|

گزارشی برای کمک‌های مردمی:

دستی برای گرفتن باشیم

در سال‌های اخیر به دلیل گرانی و تورم‌، بسیاری از خانواده‌ها توان مالی برای تهیه مسکن را از دست دادند.

دستی برای  گرفتن باشیم

در سال‌های اخیر به دلیل گرانی و تورم‌، بسیاری از خانواده‌ها توان مالی برای تهیه مسکن را از دست  دادند.

 از طرفی قیمت‌های افسار‌گسیخته اجاره مسکن، هر روز بیش از گذشته فشاری بر دوش مردم شده است؛ همچون خانواده رباب که حالا به دلیل شرایط سخت مالی، مدتی است مجبور شده‌اند در چادر یکی از پارک‌های تبریز زندگی ‌کنند.

چادر رنگ‌ورو رفته‌ایی که داخلش موکتی انداختند تا برای این چند هفته زندگی، فضای قابل تحملی ایجاد کند. پسر کوچکشان فضای بازی خاصی ندارد و طبق معمول سال قبل، مهر امسال هم به مدرسه نرفته است. احتمالا در دلش مرور می‌کند که اگر به مدرسه رفته بود، شبیه به دیگر کودکان، پشت نیمکت نشسته بود و درس می‌خواند؛ اما حالا در این چادر به اجبار تن به زندگی

داده است.

آنها به معنای واقعی بی‌خانه شدند. خانواده‌ای چهارنفره که تا همین چند روز قبل سقفی بالای سر داشتند و حالا همان را هم ندارند. حالا چند روزی است‌ چادری مسافرتی در یکی از پارک‌های تبریز خانه آنها شده است.

رباب‌ خانم، مادر این خانواده، حدود سه سالی است که با سرطان کلیه و ریه دست‌وپنجه نرم می‌کند. همسرش به دلیل داشتن کارت قرمز مخصوص بیماری‌های اعصاب و روان، گاه در مراکز درمانی تحت مداوا قرار می‌گیرد.

دختر بزرگشان با شوق بسیار برای درس‌خواندن به‌تازگی دیپلم گرفته، اما فرزند کوچک به دلیل تنگدستی خانواده، محروم از تحصیل شده است.

این خانواده چهار‌نفره، با افزایش قیمت مسکن و اجاره‌خانه سرپناه خود را از دست داده و گروهی به دنبال یک راه برای ایجاد مسکن برای آنها هستند. در کنار این، نیاز است تا دستان حمایت‌گری پیدا شود و کمک کند‌ پسر کوچک خانه از حق تحصیل محروم‌ نماند و با هم‌پایه‌سازی دوباره به فضای مدرسه بازگردد. باید کمک کرد‌ این کودک با دستان خود آینده‌اش را بسازد و در خانه‌ای امن  زندگی کند.

بنابراین برای کمک به این خانواده و حمایت تحصیلی فرزند کوچکشان با شماره ۰۹۳۰۵۵۳۱۸۰۵ تماس بگیرید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها