|

نقره قطعی شد، ماند مدال خوش‌رنگ

چشمک طلای المپیک به کشتی ایران

طلسم نرسیدن ایرانی‌ها به دیدارهای فینال انفرادی بازی‌های المپیک پاریس شکسته شد؛ شب گذشته، محمدهادی ساروی نماینده وزن 97 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران موفق شد با عبور از سد رقیب مصری‌اش در نیمه‌نهایی، حضور در فینال و مدال نقره‌اش در پاریس را قطعی کند.

چشمک طلای المپیک به کشتی ایران

طلسم نرسیدن ایرانی‌ها به دیدارهای فینال انفرادی بازی‌های المپیک پاریس شکسته شد؛ شب گذشته، محمدهادی ساروی نماینده وزن 97 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران موفق شد با عبور از سد رقیب مصری‌اش در نیمه‌نهایی، حضور در فینال و مدال نقره‌اش در پاریس را قطعی کند. این به آن معنی است که ساروی نزدیک‌ترین گزینه ایران برای دشت اولین مدال طلای کاروان ایران در المپیک 2024 است. کاروانی که تا به الان در رشته‌های برگزارشده توفیق چندانی نداشته و حداقل اینکه تا قبل از ساروی، حتی در رسیدن به مدال نقره هم ناتوان نشان داده است. به هر روی، این طلسم فعلا در حال شکستن است. همان‌طور که عنوان شد محمدهادی ساروی نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک، شب گذشته در سومین مبارزه و در مرحله نیمه‌نهایی مقابل محمد الساید از مصر به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۶ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال المپیک شد تا اولین فینالیست کشتی ایران در این رقابت‌ها باشد. ساروی پیش از این در دور نخست به مصاف جوزف رائو از آمریکا رفت و در پایان با امتیاز عالی ۱۰ بر یک به برتری رسید. او سپس مقابل اوزور جوزوپبکوف از قرقیزستان با امتیاز عالی ۸ بر صفر به برتری رسید و مقتدرانه راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. در دیگر دیدار نیمه‌نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم، آرتور الکسانیان دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیک و ۳ طلا و ۲ نقره جهان از ارمنستان مقابل گابریل روسیلو دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۳ از کوبا با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید و راهی فینال شد تا حریف ساروی در دیدار فینال شود. دیدار فینال این وزن امشب برگزار می‌شود.

فرنگی‌کار ارمنستان باخت، کاویانی‌نژاد حذف شد

با شکست آمویان در مرحله نیمه‌نهایی، امین کاویانی‌نژاد فرصت کسب مدال برنز در مسابقات کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از دست داد و حذف شد. در ادامه مسابقات کشتی در بازی‌های المپیک 2024 پاریس، امین کاویانی‌نژاد در وزن 77 کیلوگرم حذف شد و نتوانست در دیدار رده‌بندی نیز حاضر شود. او صبح دیروز در دور نخست با نتیجه یک بر یک از سد یوسوانیس پنا فلورس از کوبا گذشت و در دور بعد با نتیجه 3 بر صفر مغلوب «مالخاز آمویان» دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان از ارمنستان شد، اما با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه‌نهایی مقابل حریف ژاپنی، کاویانی‌نژاد از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها