|

بازیکنانی که شاید لیگ امسال را جذاب‌تر کنند

چه کسی چَک اول را می‌زند؟

هفته اول بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز و فردا برگزار می‌شود و همه تیم‌های مدعی و پرهوادار در همین دو روز به مصاف رقبا خواهند رفت.

چه کسی چَک اول را می‌زند؟

هفته اول بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز و فردا برگزار می‌شود و همه تیم‌های مدعی و پرهوادار در همین دو روز به مصاف رقبا خواهند رفت. بازی‌های این دوره به واسطه انتقال‌های جنجالی و البته خریدهای مهمی که از سوی تیم‌ها رقم زده شده، روی کاغذ هیجان بیشتری را القا کرده ولی مسئله اینجاست که کدام تیم یا بازیکن می‌تواند زودتر از دیگران چَک اول را زده و مخاطب را بیشتر جذب کند؟ پرسپولیس اولین تیم مدعی است که قرار است به میدان برود؛ آنها بازیکنان مهمی را از دست داده و تقریبا با چهره‌ای تازه پا به میدان خواهند گذاشت. فارغ از خوان کارلوس گاریدو که عهده‌دار امر سرمربیگری است، بسیاری منتظر هستند تا وضعیت الکسیس گندوز و ایوب العلمود، دو بازیکن خارجی به خدمت گرفته‌شده از سوی این باشگاه را به نظاره بنشینند. اما به نظر می‌رسد بیشتر نگاه‌ها در این باشگاه معطوف به علی علیپور باشد که دوباره به پرسپولیس برگشته و نفر اول خط حمله این باشگاه خواهد بود. آیا علی علیپور همان آقای گلی است که پرسپولیسی‌ها انتظارش را داشته‌اند؟

برای بازی دیگر تیم‌های مدعی باید تا فردا صبر کرد؛ سپاهانِ پوست‌انداخته قرار است در اولین دیدارش با تیم تازه صعود‌کرده چادرملوی اردکان بازی کند که روی کاغذ بازی ساده‌ای است. اما مسئله اینجاست که در بین ستاره‌های جوان و تازه به خدمت گرفته‌شده در سپاهان کدام‌یک نفر اول می‌شوند؟ سپاهان تقریبا همه ستاره‌های جوانی را که در لیگ وجود داشت، خرید ولی شاید نقش اصلی در این زمینه را دو چهره داشته باشند: امین حزباوی و جواد آقایی‌پور. یکی قرار است رهبر خط دفاعی این تیم باشد و دیگری به‌عنوان یک بازیکن گل‌زن به سپاهان اضافه شده است. این دو که نتوانستند سپاهان را به لیگ نخبگان آسیا برسانند، توانایی‌شان قرار است هواداران سپاهان را در لیگ برتر خوشحال کند؟

تراکتور هم دیگر ضلع مدعیان این فصل است که حسابی در بازار نقل‌و‌انتقالات بمب منفجر کرده است. این تیم چندین ستاره کلیدی از باشگاه پرسپولیس خریده که گل سرسبد آنها علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر است. اگرچه وضعیت بیرانوند از زمان عقد قرارداد به دلیل شکایتی که باشگاه پرسپولیس داشته، مبهم بوده ولی ظاهرا در بازی‌های این تیم حداقل در هفته‌های ابتدایی، نگاه‌ها متوجه مهدی ترابی است. وینگر باشگاه پرسپولیس با کلی سروصدا پیراهن تراکتور را به تن کرده و حالا تی‌تی‌ها منتظرند تا نخستین بازی رسمی او با پیراهن این باشگاه را به نظاره بنشینند.

طبیعی است که وقتی صحبت از مدعیان قهرمانی باشد، باید جایگاه ویژه‌ای برای استقلال در نظر گرفت. این باشگاه در این فصل حسابی مورد توجه خواهد بود؛ اول به دلیل بازیکنان جذابی که به خدمت گرفته و دیگری به دلیل سبک و اندیشه فوتبالی جواد نکونام است. او سال گذشته متهم به ارائه بازی‌های محتاطانه شده ولی در این فصل می‌خواهد ثابت کند چنین نیست. استقلال هم به اندازه کافی خانه‌تکانی داشته ولی به نظر می‌رسد دو بازیکنی که بیش از بقیه در این باشگاه زیر نظر باشند، رامین رضاییان و گائل کاکوتا هستند. اولی به‌عنوان یک پرسپولیسیِ سابق و در قامت برترین بازیکن فصل پیش، پیراهن استقلال را به تن کرده و انگیزه فراوانی دارد تا پس از حضور در پرسپولیس، برای دیگر باشگاه مطرح ایران هم به میدان برود. داستان دومی هم به قدر کافی جذابیت دارد؛ گائل کاکوتا در حالی پیراهن استقلال را به تن خواهد کرد که از او به‌عنوان بازیکن سابق باشگاه چلسی یاد می‌شود. او یکی از شناخته‌شده‌ترین بازیکنان این فصل لیگ برتر فوتبال ایران خواهد بود و طبیعتا انتظارات هم از این بازیکن زیاد است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها