|

جزئیات حادثه سوختگی 2 مسافر در مترو

فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌داد در یکی از ایستگاه‌های مترو، یکی از مسافران به دلیل افتادن عصای فلزی‌اش دچار حادثه شده است.

جزئیات حادثه سوختگی 2 مسافر  در مترو

فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌داد در یکی از ایستگاه‌های مترو، یکی از مسافران به دلیل افتادن عصای فلزی‌اش دچار حادثه شده است.

براساس خبرهای منتشر‌شده، این فیلم مربوط به ۱۰ مرداد بود و حادثه هم در ایستگاه ترمینال جنوب خط یک متروی تهران رخ داده بود. کانال‌های خبری درباره جزئیات این حادثه نوشته بودند: یکی از مسافران که فردی مسن بود، به دلیل افتادن عصای آهنی‌اش در فاصله میان قطار و ایستگاه، به علت برق‌زدگی شدید، دچار سوختگی شد. در این حادثه یک خانم هم دچار جراحتی سطحی شد که با مسافر سالخورده، هر دو به بیمارستان منتقل شدند. خانم سرپایی درمان شد و فرد سالخورده به علت سوختگی شدید بستری شده است. شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه درباره حادثه رخ‌داده در ایستگاه مترو پایانه جنوب واکنش نشان داد و به رسانه‌ها توضیح داد: «در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۳، یکی از مسافران به همراه عصای فلزی خود در ایستگاه پایانه جنوب در‌حال پیاده‌شدن از قطار بود که متأسفانه عصای فلزی از دست او رها و در اتفاقی نادر با عبور از فاصله میان سکو و قطار به کفشک جریان قطار (کفشک قطعه‌ای است که وظیفه انتقال انرژی الکتریکی به قطار را بر‌عهده دارد) برخورد کرد. با توجه به اینکه انرژی سیستم محرکه قطارهای متروی تهران و حومه از برق ولتاژ قوی تأمین می‌شود، برخورد همزمان این شی‌ء فلزی با قطعات فلزی زیر قطار و کفشک آن، سبب ایجاد قوس الکتریکی (آرک) شد. سپس این جرقه باعث سوختگی بخشی از پیراهن و پارچه‌ پیچیده‌شده بر روی عصا و در نتیجه بروز سوختگی برای این مسافر سالمند شد. همچنین، مسافر دیگری که در پشت سر این فرد قرار داشت دچار سوختگی سطحی شد. سیستم انرژی مترو به گونه‌ای طراحی شده که با برخورد شیء‌ فلزی خارجی، رله‌ها سریعا عمل کرده و برق را قطع می‌کنند. در این حادثه، اتصال بسیار ناپایدار و کوتاه بود و فقط منجر به ایجاد قوس الکتریکی شد. بنابراین، هیچ‌گونه برق‌گرفتگی برای مسافران عزیز رخ نداده و فقط سوختگی سطحی اتفاق افتاده است. در پی این حادثه، هر دو مسافر به‌سرعت به بیمارستان منتقل شدند. پس از معاینه پزشکان، مشخص شد که هیچ‌گونه برق‌گرفتگی رخ نداده و فقط سوختگی تقریبا سطحی توسط پزشکان گزارش شده است.خانم آسیب‌دیده همان روز از بیمارستان ترخیص شد و مسافر سالمند دیگر که اهل شهر بندرعباس بود با هدف اطمینان بیشتر از سلامتی، یک شب میهمان مترو بود و صبح روز بعد پس از معاینه مجدد در بیمارستان، ترخیص و عازم شهر خود شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها