پیگیری است که کاروان ورزش ایران روز یکشنبه یکی از کم‌سروصداترین روزهای خود در این دوره از رقابت‌ها را پشت سر گذاشت؛ به‌طوری‌ که مهدی الفتی در فینال بخش پرش خرک رشته ژیمناستیک، تنها نماینده ایران در روز نهم بود که به مقام هفتم رقابت‌ها رسید و در شرایطی‌ که همچنان شمار مدال‌های کاروان ایران روی عدد صفر باقی‌ مانده، از دیروز (دوشنبه) فعالیت کشتی‌گیران آغاز شد.

میرزازاده امیدوار به کسب مدال برنز

امین میرزازاده، نماینده کشتی فرنگی ایران در وزن 130 کیلوگرم، بعد از استراحت در دور نخست، مرحله یک‌هشتم نهایی را با موفق‌ پشت سر گذاشت و برابر نماینده آمریکا با نتیجه 3 بر یک به موفقیت رسید. میخائین لوپز از کوبا هم با کسب پیروزی قاطعانه 7 بر صفر، جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی را به‌ دست آورد تا فینالی زودرس میان نماینده ایران و کوبا شکل گیرد. در نبرد میرزازاده با لوپز، کشتی‌گیر کهنه‌کار کوبایی با نتیجه 3 بر یک پیروز شد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. در صورت صعود لوپز به مرحله فینال، امین میرزازاده راهی جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز خواهد شد.

محسن‌نژاد برابر حریف ژاپنی تسلیم شد

مهدی محسن‌نژاد، فرنگی‌کار ایران در وزن 60 کیلوگرم نیز کار خود در رقابت‌های المپیک 2024 پاریس را با انجام دوئلی برابر حریفی از الجزایر در مرحله یک‌هشتم نهایی آغاز کرد که موفق شد برابر فرگات عبدالکریم بردی قاطعانه و 9 بر صفر را به‌ دست آورد. بعد از شکست‌دادن حریف الجزایری، محسن‌نژاد در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف فومیتا از ژاپن رفت که با نتیجه 9 بر صفر در این مسابقه مغلوب حریف ژاپنی شد تا او هم ‌مانند میرزازاده در مسیر رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی ناکام باشد. در صورت فینالیست‌شدن فومیتا، مهدی محسن‌نژاد شانس حضور در جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز را به‌ دست خواهد آورد. گفتنی است‌ مسابقات در اوزان 60 کیلوگرم و 130 کیلوگرم در مراحل رده‌بندی و فینال هم امروز پیگیری می‌شود. ضمن آنکه امین کاویانی‌نژاد در کنار محمدهادی ساروی (دو نماینده کشتی فرنگی ایران) به همراه رضا علیپور در رشته سنگ‌نوردی بخش سرعت، نمایندگان ایران در روز یازدهم المپیک 2024 پاریس خواهند بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها