|

2 بیمار، یک زندانی، یک صندلی خالی و دیگر هیچ

هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در آستانه فروپاشی

بیماری مهدی تاج و مهدی محمدنبی بیش‌از‌پیش شرایط ساختار مدیریت فدراسیون فوتبال را دچار وضعیتی بحرانی و نابسامان کرده است.

هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در آستانه فروپاشی

بیماری مهدی تاج و مهدی محمدنبی بیش‌از‌پیش شرایط ساختار مدیریت فدراسیون فوتبال را دچار وضعیتی بحرانی و نابسامان کرده است. 

به گزارش فوتبال 360، فوتبال ایران برای یک انتخابات مهم خود را آماده می‌کند؛ انتخابات هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال که قرار است اسفندماه سال جاری برگزار شود و هنوز تنور رقابت برای حضور در این انتخابات داغ نشده و فعلا زمزمه‌هایی درباره احتمال حضورداشتن یا حضورنداشتن برخی چهره‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال به گوش می‌رسد. در فاصله کمتر از شش ماه تا برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، ساختار مدیریتی این فدراسیون وضعیتی بحرانی و کم‌سابقه پیدا کرده است.

رئیس تا موعد انتخابات خانه‌نشین می‌ماند؟

مهدی تاج که در انتخاباتی میان‌دوره‌ای بعد از عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، کرسی ریاست را از میرشاد ماجدی تحویل گرفت، به‌تازگی کمر خود را به تیغ جراحان سپرده و براساس آخرین خبرها، او فعلا نمی‌تواند فعالیت‌های سنگین داشته باشد و حضورنداشتن تاج در محافل فوتبالی در طول یک‌ ماه اخیر هم به همین مسئله بر می‌گردد. گفته می‌شود با توجه به عمل سنگین انجام‌شده روی کمر رئیس فدراسیون فوتبال، او فعلا باید دوره نقاهت را پشت سر بگذارد و براساس آخرین خبرها، احتمالا دوره خانه‌نشینی تاج تا اسفندماه ادامه پیدا می‌کند و همین مسئله باعث شده تا شرایط ویژه‌ای برای رئیس فدراسیون فوتبال در ماه‌های پایانی فعالیتش در ساختمان سئول ایجاد شود؛ البته اگر تاج نخواهد برای انتخابات آینده پا پیش بگذارد و دوره مدیریت خود را تمدید کند.

نایب‌رئیس همچنان در ابوظبی بستری است

مهدی محمدنبی که هم‌زمان در نقش نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال و مدیر تیم ملی فعالیت می‌کند، در‌حالی همراه کاروان تیم ملی برای انجام دیدار مقابل امارات عازم این کشور شد که حمله قلبی به نبی باعث بستری‌شدن او در بیمارستانی در شهر ابوظبی شد. بعد از گذراندن دوره کُما و خواب مصنوعی، گفته می‌شود‌ نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال به هوش آمده و آنژیوگرافی و عمل‌های تکمیلی روی او در‌حال انجام است، اما اینکه چه زمانی مهدی محمدنبی از بیمارستان مرخص می‌شود و می‌تواند به پشت میز خود در ساختمان سئول برگردد، سؤالی است که فعلا بی‌جواب مانده و گفته می‌شود احتمالا دوره نقاهت نبی هم طولانی خواهد بود تا در غیاب رئیس، نایب‌رئیس اول هم شرایط جالب‌ توجهی نداشته باشد!

2 کرسی خالی در هیئت‌رئیسه؛ بی‌جانشین مثل خداداد!

تاج و محمدنبی در‌حالی با وجود بیماری همچنان عضوی از هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال هستند که دو جای خالی در ساختار مدیریتی فدراسیون به چشم می‌خورد؛ چر‌اکه بعد از حواشی مرتبط با پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان و استعفای خداداد افشاریان و سپس بازداشت او، این جای خالی افشاریان در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال همچنان پر نشده و کرسی نایب‌رئیسی زنان فدراسیون هم بعد از عدم رأی اعتماد اعضای مجمع به مریم منظمی، در طول شش ماه اخیر بلاتصدی بوده است تا دو کرسی هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در ماه‌های منتهی به انتخابات دوره جدید، کاملا خالی باشد!

فعلا زمام امور در اختیار قنبرزاده است!

هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال فعلا ترکیبی هفت‌نفره دارد و تاج و محمدنبی برای حضور در جلسات هیئت‌رئیسه شرایط مناسبی ندارند؛ هر‌چند مهدی تاج سعی داشته تا به صورت تلفنی یا برقراری ارتباط تصویری در جلسات مختلف شرکت کند. آنچه مشخص است، این است که در غیاب رئیس و نایب‌رئیس اول به دلیل بیماری، منصور قنبرزاده در نقش نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال فعلا زمام امور را به‌ دست گرفته و تصمیمات بحث‌برانگیز روزهای گذشته از جمله افزایش ناگهانی رقم سقف بودجه هم به نظر می‌آید که با هماهنگی قنبرزاده البته با تاج گرفته شده باشد.

خطر انحلال هیئت‌رئیسه را تهدید می‌کند؟

اساسنامه فدراسیون فوتبال درحالی تنظیم شده که در بند 9 ماده 33 به‌صراحت اعلام شده در صورت بلاتصدی‌شدن بیش از 50 درصد کرسی‌های هیئت‌رئیسه، دبیرکل باید مجمع فوق‌العاده برگزار کند تا ترکیب جدید هیئت‌رئیسه مشخص شود. هیئت‌رئیسه فدراسیون شامل 11 عضو است که فعلا دو کرسی به صورت قطعی خالی از مدیر بوده اما شرایط تاج و محمدنبی همچنان نامشخص است و حتی در صورت کناره‌گیری آنها هم، خبری از انحلال هیئت‌رئیسه و برپایی مجمع فوق‌العاده نخواهد بود. اما آنچه واضح است، این است که ساختار مدیریتی فدراسیون در ناکامل‌ترین حالت ممکن برای برپایی انتخابات اسفندماه آماده می‌شود و باید دید در انتخابات پیش‌رو، تغییر و تحولات گسترده‌ای در جمع اعضای هیئت‌رئیسه رخ خواهد داد یا خیر. گفتنی است که مهدی تاج، مهدی محمدنبی، منصور قنبرزاده، طهمورث حیدری، احسان اصولی، محمدرضا ساکت، بهرام رضاییان، احمدرضا براتی و میرشاد ماجدی اعضای کنونی هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها